Te, jotka olette laihduttaneet kymmeniä kiloja,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sanna"

Vieras
miten olette sen tehneet, mitä söitte? Olen 135 kg ja 172 cm pitkä ja pitäs todellakin nyt laihduttaa. Olen aina ollut lihava, joku lääkäri joskus sanoi, että olen alkanut lihomaan 3 vuotiaana. Sipsejä karkkia, pizzoja tms syön tooosi harvoin, muutaman kerran vuodessa. Auttakaa!

Kaloreita laskemalla -25kg. Kaikkea voi syödä (ei toki järkevää) kunhan kalorit pysyy alle kulutuksen. Liikunta sopiva lisä, mut ruokien kalorimäärien laskenta on a ja o.

[QUOTE="vieras";26675552]Kaloreita laskemalla -25kg. Kaikkea voi syödä (ei toki järkevää) kunhan kalorit pysyy alle kulutuksen. Liikunta sopiva lisä, mut ruokien kalorimäärien laskenta on a ja o.[/QUOTE]

Montako kaloria mulle olis hyvä.. jos ei lasketa mukaan ollenkaan liikuntaa, joka lähinnä vaunukävelyä... 1400?

Raskauden mukana tuomia kiloja on karistettu aina ö lot, liikkumalla!!! 4-5 kertaa viikossa kunnon urheilua niin kyllä alkaa voimaan paremmin ja miettii mielellään myös mitä suuhunsa pistää :) Kyllähän se niin vaan on että liikunnalla kilot lähtee, ei keskittymällä 24/7 siihen mitä seuraavaksi syö :) tsemppiä!!

[QUOTE="eee";26675591]Millaisilla elämäntavoilla ja ruokavaliolla olet lihonut nykyisiin mittoihisi?[/QUOTE]

Syön normaalia ruokaa mutta liikaa ja sitten "välipaloja"...... esim tänään olen syönyt aamulla 2 palaa ruispuikulaa, kaksi paistettua munaa. Päivällä 5 pientä uutta perunaa, valkokastiketta, kaaliraastetta ja broiskun filee pihvi. Sen jälkeen olen illan mittaan syönyt 8 palaa ruispuikulaa =o/ Tää on aika tavallinen päivän ruokailu. Liikunta on tosi vähäistä, vaunuilla kävin noinb kilometrin lenkin ja esikoisen kanssa pyöräiltiin pari km.

[QUOTE="Sanna";26675582]Montako kaloria mulle olis hyvä.. jos ei lasketa mukaan ollenkaan liikuntaa, joka lähinnä vaunukävelyä... 1400?[/QUOTE]

Aloita vähän isommalla kalorimäärällä ja pienennä sitä sitten sitä mukaan kun kilot tippuu. Ite aloitin 1500 kilokalorilla ja loppukilojen aikana söin 1200 kilokaloria, kevyt toimistotyö (aloitusmitat 78kg ja 158cm).

Alkuperäinen kirjoittaja kaslökfda;26675698:
Sannat on aina läskejä ja sellaisia tulee olemaankin. Sannat ovat lähäreitä ja syövät makkaraa ja kasvattavat persettään.

Kasvaiskin tämänkin sannan perse, mutta kasvaa vain maha ja perse olematon.

Tuli viel mieleen, et kannattaa koota ruokavalio semmosista aineksista joista tykkää. Ei tuu sorruttua sit mässäilemään esim. ruisleivällä. Ite tykkään syödä luomu kaura-spelttipuuroa, raejuustoa, päärynöitä, pekonia, munia keitettynä, kukkakaalisurvosta, pirtelöitä esim. maustamatonta jogurttia+ marjoja+ kauralesettä.

[QUOTE="Sanna";26675582]Montako kaloria mulle olis hyvä.. jos ei lasketa mukaan ollenkaan liikuntaa, joka lähinnä vaunukävelyä... 1400?[/QUOTE]

kalorilaskuri.fi on loistava apuväline

[QUOTE="Sanna";26675615]Syön normaalia ruokaa mutta liikaa ja sitten "välipaloja"...... esim tänään olen syönyt aamulla 2 palaa ruispuikulaa, kaksi paistettua munaa. Päivällä 5 pientä uutta perunaa, valkokastiketta, kaaliraastetta ja broiskun filee pihvi. Sen jälkeen olen illan mittaan syönyt 8 palaa ruispuikulaa =o/ Tää on aika tavallinen päivän ruokailu. Liikunta on tosi vähäistä, vaunuilla kävin noinb kilometrin lenkin ja esikoisen kanssa pyöräiltiin pari km.[/QUOTE]

Mä tiputin painoa n.25 kiloa, ja eniten siinä auttoi varmaankin juurikin se, että jätin leivän pois lähes kokonaan! Suon itselleni luvan aamukahvin kanssa syödä yhden viipaleen leipää, muuten ei!! Pyrin syömään paljon "vettä", eli kurkkua, tomaatteja, vesimelonia yms. Nopeasti kyllä vatsakin tottui vähempään mussuttamiseen, ja nyt ei jaksaisi mitenkään syödä entisenlaisia annoksia, tai niitä herkullisia voileipiä..

Jos sulla on älypuhelin niin lataa my fitness pal sovellus, tosi kätevä kalorien laskuun.

Mä laihdutin 24kg, alotuspaino 90kg nyt 66kg, pituus 173cm.

Mulle sopi hyvin matalahiilihydraattinen ruokavalio, ei kuitenkaan varsinainen karppaus. Syön paljon kananmunaa, kanaa, kalaa, kasviksia, 2-3 hedelmää päivässä, probioottisia jogurtteja, rasvatonta rahkaa yms.
Leipää max 2 viipaletta päivässä ja pelkkää täysjyvää. Päälle sipaus kevytmargariinia, kalkkunaa, kurkkua, salaattia, tomaattia yms.

Vältän "valkoisia" vehnätuotteita, piilosokereita maitotuotteissa, sokeria, alkoholia, mehuja, limsaa yms. En syö pastaa, perunaa, riisiä lounasajan jälkeen.
Syön joka päivä aamiaisen, kaksi lämmintä ateriaa ja 3 pientä välipalaa. Jääkaappi sulkeutuu joka ilta kello 19!

Mitä liikuntaan tulee, kannattaa varmaan laihduttaa ainakin 40kg ennenkuin kokeilet mitään kävelyä, pyöräilyä tai uintia rankempaa.

Tsemppiä!

[QUOTE="hips";26675601]Raskauden mukana tuomia kiloja on karistettu aina ö lot, liikkumalla!!! 4-5 kertaa viikossa kunnon urheilua niin kyllä alkaa voimaan paremmin ja miettii mielellään myös mitä suuhunsa pistää :) Kyllähän se niin vaan on että liikunnalla kilot lähtee, ei keskittymällä 24/7 siihen mitä seuraavaksi syö :) tsemppiä!![/QUOTE]

Laihtuminen on 90% ruokavaliota, 10% liikuntaa.

Ekat 20kg Nutrifast-kuurilla ja sit 25kg ruokavaliolla, jossa aluksi apuna Kiloklubi ja pari käyntiä ravitsemussuunnittelijalla (lähete omalääkäriltä, rav.ter. maksutonta). Liikuntaakin harrastin oman hyvän olon vuoksi ekan 20kg:n jälkeen (tanssi, uinti, intervallilenkit), mutta ei ne laihtumista ratkaisseet.

Yhteistyössä