Te Jotka Olette Kaksi Lasta Synnyttäneet ?

Mielenkiinnosta kysyisin. Toiv joku jaksaa vastata.
Minkäpituisia synnytyksen ovat olleet ( avautumisvaihe ja ponnistusvaihe) ? Lapsen paino, pituus ja päänympärys ?
Kivunlievitys ? Onko kipu tuntunut samalta ? Mitä muuta ?

KIITOS :hug:
 
Esikoiselta synnytys alkoi kun 9.1.2004 limatulppa irtosi illalla, yöllä lähdettiin sairaalaan kun luulin supistusten olevan sietämättömiä. Sairaalassa menivät lapsivedet, olin auki vain yhdelle sormelle. 11.1 aamuyöllä pääsin synnytyssaliin ja sain epiduraalin, tyttö syntyi 10.35 eli kipeitä supistuksia oli melko säännöllisesti yli 30 tuntia. Ponnistusvaihe kesti n. 45 min. Vauvan mitat oli 3530g ja 50cm mutta päänympärystä en muista. Kipu tuntui aika kauhealta koska synnytys eteni niin hitaasti. Myös epämiellyttävä kätilö teki kokemuksesta ei niin mukavan, sekä se että väliliha jouduttiin leikkaamaan.

Toiselta lapselta supistukset alkoivat yöllä 26-27.9.05 ja sairaalaan lähdettiin aamulla 27.9 klo 8 aikaan. Sairaalaan päästyämme olin 6cm auki, kätilö käski kiireesti synnytyssaliin klo 9 ja sanoi että nyt on otettava puudutetta jos niitä meinaa saada, joten otin sitten spinaalin vaikka kipu ei vielä tuossa vaiheessa ollut mitenkään sietämätöntä. Kalvot puhkaistiin ja ponnistusvaihe kesti 35min ja tyttö syntyi klo 12 jälkeen. Synnytys oli helppo ja spinaali oli puudutuksena paljon parempi kuin epiduraali. Tyttö oli 3550g ja 50cm. Kipu ei tuntunut läheskään niin pahalta missään vaiheessa. välilihaa ei leikattu, se repesi vähän.
 
Eka synnytys kesti kaikkiaan 7h, (sairaalassa 4h tästä ajasta)ponnistusvaihe reilun tunnin. Lapsi oli 3430g 52cm ja p.y 34
synnytys käynnisty vesien tiputtelulla, ja kivut oli alusta asti aika pahat.sain epiduraalin ja kohdunkaulanpuudutuksen.epparikin leikattiin ja tuli muutama repeemä.
toka synnytys kesti 5h(sairaalassa ehittiin oleen 1,5h) ponnistusvaihe kesti 15min.lapsi 3420g, 50cm ja p.y 36
synnytys käynnisty suppareilla, oli aluks aika "laimeita" ja paheni sietämättömiks vasta kun vedet meni n. puol tuntia syntymästä.ei ollut mitään kivunlievitystä.tai otin mä kotona 500mg panadolin :D repeämiä tuli aika paljon.
eli ihan erilaiset synnytykset kyllä..muutenkin tuntuvat olevan ihan erilaisia nuo lapset.
 
ehi
1.
- Synnytyksen kokonaiskesto 4h 55min, avautumisvaihe 4h 30min, ponnistus 17min, jälkeisvaihe 8min.
- Poika 3700g, 48cm, päänymp. 35cm
- Spinaalipuudutus, joka vaikutti ehkä puoli tuntia. Lisäksi ilokaasua

2.

- Synnytyksen kokonaiskesto 50min, avautumisvaihe 38min, ponnistus 2min, jälkeisvaihe 10min.
- Poika 3950g, 50cm, päänymp.35cm
- Syntyi ambulanssiin, joten en saanut mitään kivunlievitystä (eikä olis muutenkaan ehtinyt). Oli siis syöksysynnytys. Ja kipu oli PALJON KOVEMPI kuin ekassa. Sanoisin, että oli pahempi synnytys kuin tuo eka, vaikka kestikin noin vähän aikaa.

Molemmissa tapauksissa synnytys on alkanut supistuksilla, jotka on heti olleet säännöllisiä, ensin 5min välein, sitten 3 min välein.
 
1. 21.17h,käynnistetty synnäri joka lähti käyntiin
ekasta pilleristä, ponnari 1h17min,kaasu,epiduraali jota lisäsivät....rv40+5 3659 ,50.05 poika
2. 4.36 min , käynnistetty ja nopea, avautumisvaihe n 2 h. ponnari 6min.. rv41+0 3605 49.5 tyttö
tokassa spinaali puudutus joka vei kaikki kivut mennessään, suosittelen =)
 
V:
Synnytyksen kesto 7h50min (vesien menosta yht. 9h20min), ponnistus 10min ja jälkeiset 10min. Epiduraalin sain ja eppari leikattiin. Syntyi rv41+3 mitoin 3135g/49cm/34cm. Helppo synnytys. Napanuora 43cm.

