Te jotka olette syöny Roaa tai Isotretinoin Actavista!

Voiko saunassa käydä ihan normaalisti?

Toimiiko tää lääke nyt ihan varmasti, vai turhaanko tungen itseeni ylimäärästä myrkkyä, joka ei sitten autakkaan?

Alotin kuurin eilen ja kävin netissä lukemassa, että joillain palannu akneongelma takasin kun kuurin loppumisesta on kulunu joku 2- vuotta. Itelläni nyt ei mikään paha iho- ongelma onneksi ole, mutta lähinnä kipeitä patteja pelkästään tullu poskiin. Ihotauti lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, että parempi hoitaa ajoissa, ettei pahene ajan kanssa. Mulla alko toi ihon kukkiminen joskus syksyllä. Ikinä aijemmin mulla ei ole ihoni kanssa ollu ongelmia, eikä mulle ole tullu teini- iässäkään finnejä ja jos tuli, niin tuli ennen menkkoja yks tai kaks näppyä. Nekin yleensä hävis muutamassa päivässä. Nyt vaan mietin, että pääsenköhän tän kuurin jälkeen noista eroon, vai joudunko aina uudestaan ja uudestaan jatkaa tätä kuuria? Tuleeko tästä joku hemmetin noidankehä, jolle ei loppua näy? En jaksais kyllä sellastakaan rumbaa :|.
 
"vieras"
Itse söin kaksi kuuria (toinen lyhyempi ja vähemmän lääkettä) eli se on mahdollista. On todella harvinaista, että Roa ei oikeasti auttaisi ja nämä ovat tosi vaikeita tapauksia. Itsellä seuraava akne oli paljon lievempi ja kyseessä oli siis nuoruusiän vaikea akne. Hoida ihmeessä ennen kuin saat arpia.
 
Ikiakne
No mulla ei auttanut, olen syönyt kaksi kuuria (toinen muistaakseni 9kk ja toinen jotain 3-4kk kun sivuoireet tuli liiallisiksi). Eikä ole ikinä ollut mikään HIRVEÄN paha akne, ei siis ole juurikaan reikäisiä arpia. Mitä nyt vaan isoja ja pienempiä finnejä aina naamassa se 5-10, ja sitten kun on hyvin vaalea iho, niin myös vanhojen punaiset arvet näkyy kuukausikaupalla = koko ajan näyttää kuin olisi se naama täynnä punaista finniä .

Nyt on noiden kuurien syömisestä noin 5v ja yhä on jatkuvasti finnejä, ehkä jonkin verran vähemmän kuin ennen kuureja mutta ei siis todellakaan hyvä iho. Joudun käyttämään peiteaineita enkä ilman meikkiä lähtisi ihmisten ilmoille. Ikää on nyt 33 ja aknesta siis kärsinyt sen 22 vuotta :(. Enää en ala lääkitsemään, kaikki on kokeiltu ruokavalioista eri kosmetiikkoihin ja kaikkiin mahdollisiin lääkekuureihin saakka. Olkoot rupikonna naama, ei mahda mitään.
 
Ikiakne
... niin ja jos joku taas kerran haluaa viisastella meikeistä, niin olen kokeillut myös meikittömyyttä ja ei mitään vaikutusta. Tällä hetkellä käytössä Lily Lolon mineraalimeikit joiden ei voi pahalla tahdollakaan uskoa pahentavan ihoa.
 
"vieras"
Söin kaksi kuuria maksimiannostuksella, akne palasi. Nykyään syön jatkuvasti lääkettä ihotautilääkärin ohjeen mukaan, otan 1-2 kapselia viikossa ja akne pysyy poissa. Sivuoireita ei ole oikeastaan ollenkaan, toisin kuin silloin kun söin maksimiannoksella.
 

Yhteistyössä