Te jotka olette synnyttäneet useammin kuin kerran...

mie
Mulla kaksi synnytystä takana ja lokakuussa toivottavasti kolmas, mikäli kaikki menee hyvin. Toinen synnytys oli paljon nopeampi kuin ensimmäinen. Siitä kun sanoin miehelle, että nyt tuntuu ihan vähän selässä- siihen kunnes muksu oli maailmassa, kuluin aikaa 5 tuntia 15 minuuttia, eli nopea oli. Mutta kivuliaampi, ja poika oli turpaansa saaneen näköinen, harmaa ja mustelmainen, kun oli tullut niin nopeasti.
 
Eka aika helppo, vaikka kesti 33h ja ponnistus 55min, toka oli helppo ja kivuttomampi, kolmas kamalan kivulias mutta nopea kokonaisuudessaan 4h, ja ponnistus 3min. Jokaisessa siis puolensa, mutta toka oli kaikinpuolin helpoin.
 
Eka oli pitkä, kipeä ja vaikee sekä minulle että lapselle.. Seuraavat kerta toisensä jälkeen helpompia.. Tämä neljäs oli kyllä tosi helppo, kesto 2.5 tuntia ja yks ponnistus.. ja siinä oli ihana pieni poika.. :heart:

 
ap vastaa
Ihan mielenkiinnosta kyselin koska mulla eka 21h ja vaikea, toka 4h ja erittäin helppo. Kolmas kohta tuloillaan ja jännityksellä odotan minkälainen synnytys on edessä.
 
Eka synnytys oli todella helppo, alko lapsivesien menolla, epiduraalin sain heti kun pyysin. Nukuin ponnistusvaiheeseen asti.

Toka ilman puudutuksia, lapsi kilon isompi.
Kivut oli ihan käsittämättömät, mut silti jollain tavalla tokasta synnytyksestä jäi parempi fiilis.

 
Lanfear harmaana
Eka oli helpompi, joskin pidempi kuin toka. Ekassa sain epiduraalin joka helpotti urakkaa huomattavasti. Tokassa en ehtinyt saada mitään puudutuksia joten kivuliasta oli, ja siten vaikeampi :/
 

Yhteistyössä