Te jotka olette määräaikaisessa työssä niin haetteko silti vakipaikkoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hoitotyö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hoitotyö

Vieras
Itsellä on työsopimus syyskuun loppuun asti, mutta olen nyt hakenut paria vakituista työtä. On kuitenkin harvinaisia nuo vakituiset paikat ainakin näin pienellä paikkakunnalla ja varsinkin hoitoalalla jossa sijaistetaan vuosiakin määräaikaisilla sopimuksilla.

Olen töissä toisella paikkakunnalla enkä ole siellä puhunut mitään, että olen hakenut kotipaikkakunnalta vakituisia töitä. Toisen työpaikan haastattelun sain sovittua niin, että ei tarvinnut työvuoroja vaihtaa. Toisesta en vielä tiedä pääsenkö haastatteluun.

Jos onni osuisi kohdalle, niin toivon mukaan nykyisessä työpaikassa annetaan mun lähteä sovinnolla vaikka onkin määräaikainen sopimus. Vakituinen työpaikka olisi kuitenkin tärkeä ja mahtava juttu.

Riippuu ihan työpaikasta ja elämäntilanteesta. Joissain elämänvaiheissa määräaikaiset sopivat hyvin, etenkin jos homma on mielenkiintoista. Mutta tietyissä tilanteissa vakipaikka tuo tietysti turvaa, etenkin jos suunnittelee perheenlisäystä tai mitä enemmän alkaa olla ikää mittarissa.

Jos paikkakunnallasi on ylipäänsä alallasi vähän työpaikkoja, hakisin sinuna kyllä kaikkia mahdollisia ilmoitettuja. Ei niitä kuitenkaan siinä vaiheessa ole auki, kun nykyinen työ loppuu.

Yhteistyössä