Te jotka olette plussanneet pian raskauden jälkeen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaanakohan.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaanakohan.

Vieras
Kuinka kauan raskaudestasi oli kulunut että plussasit?

Mistä aloit epäillä raskautta?

Ja oliko menkkasi jo alkaneet välissä?

Ja toivoisin vastauksia, jotka olette plussanneet 6kk tai alle rakskauden jälkeen.

no meillä poikien ikäero on 1v2kk.söin pillereitä ja silti tulin raskaaksi.ekat menkat tuli ja sit ei enää tullukka.neuvolassa vaan kerrottiin että lisäehkäisy olisi ollut paikallaan ja et mul oli vaan hormoonitasapaino epävireessä ja pillerit ei riittäny.

Alkuperäinen kirjoittaja 00:
no meillä poikien ikäero on 1v2kk.söin pillereitä ja silti tulin raskaaksi.ekat menkat tuli ja sit ei enää tullukka.neuvolassa vaan kerrottiin että lisäehkäisy olisi ollut paikallaan ja et mul oli vaan hormoonitasapaino epävireessä ja pillerit ei riittäny.

Okei, mulla ei oo vielä menkat alkaneet raskauden jälkeen ja kortsu puhkesi. Joten menkkoja odotellessa.

Jotenkin vaan sellanen olo et olisin raskaana.

Meillä jätettiin ehkäisy ihan tarkoituksella pois kun esikoinen oli melkein puoli vuotias. Kahdet menkat oli tulleet, kolmannet jo tuossa vaiheessa myöhässä. Kesäkuussa siis jäi ehkäisy pois ja heinäkuun lopussa plussasin. Esikoisella oli neuvolalääkäri tulossa ja jostain syystä päätin tehdä testin ennen sitä. Tarkoitus oli vähän keskustella lääkärin kanssa menkoista joista ei ollut kuulunut mitään. Raskaana sitten oltiin, niin ei tarvinnu kuin itelle varata neuvola-aika sillä reissulla :)

Meillä tulee esikoisen ja tokan ikäeroksi 11kk :whistle: , yhdet menkat ehti tulla ja imetin silloin. Jätettiin ehkäisy ihan kokonaan pois, haluttiin toinen heti nperään. Olihan se pikkuisen yllätyskin, että heti tuli perään uusi onni :heart:

meillä tytöillä ikä eroa 1v4kk.ehkäisyä ei ollu koska korkean verenpaineeni takia en pillereitä voinut käyttää ja toinen oli toiveissakin.
Menkat oli vain kerran esikon syntymän jälkeen soittelin asiasta jo ehkäisyneuvolaankin..
No tein sit raskaustestin ja se oli nega ja noin pari kk sen jälkeen tuli vain sellaine olo et olisinkohan sittenkin raskaan ja sit taas testi ja plushan se oli..oli raskaus jo kerinny melkein puol väliin.. :heart:

Meidän pikkasten ikäero on 1v1kk.
Aloin epäilemään raskautta kun alko oleen sitä pahoinvointia hiukkasen ja rauta rupes maistumaan suussa. En kuitenkaan uskonut raskauden mahdollisuuteen kun täysimetin eikä menkatkaan olleet alkaneet.
Laitoinkin ukon kattomaan raskaustestin tuloksen kun "tiesin"että se on nega.
Ukko tuli kysymään esikolta että "kumpihan sulle tulee-pikkusisko vai veli" :heart:

Kiitos tosi paljon vastauksistanne.

Synnytyksestä on aikaa 2,5kk ja tosiaan tuo kortsu puhkesi.

Mulla on ihan sellainen olo että olen raskaana,

alamahaa kipristelee, kahvin haju tekee pahaa ( siittä oon aina huomannut että olen raskaana, sillä muuten olen aivan hirveä kittaan kahvia), väsyttää kokoajan hirveesti ja syödä voisin kokoajan jotain pientä.

Kaikki siis mitä mulla on ollut aiempienkin raskauksien alussa. Mutta mietityttää tuo kun raskaudesta kuitenkin niin lyhyt aika..

Pitäskö kuitenkin huomenna käydä ostaan testi, vai odotanko vielä?

Mulla alkoi esikoisen jälkeen menkat kuukauden päästä, kun jälkivuoto loppui.
Tuli sitten heti säännöllisesti n. kuukauden välein, kunnes plussa napahti. Ihan tarkoituksella ilman ehkäisyä mentiin, kun haluttiin toinen melko pian. Ekalle ja tokalle tuli ikäeroa 1v2kk.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin mitä mieltä olette siittä käynkö jo huomenna ostaan raskaustestin, vai odotanko vielä?

Toki muutkin saa vastata, vaikkei aihe teitä koske :)

käy vaan ostaa testi. mulla synnytyksestä jo 9 kk ja ekat mankat tuli viime kuussa (en vaan millään muista mikä päivä) ja nyt toisia ei kuulu :/ ens viikolla teen testin jos ei ala. voi tietysti olla et on kierto epäsäännöllinen. vähän vaan pelottaa et oonkin raskaana kun ei todellakaan oo tarkoitus ja ehkäisyä ollaan käytetty.

Yhteistyössä