Te jotka olette lopettameet imetyksen vaikka maitoa olisi riittänyt,

• Viestiketjun aloittaja imis
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Jouduin lopettamaan imetyksen kun lapsi oli 11kk2vkoa, kun jouduin colitiksen takia sairaalaan. Siinä se meni, lapsi oli jo muutaman kuukauden verran ruokaillessa juonut nokkiksesta ja silloin alkoi saamaan maidotkin mukista.

"shihtzu"
Ei tarvinnut opettaa, mä vaan yhtenä päivänä päätin, kun lapsi oli 7kk, että nyt tämä loppuu ja se loppui, lapsi ei edes yrittänyt päästä tissille sen jälkeen, vaikka tissi olisi ollut nenän edessä paljaana.

Tärpätti harmaana
Mua kiinnostais sama aihe, poika nyt 8kk ja yöllä niiiiiin riippuvainen tissistä että heräilen edelleen tunnin välein! Oon aika epätoivonen, koitettu on laittaa omaan huoneeseen mutta aina se vaan loppupeleissä on kainalossa meidän sängyssä...

Lopetin vaikka maitoa ois vielä ollu ja poika sillon 11kk. Tein sen vähitellen ja eipä se pahemmin sitte ollu vailla kun ekakerran iltamaito vaihtu mukiin eikä tissiä enää tarjottukaan.Tais lähinnä huvikseen imeskellä kun niin vähällä vierotus meni.

vieras77
Lopetin imetyksen, kun piti syödä sellaisia lääkkeitä joiden kanssa ei saanut imettää. Vauva oli 6,5kk.. 3 päivää kieltäytyi juomasta maitoa pullosta tai lusikasta.. Neuvolan mukaan ei haitannut, kun söi jo soseita. Kyllä luonto ajoi sitten vauvelin tuttipullolle, kun hoksasi, ettei tissiä enää tipu. Alkuun oli etukäteen pakkaseen lypsettyä maitoa pullosta ja siihen lisättiin pikkuhiljaa korviketta. Tiesin etukäteen, koska joudun lopettamaan imetyksen, joten ensin loppui päivä tissi ja lopuksi ilta ja yö tissi..

"vieras"
Lopetin kun vauva oli 3 kk. Pikkuhiljaa annoin aina enemmän ja enemmän pullosta korviketta ja muutaman päivän enää aamuisin rintaa. Sitten vaan yks päivä lopetin. Ei ongelmia, koska vauva oli saanut pullosta pumpattua maitoa syntymästään asti.

ei kummemåaa
Päätin lopettaa kun vauva oli 11kk ja joi jo oikeaa maitoakin. Olin jo aiemmin vähentänyt niin että söi vaan aamu ja iltatissit. Yks päivä vaan en enää antanut aamulla enkä päivällä. Parina päivänä pyysi, muttei kertaakaan itkenyt kun olin niinkuin en pyyntöä huomaiskaan.

ei ongelmia
Tosi harvoin kuulee, että yli 8-kuinen tekee kamalat protestit tissin perään, vaikka olis kyseessä lapsi joka lutkuttaa joka välissä. siitä voi päätellä että ne yösyöjätkään niin sen tissin perään ole, lähinnä vaan sijaistoimintoa kun ei pysy sikeessä unessa.

Tärpätti harmaana
Tosi harvoin kuulee, että yli 8-kuinen tekee kamalat protestit tissin perään, vaikka olis kyseessä lapsi joka lutkuttaa joka välissä. siitä voi päätellä että ne yösyöjätkään niin sen tissin perään ole, lähinnä vaan sijaistoimintoa kun ei pysy sikeessä unessa.
Niin mitähän pitäisi tehdä kun uskon olevani ihan vaan tuttina koko yön, mutta siis oikea tutti ei kelpaa millään :(

Yhteistyössä