E:
Synnytyksen kesto 3h10min (säännöllisistä supistuksista), ponnistus 4min ja jälkeiset 6min. Parakervikaalipuudutus ja ilokaasu ei tehonneet. Syntyi rv39+4 mitoin 2865g/48cm/32cm. Huomattavasti tuskaisempi ja järkyttävämpi synnytys kuin ensimmäinen. Napanuora 45cm, 2 kertaa kaulan ympärillä.



:attn: Kaurapussi on loistava apu kipuun..
 
Esikoinen
Synnytys kesti kokonaisuudessaan 4,5h. Sairaalassa kerettiin oleen n.2h, puudutteita en kerennyt saamaan. Tyttö syntyi rv 40+0. 3820g ja 51cm. Päänympärys 34,5cm.

Toinen
Synnytyksen kesto kokonaisuudessaan 2,5h. Sairaalassa kerettiin oleen n.1h. Puudutteita en kerennyt saamaan. Tyttö syntyi rv 41+0. 4150g ja 52cm. Päänympärys 36cm.
 
esikoinen käynnistys aloitettiin tiistaina. poika syntyi perjantaina 39+1mitat 3690g, 51 cm ja 37 cm. synnytyksen kesto 3h 30 min ja ponnistus 37 min (epiduraali)

kakkonen käynnistyas aloitettiin maanantaina ja syntyi ma-ti välisenä yönä 42+1
mitat 4450g, 55 cm ja 37 cm. synnytyksen kesto 3h 30 min ponnistus 11 min. (kohdunkaulanpuudute)

toinen synnytys tuntui nopeammalta. pärjäsin pitemmälle ilokaasulla,likkumisella,hieronnalla yms. ehkä toi esikoisen pitkä käynnistys sai uupumaan koko touhuun jo ennen synnytystä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja E-07:
Mielenkiinnosta kysyisin. Toiv joku jaksaa vastata.
Minkäpituisia synnytyksen ovat olleet ( avautumisvaihe ja ponnistusvaihe) ? Lapsen paino, pituus ja päänympärys ?
Kivunlievitys ? Onko kipu tuntunut samalta ? Mitä muuta ?

KIITOS :hug:

Ekaa puskin ulos vajaa 20h. Avautuminen 19h ja ponnistus 45min. Kivunlievityksenä epiduraali. 4070g ja 53cm. Käynnistetty synnytys ja imukuppiavusteinen. Aika tuskainen oli...
Toka kesti n.6h josta 45min ponnistusta. 3714g ja 51cm. Epiduraali. Kipu ei tuntunut samalta vaan olin koko ajan tilanteen tasalla ja innoissani tulevasta vaikka esikon synnytys kummitteli taustalla. Aivan mahtava synnytys. Voisin tehä tollasia viikottain =)
 
Ensimmäinen alkoi vesien menolla 37+2, avautuminen 13 t ponnistus 38 min. Epiduraali puudutti vain toinen puoli, ilokaasu oli hyvä, pienen pieni (turha) episiotomia tehtiin. Vauva 48 cm 3200 g pipo 34,5 cm.

Toinen alko supistukset 37+5, avautuminen 3t 40 min ponnistus 4 min. Kivun lievitys jumppapallo ja ilokaasu, kipeää teki mutta ponnistus oli helpompi ilman puudutusta. Ei episiotomiaa, ei repeämiä, pystyssä olin ponnistuksen asti. Vauva 3040 g 48,5 cm pipo 34 cm.
 
Alkuperäinen kirjoittaja E-07:
Mielenkiinnosta kysyisin. Toiv joku jaksaa vastata.
Minkäpituisia synnytyksen ovat olleet ( avautumisvaihe ja ponnistusvaihe) ? Lapsen paino, pituus ja päänympärys ?
Kivunlievitys ? Onko kipu tuntunut samalta ? Mitä muuta ?

KIITOS :hug:
Eka 17 tuntia yhteensä. Ponnistus 33min. Paino 2960g, pituus 49cm. Kivunlievitys epiduraali, ilokaasu. Ei ollut silloin muuta apua kuin että jaloista lähti tunto. Toinen yhteensä ehkä 10 tuntia josta vain kolme sairaalassa. ponnistus 18min. Paino 3770g, pituus 51cm. Luomuna, kätilö paineli hieman akupisteitä ja nojailin kävelytuoliin niin kauan kun pystyin. Kipu oli erilaista nyt toisella kerralla. Terävämpää. Mutta taas se on jo melkeen unohtunu vaikka siitä ei ole vielä kahta kuukautta. Vauva oli virkeä(mpi) kun ei ollut mitään "turrutusaineita" laitettu. Kympin poika. Mutta olisin jälkeenpäin ajateltuna halunnut kuitenki sen epiduraalin tms. puudutuksen kun olen niin kipuherkkä. Olin auennut niin paljon jo ennen kuin kerkesin sairaalaan..ja ajattelin että ehkä se puudutus hidastaa synnytyksen etenemistä enkä siksikkään sitä halunnut. :heart:
 
