Te jotka olette jääneet raskaana sairauslomalle, kertokaa mikä on ollut syynä?

  • Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti
mie taas
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja töitä loppuun asti tehnyt!:
laiskuus laiskuus ja laiskuus..
Ja katkeruus ilmeisesti.
Katkera siitä et toisilla on naamaa ruinata saikkua ja laiskotella raskausajan.. ehkäpä sitten niinkin.. en vaan siedä ruti ruti ihmisiä.. mut juu tiedän et on ihan oikeitakin syitä..
 
mulla
Alkuperäinen kirjoittaja mie taas:
Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
Alkuperäinen kirjoittaja töitä loppuun asti tehnyt!:
laiskuus laiskuus ja laiskuus..
Siitäkös se mun verinen vuoto johtuikin:)
No eii mut pitipähän laittaa kun just tänään oli puhetta aiheesta ja voi kuinka moni käyttääkään raskautta "tekosyynä".. Alkuraskaudessa jo suunnitellaan et sillon ja sillon jään sitten saikulle ja sit alkaakin loma.. huoh! Kun se raskaus ei ole sairaus..
Tosi typerää yleistystä. Toisilla se raskaus ei mene niin kuin oppikirjasta ja tuollaiset kommentit saa ainakin mun niskakarvat nousemaan pystyyn. Tekisin mitä vaan saadakseni normalin raskauden, nin että voisin liikkua ja käydä töissä. Ole hiljaa jos et mistään mitään ymmärrä!
 
mie taas..
Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
Alkuperäinen kirjoittaja mie taas:
Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
Alkuperäinen kirjoittaja töitä loppuun asti tehnyt!:
laiskuus laiskuus ja laiskuus..
Siitäkös se mun verinen vuoto johtuikin:)
No eii mut pitipähän laittaa kun just tänään oli puhetta aiheesta ja voi kuinka moni käyttääkään raskautta "tekosyynä".. Alkuraskaudessa jo suunnitellaan et sillon ja sillon jään sitten saikulle ja sit alkaakin loma.. huoh! Kun se raskaus ei ole sairaus..
Tosi typerää yleistystä. Toisilla se raskaus ei mene niin kuin oppikirjasta ja tuollaiset kommentit saa ainakin mun niskakarvat nousemaan pystyyn. Tekisin mitä vaan saadakseni normalin raskauden, nin että voisin liikkua ja käydä töissä. Ole hiljaa jos et mistään mitään ymmärrä!
Kuis se herne nyt noin nenuseen napsahti??
 
mammma
Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
Alkuperäinen kirjoittaja mie taas:
Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
Alkuperäinen kirjoittaja töitä loppuun asti tehnyt!:
laiskuus laiskuus ja laiskuus..
Siitäkös se mun verinen vuoto johtuikin:)
No eii mut pitipähän laittaa kun just tänään oli puhetta aiheesta ja voi kuinka moni käyttääkään raskautta "tekosyynä".. Alkuraskaudessa jo suunnitellaan et sillon ja sillon jään sitten saikulle ja sit alkaakin loma.. huoh! Kun se raskaus ei ole sairaus..
Tosi typerää yleistystä. Toisilla se raskaus ei mene niin kuin oppikirjasta ja tuollaiset kommentit saa ainakin mun niskakarvat nousemaan pystyyn. Tekisin mitä vaan saadakseni normalin raskauden, nin että voisin liikkua ja käydä töissä. Ole hiljaa jos et mistään mitään ymmärrä!
Peesi!! Oli ahdistavaa jäädä pois töistä, mut lapsi kuitenkin tärkein!
 
mie taas..
Kysyttin syitä miks ihmiset jää saikulle ni miks ei vastaukseks kelpaa laiskuus?? Eikö se ole vastaus siinä missä muutkin?? Vai kysykö ap et miks enemmistö jää saikulle? Vai sanoinko mä et kaikki jää lasikuuden takia??
 
mulla
Alkuperäinen kirjoittaja mie taas..:
Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
Alkuperäinen kirjoittaja mie taas:
Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
Alkuperäinen kirjoittaja töitä loppuun asti tehnyt!:
laiskuus laiskuus ja laiskuus..
Siitäkös se mun verinen vuoto johtuikin:)
No eii mut pitipähän laittaa kun just tänään oli puhetta aiheesta ja voi kuinka moni käyttääkään raskautta "tekosyynä".. Alkuraskaudessa jo suunnitellaan et sillon ja sillon jään sitten saikulle ja sit alkaakin loma.. huoh! Kun se raskaus ei ole sairaus..
Tosi typerää yleistystä. Toisilla se raskaus ei mene niin kuin oppikirjasta ja tuollaiset kommentit saa ainakin mun niskakarvat nousemaan pystyyn. Tekisin mitä vaan saadakseni normalin raskauden, nin että voisin liikkua ja käydä töissä. Ole hiljaa jos et mistään mitään ymmärrä!
Kuis se herne nyt noin nenuseen napsahti??
Tämä ketju oli niille, jotka ovat jääneet sairaslomalle raskausaikana. EI niille, jotka kuvittelivat, että heillä on asiaan jotain fiksua ja nokkelaa sanottavaa. Sä et voi kuvitella sitä raskausajan huolen ja ahdistuksen määrää, minkä esim tuo vuoto tai joillain vaikka jatkuva verenpaineen nousu aiheuttaa. Ainainen huoli itsestä ja siitä toisesta. Sitten jotkut kokee olevansa tällaisen yläpuolella, kun ovat olleet töissä äitiyslomaan asti ja vielä viittivät päätään aukoa.
 
