Te, jotka olette pitkään yrittäneet lasta: tietääkö lähisuku yrityksestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toivoton tunari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toivoton tunari

Vieras
Siinäpä se kysymys tulikin. Joo, ja meillä tietää lähisuku ja oikeestaan aika monet kaveritkin. Ja voi luoja kun se on alkunu ottaa aivoon. Mä en sitten varmaan kerro siitä raskaudesta, jos sellainen nyt joskus saadaan alulle. H****tti, tää ei oo enää meidän asia vaan tätä puidaan suvun kesken, ja anoppi tietenkin se kaikista pahin....Yritystä vuosi ja todellakin kadun että kerrottiin/myönnettiin yriyksestä.. Olisinpa ollut hiljaa!

juuri tämän vuoksiei kerrottu, 3-vuotta vastailtiin vaan että meille ei tule toista lasta, ja olisitte nähneet ilmeet kun sitten päästiin kertomaan että meille tulee vauva ;)

kerrottu kellekään, että kolmatta yritetään... eikä kerrota... menkat myöhässä, mutta ei uskalla vielä testata, kuitenkin nega.... nimim. todella epäsäänn. kierrot

Meillä ei vielä yritetä, mutta ei siitä ruveta kenellekään mainostamaankaan.
Se ei kuulu kenellekään!
Serkkuni ja hänen vaimonsa eivät voineet luonnollisesti saada lapsia, nyt 3 koeputkilasta saaneet. Koko suku tietää tän asian vaiheet alusta loppuun hintoineen kaikkineen. En halua sellasta riepottelua omalle kohdalleni!

Alkuperäinen kirjoittaja Meiju:
Meillä ei vielä yritetä, mutta ei siitä ruveta kenellekään mainostamaankaan.
Se ei kuulu kenellekään!
Serkkuni ja hänen vaimonsa eivät voineet luonnollisesti saada lapsia, nyt 3 koeputkilasta saaneet. Koko suku tietää tän asian vaiheet alusta loppuun hintoineen kaikkineen. En halua sellasta riepottelua omalle kohdalleni!

Joo, ei mekään kerrota kellekään, jos hoitohin lähdetään. Anopille en kerro enää mitään, tuntuu että se haluaa vaan mässäillä mun tuskalla ja kertoilee kaikki jutut eteenpäin. Sen mielestä mulla ei saa olla paha olla. (itsehän hän on saanut lapsensa heti) Siinäpähän muija kärvistelee, raskaudestakin kerrotaan viimeisenä hälle.. ;)

No en nyt ihan kuulu niihin, joilta haluat kysyä, kun yritystä vasta suunnitellaan eikä kestosta ole siis tietoa. Mutta ei taatusti kerrota. Jollekin yhdelle hyvälle kaverille saattaisin odottelun pitkittyessä avautua, mutta en sukulaisille! Herranen aika, nehän kertois heti kaikki toisilleen ja siinä sit oltais silmätikkuna. Aina varmaan kyseltäis, et jokos nyt jne. Olis aika rankkaa, luulen. Vaikka ihan hyvää tarkoittavat sukulaiset onkin. Mut jotenkin toi on ehkä liian herkkää & intiimiä yleiseen ruotimiseen.

Jos et kerro, ihmiset ihmettelee ja kyselee koska sitä perheenlisäystä tulee. Jos kerrot, ne pui sitä asiaa kuitenkin ja kyselee koko ajan että joko nyt. Teit niinpäin tai näinpäin niin rauhaan ne ei sua jätä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Jos et kerro, ihmiset ihmettelee ja kyselee koska sitä perheenlisäystä tulee. Jos kerrot, ne pui sitä asiaa kuitenkin ja kyselee koko ajan että joko nyt. Teit niinpäin tai näinpäin niin rauhaan ne ei sua jätä.

Aivan, siinä vaiheessa kun ei oltu kerrottu, niin porukka kyseli että joko te nyt alatte yrittään. No, sitten kerroin että yritetään, mutta sehän vaan lisäs vettä myllyyn. Miksi näitä asioita pitää kysellä ihmisiltä, eikö ne oo yksityisasioita? Onneks mä voin luottaa mieheen, ettei kerro kellekään mitään ja ollaan sovittu, ettei ainakaan ennen viikkoa 12(jos siis joskus näin käy) kerrota yhtään kenellekään.