Esikoinen 2005.
Kesto jotain 12h kaikkiaan. Kipuun epiduraali, joka meni vinoon, ja luomuna mentiin ilokaasun voimin. Ponnistusvaihe 50min. Lapsi 52cm ja 3620g. Leikattiin hieman epparia. Kivut kamalat viimeisen kuuden tunnin ajan. Itkua ja huutoa "joka supparilla". Olin sekaisin synnytyksen jälkeen, meinasin pyörtyä vessaan. Kärrättiin paareilla osastolle.

Kakkonen 2009.
Kesto jotain 6h kaikkiaan. Kipuun spinaali, joka oli taivaallinen valinta. Ponnistuvaihe 20min. Lapsi 50cm ja 3540g. Kivut siedettävät koko ajan. Kävelin ympäri huonetta puudutukseen saakka. Olin auki 5cm tullessani synnärille. Eteni nopeasti, ja 3h kuluttua lapsi oli maailmassa. Kävin itse WC ja suihku salissa, ja kävelin itse polille. Vaikeammat "rakon pidätys-vaivat".
 
Esikoisen synnytys kesti 6h 44min, joista kolme ehdittiin olla sairaalassa. Ponnistusvaihetta 44 min. Epiduraali autto tosi hyvin avautumisvaiheessa.

Kakkosen synnytys kesti 1h 50min, joista sairaalassa 10 minsaa ja ponnistusvaihe 1 minuutti. Kivunlievitystä en tosiaan ehtiny saada, hyvä kun kerkesin hyppäämään sinne synnärin sängylle :LOL:

Molemmista kerroista on jääny hyvä mieli, mut kätilö kehotti seuraavan (jos siis kolmas joskus tulee) kohdalla lähtemään kotoa HETI, kun tuntuu ensimmäinen kipee supistus, jotta ehditään sairaalaan asti...
 
Molemmat alkoi vesien osittaisella menolla. Ekalla kertaa meni 18 tuntia ekasta lorauksesta, toisella 5. Ekan synnytyksen virallinen kesto 11,5 tuntia josta 20 min ponnistusvaihe, tokan 4,5 tuntia jota 10 min ponnistusvaihe.

Molemmilla kerroilla sain epiduraalipuudutuksen. Ekalla kertaa sitä jopa ehdittiin lisäämään. Tokassa sain epiduraalin kun olin vasta pari senttiä auki silloin, mutta puudutuksen saatuani paikat aukesi täysin puolessa tunnissa. Onneksi epiduraali ei tällä kertaa vaikuttanut kunnolla joten oli helpompi ponnistaa niin pian. Kipu oli samantuntuista, tosin toisella kertaa ei niin väsyttävää kun kesti vähemmän aikaa. Ilokaasua kokeilin kummallakin kertaa. Ekassa minulla tuli siitä niin paha olo että oksensin lopulta, tokassa luovutinkin siitä jo yhden hengittelyn jälkeen.

Esikoispoika oli syntyessään 3630 g ja 50 cm (rv 38+2), kuopuspoika 4385 g ja 54 cm (rv 41). Päänympärykset muistaakseni 34 ja 36. Ekasta tehtiin reilu eppari. Tokasta ei epparia tehty kun näytti että tulee sujuvasti, mutta (ilmeisesti siinä vaiheessa kun poika juuttui hartioistaan) tulikin 3-4 asteen repeämät, jotka korjausleikattiin leikkaussalissa vielä samana päivänä.

Esikoisen syntymästä muistan että kun pään oli saanut ponnistettua ulos niin loppu poika tulikin melkein itsestään. Kuopuksen syntyessä huokaisin pään synnyttyä jo helpotuksesta, mutta sitten juuttuivatkin hartiat ja siinä ponnistaessani tuntui että eläessäni en ole mitään niin rankkaa tehnyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja E-07:
Mielenkiinnosta kysyisin. Toiv joku jaksaa vastata.
Minkäpituisia synnytyksen ovat olleet ( avautumisvaihe ja ponnistusvaihe) ? Lapsen paino, pituus ja päänympärys ?
Kivunlievitys ? Onko kipu tuntunut samalta ? Mitä muuta ?