Ennenaikaiset supistelut. Tein siihen aikaan raskaita metalliduuneja. Ihmeen kipeä olin, lapsen syntymän jälkeen todettiin selkärankareuma, joten ei mikään ihme että olin ollut aika huonossa kunnossa.
 
ap
Siis lähinnä vaan tosiaan kiinnostaa syyt sairauslomalle jäämiseen. En halua, että ketään arvostellaan, moralisoidaan jne. Jokaisella on taatusti omat HYVÄT syynsä. Jonkun selkäkipu voi toisesta tuntua tekaistulta laiskottelulta.
 
Lonkat. Ei voinnu seistä eikä istua. Kaameet kivut. Ne oli jotenkin liian aikasin ja liikaa höllentyneet. Sen lnksumisen ja muljahtelun muistaa vihlovasti vielä. Synnytys käynnistettiinkin 2vko ennen la:ta kovien kipujen takia.
 
Miulla verenpaineet heitteli voimakkaasti, et meinasin pyörtyillä töissä. kenkiä tehdessä isojen laitteiden kanssa ei parane pyörtyillä. Ja kun tein seisomatyötä pääasiassa ni miulla ei selkä ja polvet kestäny. Polvet hajoskin sit ihan kivasti, et on operoitu toista ja saa nähä joutuuko toistakin...
 
vieras
Kohdunkaulan ns. loppuminen kesken raskauden. Viikon olin vuodelevossa kotona ja sen jälkeen 2kk pakkomakuussa KYS prenataaliosastolla. Kotiin pääsin viikolla 34 ja lapset syntyi 37+5.

En olis halunnut jäädä sairaslomalle mutta vaihtoehtojakaan ei ollut, kun ennenaikainen synnytys uhkasi.
 
Turkilmas
Mulla alkoi ennenaikaiset supistukset rv16. Olin viikon levossa ja palasin töihin. Muistaakseni rv20 tehtiin sisätutkimus ja huomattiin kohdunsuun olevan höttöä. Ultrassa todettiin että paikat oli hurjasti kypsyneet. Olin viikon sairaalassa pakkolevossa ja sen jälkeen kotona pakotettuna lepäämään. Tätä jatkui äitiysloman alkuun asti.

Ironista kyllä, poika syntyi rv 40+5 kalvot puhkaisemalla :D

Muoks: ja siis kuopuksesta olin saikulla, esikoisesta olin töissä äitiysloman alkuun saakka vaikka lääkärit loppuvaiheessa ja tarjosivat saikkua raskaan seisomatyön vuoksi *kiillottaa sädekehäänsä :saint: :D *
 
shihtzu
No minä jäin saikulle ihan vain sen vuoksi, etten enää jaksanut tehdä töitä, mitään vaivojahan mulla ei raskaus tuonut, mutta työn luonne oli sellainen, että yksinkertaisesti mä en jaksanut. Ja luulen, että kukaan muukaan olisi jaksanut. Ja työnantajalla ei ollut tarjota mitään helpompaa tilalle, niin sairaslomallehan sitä oli jäätävä.
 
Supistelut ja kohdunsuun aukeaminen. Ekalla kerralla jouduin sairaalaankin noiden takia, joten kahdella seuraavalla kierroksellaan on oltu aika tarkkoja tuon supistelun takia: joka kerta alkanu varhasemmilla viikoilla. Mulla on kuulemma vaan supisteluherkkä kohtu ja raskaudet nyt vaan menee noin.
 
"Laiskottelija"
Syynä kohdunsuun ja kaulan heikkous. ensinmäisen kanssa raskaus suht normaali mutta syntyi 35+1 seuraavan kanssa viikolta 23 viikon verra sairaalassa kun kohdun suu auki 2cm sekä ennen aikaisen synnytyksen uhka pistoksia supistusten ehkäisyyn ja monen vuorokauden pelko ennen supistusten loppua ja loppu raskaus sängyn pohjalla. Viiden vuoden jälkeen uskalsi yrittää kolmatta kun lääkerit sitä mieltä että on saattanut tilanne muuttua,nyt kuitenkin viikolla 15 ja kohdunsuu pehmentynyt sekä supistuksia liikkeessä. Ne jotka kuvittelevat ettei oikeita aikuisten ongelmia rauskauksissa ole saisivat hävetä. Ei ole mitään ylimielisempää kuin vähätellä toisen tuskaa kun ei itse tiedä siitä mitään.
 
kaksosmamma
Rv 25 jäin kokonaan sairaslomalle toistuvien supisteluiden takia, sitä aikaisemmin ollut yksittäisiä päiviä pois jotta jaksoin pidempään. Rv 27 olinkin jo sairaalassa vuodelevossa joten ihan aiheellinen oli saikku...
 

Yhteistyössä