Te jotka olette kokeneet sektion ja normaalin synnytyksen...

niin kumpi oli "miellyttävämpi".Kummassa pääsitte "helpommalla"?Itse olen tässä lähdössä synnyttämään normaalisti alakautta,vkoja 38 kasassa.Olen siis ensisynnyttäjä koska esikoiseni sain sektiolla perätilan vuoksi.Nyt tämä tuleva synnytys tietty jännittää....... :p
 
Mullakin oli sama tilanne,esikoinen syntyi suun.sektiolla perätilan vuoksi ja nyt synnytin toisen "normaalisti"vaikka olin aina pitänyt sitä mahdottomana.Synnytys kesti n.1 1/2 vuorokautta,avautuminen oli niin hidasta ja aivan kamalat tuskat.Meinasin todella tulla hulluksi kun ei saanut mitään vahvaa kipulääkettä ennenkuin se kanava oli hävinnyt..loppu menikin sitten todella nopeasti kun päästiin itse asiaan(5 tuntia)ja sai KAIKKI mahdolliset kivunlievitykset.Mutta silti ponnistusvaiheen kipu(yli tunti)oli sanoinkuvaamaton.Jotenka sektiolla pääsee todellakin helpommalla!!!Mutta toipuminen taas on todella paljon nopeampaa kun sektion jälkeen.Mielestäni näitä synnutystapoja on vaikea vertailla,molemmilla on puolensa.Molemmat ovat mun kohdalla olleet aivan uskomattomia kokemuksia,molemmista jäi tosi hyvä mieli.Rohkein mielin vaan synnyttämään.
 
alannah
Mulla on nyt kolme lasta jotka on syntyny sektion kautta koko nukutuksessa. Ja eipä oo harmittanu yhtää vaikken oo voinu synnyttää alateitse. Enkä kyll pahemmin kuule lapsen ensi itkua mutta saanpahan hoitaa vauvaa osastolle päästyä. :D
 
Olen kokenut sekä sektion että alatiesynnytyksen. Molemat olivat hyviä kokemuksia,mutta voin sanoa silti alatiesynnytyksen olleen miellyttävämpi... Ei toki helpompi mutta silti miellyttävämpi ja luonnollisempi tapa synnyttää.
 
poika syntyi sektiolla rv 36 raskausmyrkytyksen takia.
tyttö syntyi rv 41 "normaalisti" ja se oli paljon helpompaa ja olin heti kunnossa kun tyttö oli saatu maailmaan.
sektion jälkeen olin monta päivää kipeä ja huono vointinen..
 
Kaksi alatiesynnytystä (20h ja 10h) ja sektio (kuukausi sitten) takana. Ottaisin ilman muuta alatiesynnytyksen, mutta nyt käynnisteltiin 5 päivää ja päädyttiin sektioon, koska mitään ei kohdunsuulla tapahtunut rajuista supisteluista huolimatta.

Oma sektioni meni hyvin, mutta kyllä ne jälkikivut oli sen verran kamalia että pidän alatiesynnytyksiäni mukavampina vaikka lapset olikin isoja, 4,1kg ja 4,4kg. Mukavaahan synnyttäminen ei ole, ainakaan mun mielestä, mutta se lopputulos on sen arvoista!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.12.2004 klo 18:49 Tonttu kirjoitti:
niin kumpi oli "miellyttävämpi".Kummassa pääsitte "helpommalla"?Itse olen tässä lähdössä synnyttämään normaalisti alakautta,vkoja 38 kasassa.Olen siis ensisynnyttäjä koska esikoiseni sain sektiolla perätilan vuoksi.Nyt tämä tuleva synnytys tietty jännittää....... :p
Kiitos vastauksistanne! :flower:
 
Esikoinen syntyi alakautta ja kuopus sektiolla. Olin vähintään kymmenen kertaa kipeämpi alatiesynnytyksen jälkeen, istua ei voinut kahteen kuukauteen, tikit sattui ja joka paikkaan koski. Sektion jälkeen ei ollut mitään kipuja, haava parani heti ja pääsi nauttimaan saman tien vauvasta. Jos kolmannen saan, sektio tulee tai vauva jää sisään B) .
 
kaks alatiesynnytystä ja nyt 6pv sitte sektio perätilan takia. Hankala sanoa kumpi ois helpompi tai vaikeempi..molemmista oon "toipunu" yhtä nopeesti. sektionkaa jälkeen en ollu ku kolme päivää sairaalas ja "ajoivat" pois.. =) toipunu keskivertoa nopeemmin, sanoi lääkäri. :D alatiesynnytyksissä ei ainakaa yhtä kauheita ilmavaivoja..et kyl kait mieluummin seuraavan synnyttäsin alakautta. :LOL:
 
Josefine
Mulla takana sektio sekä normaali synnytys... Täytyy rehellisesti sanoa että en osaa sanoa kumpi oli miellyttävämpi... Tosin kummatkin synnytykset ovat ollet hieman normaalia kummempia.. eli siis ensinmäinen lapseni syntyi Hollannissa (normaali synnytys), mutta siellä ei anntettu minkäänlaista kivunlievitystä, joten homma oli järkyttävän tuskainen sen takia. Nyt huomenna tulee kaksi viikkoa täyteen kun poikamme syntyi hätäsektiolla... Se ei ollut läheskään niin kivulias ja toipuminenkin on tapahtunut todella vauhdilla, mutta kaamean siittä teki se tilanne että ei tiedetty miksi poikamme sydän löi vain n 70 kertaa minuutissa.... (syyksi selvisi sitten myöhemmin kaksi kertaa napanuora kaulan ympärillä.)
 
?iti immeinen
minulla takana 2 alatie synnytystä ja yksi hätä sektio ja täytyy sanoa, että jos olisin saanut valita niin olisin kyllä synnyttänyt tämänkin "normaalisti", mutta kun raskaus myrkytys iski niin rajuna päälle, niin ei onnistunut =(
muuten kaikki meni ihan ok, haava alkoi paranemaan, mutta kun lääkekuuri loppui, tulehtui haava ja nyt on vatsa auki n. 1cm matkalta ja syvyydeltään on n. 3 cm! eli ei kovin hyvä maku jäänyt sektiosta!
 

Yhteistyössä