KIITOS :hug:
Esikoinen: synnytys yhteensä 15tuntia josta ponnistusta 1h18min. 4042g, 51cm, 36 pipo. Kivunlievitys suihku-kaurapussi-aquapapulat-ilokaasu-epiduraali. Supistukset melkein loppu tohon puudutukseen ja likipitäen ilman suppareita koko ponnistusvaihe kunnes tekivät epparin ja imukupilla auttavat vauvan maailmann. Kipu tosin loppu puudutukseen.

Toinen: synnytys yhteensä 5tuntia, josta ponnistusta 11min. 3760g 50 cm, 35pipo. kivunlievitys suihku-ilokaasu. Avautuminen eteni suihkussa 25minuutissa 1cm:stä 9cm:iin niin puudutusta ei ehditty antamaan. Vauva oli kasvotarjonnassa, joten kipu oli jotain ihan sanoinkuvaamatonta
:eek: eppari taas tehtiin ja vauva painettiin ulos kun taas meinas ne supparit loppua.
 
esikoinen: Synnytys käynnistyi yöllä 3.30 vesien menolla ja poika syntyi 6.12 aamulla. Sairaalaantullessa paikat oli auki 5cm. Kivunlievityksenä kaksi kokeilua ilokaasua ja muistaakseni jonkun puudutuspiikin sain. Rv 39+1 syntyi ja mitat oli 3800g,53cm..Pipoa en muista enää..

toinen: Käynnistyi supistuksilla illalla muistaakseni aika tarkkaan puolelta öin, kun sairaalassa oltiin yhden aikaan,jolloin paikat oli auki 6cm ja poika oli pihalla 2.40. Kipuun kokeilin taas yhden kerran ilokaasua, mutta kun ei kerran tehoa niin ei tehoa. rv 39+5 syntyi ja mitat oli 4480g,53cm ja pipoa en tältäkään muista.

Kerron sen kolmannenkin tähän nyt eli supistuksilla käynnistyi aamulla noin 9.00 ja poika syntyi 10.56. Sairaalaan tullessa paikat oli auki 7 tai 8cm,en muista tarkkaan. Ei mitään kivunlievitystä tällä kertaa. Rv40+5 ja mitat oli 4280g,52cm.

Noita avautumisia ja ponnistuksia en muista, mut eipä niissä kokonaisuudessaankaan ole kovin kauaa mennyt.. Kipu on tuntunu oikeestaan joka kerta samalta. Se ei mulla ole ollut mitenkään ylitsepääsemätöntä tuskaa. Oikeastaan se on koko synnytys ollut mulla enemmän semmoinen, että ei se kipu vaan se väsymys! Oon ollu jo ihan alkuvaiheessa niin uuvuksissa koko touhusta, että tekis mieli viheltää pilliin kesken kaiken ja pyytää kahvitaukoa. Ihan semmonen olo, että ei vaan jaksais enää ja tekis mieli pyytää, että joku tulis jatkamaan mun puolesta homman loppuun.

Mitään repeytymiä sun muita mulle ei oo (onneks) tullu ollenkaan, et esikoisesta laitettiin vähän näön vuoks kaks tikkiä.

Kaikenkaikkiaan koko touhusta on jäänyt tosi positiivisia kokemuksia,mutta silti mä aina pelkään sitä synnytystä ihan hulluna etukäteen. Pelkään just sitä,että se kestää monta tuntia ja tulee repeytymiä ja joku menee pahasti pieleen..
 
Minkäpituisia synnytyksen ovat olleet ( avautumisvaihe ja ponnistusvaihe) ?
1. 10h+54min (papereiden mukaan, olin sairaalassa kuitenkin1½vuorokautta ennen syntymää ja kokoajan kipeitä supistuksia?)
2. 8h+7min

Lapsen paino, pituus ja päänympärys ?
1. 3320g, 49,5cm
2. 3415g, 51cm

Kivunlievitys ?

1. Epiduraali, Pudendus
2. Ilokaasu, spinaali (joka ei auttanut yhtään), epiduraali ja pudendus

Onko kipu tuntunut samalta ?

Ekassa olin niin kipee laitoksella kun makasin siellä 1½vuorokautta ja synnytys oli kuitenkin kokoajan käynnissä. Lopulta kun se ei edennyt 4cm:stä eteenpäin, käynnistettiin tipalla ja loppu hyvin, kaikki hyvin.
Toisesta jaksoin ilokaasun voimin tosi pitkälle ja kun pyysin epiduraalia, sain spinaalin kun kaikki anestesialääkärit oli varattuja joka ei sit auttanu yhtään ja tunnin jouduin kärvistelemään kovissa kivuissa. Sit sain epiduraalin ja "taivas aukeni" :) Heti kohta olikin paikat täysin auki ja sain pudenduksen vielä omasta toiveesta ja parin minuutin päästä oli tyttö maailmassa.
Toinen oli paljon paljon helpompi ja vähemmän kivuliaampi.

Mitä muuta ?
 

Yhteistyössä