Te jotka olette jättäneet/aiotte jättää lapsen kotiin pois kerhoista/tarhoista/harrastuksista sikaflunssan takia

Tiimarinvihko

Aktiivinen jäsen
11.06.2009
5 650
1
36
Naantali
niin miten te olette näihin paikkoihin asiasta ilmoittaneet? Itse olen kenties hysteerinen tämän asian suhteen, mutta mulla on ihan just laskettu aika, joten en haluis sairastua (sain rokotteen ke) tai että esikoinen sairastuis just nyt, niin ajattelin ainakin ensiviikon että ois pois kerhosta :ashamed:

Laitanko vaan tekstaria kerhon vetäjille, et "tyttö ei tuu kerhoon, kun pelkään sikaa" :D

Mä soitin esikoisen kerho-ohjaajalle että poika ei tule ainakaan pariin viikkoon. Hysteerinen tai en mutta nyt en ota(lääkärikin oli samaa mieltä) turhaa riskiä kuopuksen takia. Menee tavisflunssastakin ihan tukkoon niin mitään sikaa ei haluta. Ja kuopus ei voi edes rokotetta ottaa.

En mä koskaan ilmoita miksi on pois, laitan vaan viestiä poissaolosta. Esim tänään laitoin opettajalle viestin XXX on tänään poissa.
Ei työnantajallekaan tartte sanoa jos on sairas muuta kuin et on sairauslomalla

Mä en vielä tämän päivän osalta edes ilmoittanut kerhoon mitään :ashamed:...mutta jatkossa meinaan olla yhtä suoralla asialinjalla kuin ennenkin ;) eli laittanen viestiin vetäjälle et "lapsemme ei osallistu toviin kerhoiluun kylällä esiintyvän H1N1 takia"...tulikin muuten jotenkin törkeen virallisesti :D...tai sitten laitan että "poika on pois kerhosta, koska äiti sekoilee possusta". Näin.

Aiotteko siis kaikki olla neljän seinän sisällä vai miten ajattelitte oikeasti sen flunssan välttää? Ette siis käy kaupassa tai missään muuallakaan? Ja miten pitkästä ajasta on kyse? Epidemiahan voi kestää vaikka miten kauan.

No siis, jos ja kun tautia tulee pojan eskariin niin sitten otan ja sanon ihan suoraan syyn minkä takia otin. Ja tuskin tähän menee kauaa, kun täällä se epidemia jo on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aiotteko siis kaikki olla neljän seinän sisällä vai miten ajattelitte oikeasti sen flunssan välttää? Ette siis käy kaupassa tai missään muuallakaan? Ja miten pitkästä ajasta on kyse? Epidemiahan voi kestää vaikka miten kauan.

En neljän seinän sisällä, mutta ei me muutenkaan kauheasti ihmisten ilmoilla olla. Pojan otan eskarista pois sitten kun siellä tautia ilmaantuu. Katsotaan sitten loput tilanteen mukaan.

No ainakin päiväkotiin kannattaa ilmottaa että ei ole sairaana, mutta on muuten poissa. Päiväkodeissa pidetään kirjaa lasten sairauksista ja sitä kysytään vaikka sitten jälkeen päin.

aion ilmoittaa kouluun, että on sairaana tai joku muu meistä on ja on ehkä sikaa.. Ajattelin ostaa myös säilykkeitä ja muuta jotka säilyy huoneenlämmössä - varastoon. Sämpyläjauhoja, hyla-maitoa jne. Pakkanen onkin aina suht täynnä. Vain varalle jos se tauti leviää täällä kuin hyttysparvi. Vielä täällä sitä ei taida olla.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
aion ilmoittaa kouluun, että on sairaana tai joku muu meistä on ja on ehkä sikaa.. Ajattelin ostaa myös säilykkeitä ja muuta jotka säilyy huoneenlämmössä - varastoon. Sämpyläjauhoja, hyla-maitoa jne. Pakkanen onkin aina suht täynnä. Vain varalle jos se tauti leviää täällä kuin hyttysparvi. Vielä täällä sitä ei taida olla.

oletko tosissasi?

Kyllä pihalla varmaan voi käydä leikkimässä. Tuskin se tuolla ulkona tarttuu. Kauppareissut on tietenkin hoidettava, mutta kyllä mä välttelen nyt myös turhia kauppakeskusreissujakin. En oo vielä päättänyt miten kauan aion vältellä kerhoja ja kauppakeskuksia, mutta ainakin nyt ennenkun rokotteen ottamisesta on sen pari viikkoa ja/tai ennenkun vauva on syntynyt.

Ei neljän seinän sisällä suinkaan, mutta kyllä mä ainakin pesueeni kanssa välttelen ihan tietoisesti suurimpia ihmispaljouksia - ainakin niin kauan kunnes lapset saavat rokotteen. Mä en ainakaan voi luottaa siihen, että esim. meidän kerhoryhmässä käsihygienian taso olisi sitä luokkaa, että voisin täysin huoletta lapseni sinne jättää - varsinkaan kun ryhmässä on jo ollut todella paljon törkeitä esimerkkitapauksia siitä, kun vanhemmat tuovat sairaan lapsen ryhmään. Kun itse valvon itseäni ja lapsiani päivän aikana ja vastaan hygieniatasosta, on paljon helpompaa kuin että ehdoin tahdoin annan lapseni alttiiksi taudille, kun kerran on käytössä toinenkin vaihtoehto.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

oletko tosissasi?

olen =)

No me kyllä ulkoillaan ja eletään suht normaalisti mutta kerhoon ei mennä eikä lapsia oteta kauppaan mukaan. Lääkärin mukaan epidemia viihtyy yhdessä kaupungissa muutaman kuukauden...ja en luule että kokonaan pystytään välttämään mutta suurempia riskejä koitetaan poistaa.

Yhteistyössä