Te, jotka olette olleet supistuksien vuoksi sairaslomalla!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Millä rv jouduitte saikulle? Kuinka pitkään jouduitte olemaan, oliko supistuksia paljon, avasivatko kohdunsuuta tms.? Kaikki tieto olisi nyt tarpeen.. Itselläni rv 22 menossa ja supistuksia tulee välillä tosi paljon, osa niin kipeitä ettei pysty liikkumaan (ei ees synnytyksissä oo ollut tällaisia) ja olin nyt to+pe saikulla, lääkärin näen maanantaina.

Huomenna alkais työharjoittelukin.. :/
 
kottari
Olet ilmeisesti uudelleen synnyttäjä,joskus voi supistukset olla koviakin,ilman että tekee mitään siellä kohdunsuulla.
Toki jos paikat näyttää siltä,että supistukset paikkoja avaa,niin vuodelepoon ja saikkua tulee tilanteen mukaan,jopa loppuraskaudeksi.
 
"mä"
ekassa raskaudessa oli tosi kovia supistuksia viikolta 24 alkaen. Olin saikulla 2viikoa kokeilin palata töihin mutta supparit alkoivat uudelleen :( huono työergonomia syynä. Olin saikulla loppuun asti ja poika syntyi RV 41+6
 
"vieras"
RV 22 lähtien ollut saikulla, supistuksia RV 14 alkaen oli ollut. Tuolloin RV 22 ultrassa huomattiin kohdunsuun alkaneen lyhentymään ylhäältäpäin eli ns. funneli-ilmiö. Muuten kiinteä ja kiinni joten ilman ultraa sitä ei olisi huomattu. Uudelleen synnyttäjä olen minäkin.
 
"vieras"
Rv 20 asti vuodelevossa (ja siis myös saikulla) kipeiden supistusten vuoksi. Kohdunkaula lyheni tasaista tahtia ja kohdunsuukin aukesi ennen pitkää. Lääkärit sanoivat, että hyvä jos päästään viikolle 37. Vauva syntyi 40+2. Olin ensisynnyttäjä.
 
"mä"
olin nuorimmasta 22-28 saikulla. Kanava lyheni silloin alkuun.Sitten tilanne rauhoittui ja kohdunsuun tilannekin pysyi samana. Pääsin takas töihin ja olin loppuun asti. Poika syntyi 41+2
 
"aloittaja"
Kiitos vastauksista! Mulla kohdunkaula lyhentynyt mutta kiinteä edelleen. Olen kärsinyt supistuksista myös edellisissä raskauksissa, joten tuskin vauva vielä syntyy, mutta vaikea toimia arjessa normaalisti suppareiden vuoksi.
 
"mamaa"
Jouduin sairaslomalle jatkuvien kipeiden supistusten takia n. viikon 26 tienoilla. Olisin jäänyt joka tapauksessa pois töistä reilu kuukautta myöhemmin, koska minulla oli niin paljon lomia pitämättä +äitiysloma kuukautta ennen laskettua aikaa. Kanava oli pehmentynyt, ja lopulta lyhentynytkin, mutta lapsi syntyi kuitenkin vasta 38+5.
 
"-p-"
Mä olin muistaakseni rv22 lähtien saikulla synnytykseen asti. Synnytys oli 39+4, eikä supistukset kuitenkaan kohdunkaulaa lyhentäneet. Ensisynnyttäjä olin. Meinas tosissaan pää hajota siihen usean kuukauden lepäilyyn. Huh.
 
Suzyanne
Jouduin kipeiden supistusten takia saikull rv 23, ja olin synnytykseen asti. Suppareita tuli raskauden edetessä koko ajan vaan pienemmästä rasituksesta, rv 35 jälkeen niitä tuli jo, kun kävin lähikaupassa 100 m päässä ja ostin 2 litraa maitoa. Lepäilin, lueskelin, järjestelin vauvan vaatteita ja tavaroita ja katselin leffoja, oli se ihan rentoa.=)Lapsi syntyi rv 40+1.
 
Kummassakin raskaudessa on alkanut supistelemaan tosi aikaisin. Ekassa raskaudessa saikkua olisi puolivälissä määrätty, mutta en kokenut sitä tarpeelliseksi koska työ ei ole fyysistä eikä supistukset aiheuttaneet muutoksia kohdunsuulle. Toisella kertaa ns.limatulppaa alkoi supistusten ohessa vuotamaan rv25 ja hakeuduin gynelle. Gyne totesi sisätutkimusta tehdessään, että kohdunsuu on jo auki, arviolta 2cm. Siitä kiireellinen lähete ä-polille ja suoraan osastolle vuodelepoon. Onneksi pääsin jo viikon päästä kotiin kun tilanne pysyi stabiilina. Tosi iisisti otin loppuraskauden vaikka töihin vielä palasin. Vauva syntyi syöksyllä rv 40+2. Ehkä juuri siksi, että kohdunsuun tilanne oli "kypsynyt" niin ajoissa.

Eli kannattaa tosiaan kuulostella tuntemuksiaan ja jäädä suosiolla saikulle jos siltä tuntuu.
 

Yhteistyössä