te jotka olette muuttaneet uuteen kotiin (rakentaneet, ostaneet..)

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
niin oletteko uusineet huonekalut? onko ollut tarvetta uusia vai ihanko muuten vaan olette halunneet uuteen kotiin kaikki hienoa ja uutta?:)

mietityttää mite moni haluis kalustaa uuden kodin ihan uusiks.. mä varmaan..?
 
Kun me tästä muutetaan siihen meidän "unelma"taloon (jahka se ensin löytyy), niin kyllä ainakin osan kaulusteista haluan uusia. Ja tietty verhot ym.
Sanotaan, että niin paljon uusin, kun budjetti antaa myöden.
=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niin oletteko uusineet huonekalut? onko ollut tarvetta uusia vai ihanko muuten vaan olette halunneet uuteen kotiin kaikki hienoa ja uutta?:)

mietityttää mite moni haluis kalustaa uuden kodin ihan uusiks.. mä varmaan..?
Pakko ostaa uuttakin, kun 75 neliön kerrostalokolmiosta muutimme 250 neliön omakotitaloon... Mutta kyllä vanhatkin käyttöön tulivat, totta kai.
 
ap
ookoo siks vaan kysyn ku eiks se oo aika yleistä et ku muuttaa vaikka siihen unelmakotiin niin hulluus iskee ja haluaa kaikki kalusteet uusiks:) että ne vanhat ei oikein sovi sen uuden kodin tyyliin tai jotain :D
 
yrtti, tomaatti ja parsa
en mä mitään uusia ostanut. se nainen joka myi talon mulle, se tarjos ne kaikki huonekalut mulle 300e. jos laadusta on kysymys, niin meitin kalusteet on hyvässä kunnossa, ehtaa roinaa:kieh:
 
Äityli
Meillä ei iskenyt hulluus vaan ainoastaan uusi kunnollinen sänky ja iso ruokapöytä tuoleineen ostettiin. Tietysti sekin auttaa kun "kiintokalusteet" on uusia eli kaappeja vaatehuone jne..

On ihanaa kun on TILAA! Toinen syy on pienet lapset, ei kannata uusia valkoisia sohvia juuri nyt hankkia, esim. viherhuone on nyt leikkihuoneena.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ookoo siks vaan kysyn ku eiks se oo aika yleistä et ku muuttaa vaikka siihen unelmakotiin niin hulluus iskee ja haluaa kaikki kalusteet uusiks:) että ne vanhat ei oikein sovi sen uuden kodin tyyliin tai jotain :D
Kyllä kai jollain lapsellisilla fasadin rakentajilla. Kyllä kodissa pitää olla omia kalusteita, että tuntuu kodilta. Eikä oikein luontokaan kestä, jos aina muuton yhteydessä kaikki laitetaan uusiksi. Mieluummin laadukasta ja ajatonta tyyliin Artek, Lundia, Muurame, Bilnäs jotka eivät vanhene kahdessa vuodessa ja kestävät pitkään.
 
00
Talon rakentaminen sinänsä oli jo semmonen paukku, ettei ollut varaa ostaa huonekaluja uusia joka huoneeseen. Vähin erin ollaan hankittu huonekaluja vuosien kuluessa. Ihmiset tekevät kodin- ei materia!
 
******
Me muutettiin uuteen taloon ja suurin osa huonekaluista tuotiin mukanamme. Keittiön pöytä ja tuolit oli ainoat uudet huonekalut jotka ostettiin. Ollaan valittu ja kerätty huolella huonekaluja jo vuosia. En voisi kuvitellakaan luopuvani niistä. Kestäviä valintoja ;)
 
kinuski
Me ollaan kohta muuttamassa vuokrarivarista omaan taloon, mutta ainoastaan uusi sohva ostetaan. Me ollaan ostettu viimesen vuoden sisään uudet kalusteet olohuoneeseen, keittiön ruokailuryhmä ja uusi sänky. Ainoastaan lasten huoneisiin tarvii ostaa jotain uutta, koska pojilla nyt yhteinen huone ja sitten saavat omat. Ollaan katseltu taloja jo vuosi, ja siihen malliin olen ostellutkin kaikenlaista valmiiksi, esim. toiselle lapselle on sänky varastossa odottamassa jne.
 
Äiti
Me uusittiin kaikki kalusteet edelliseen asuntoon, jossa asuimme vain vajaa kaksi vuotta. Näin ollen emme uusineet huonekaluja muutettuamme, mutta verhot ja matot hankimme uudet.
 

Yhteistyössä