Te, jotka olette avioliitossa ja piditte häät, pari kysymystä häihin liittyen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Montako henkeä (jos ette muista, niin suunnilleen edes) häissänne oli, ja paljonko rahaa upposi pitopalveluun? Paljonko on mielestänne liian vähän/paljon ihmisiä häissä?

Ja paljonko hääpukunne maksoi? :)

Kiitos!

Reilu 100 vierasta ja meni joku 3000e pitopalveluun.
Hääpuvut maksoi 250e ja olikohan se 800 vai 900e se lopullinen puku. :D En siis tykännytkään ekasta ja halusin uuden ja ostin.

En tiedä mikä voi olla liikaa vieraita kun en sellasissa ole ollut missä olis siltä tuntunu.
Liian vähän on niin vähän, että rakkaimmat ihmiset eivät siellä ole. :)

Pitopalvelulta tuli juomapuolesta vain alkottomat ja viinit. Muut oltiin itse hankittu ja sitä oli runsaasti. Kaikenkaikkiaan naposteltavat astioineen ja pitopalveluineen oli varmaan 4000-5000e. Tosi vaikea määritellä hintaa tarkalleen...

Viimeksi muokattu:
n. 50 henkeä vieraita.
Pitopalvelu ei maksanut mitään, kun sukulaiset ja seurakuntalaiset teki talkoilla.
Hääpuvun ostin käytettynä, lehti-ilmoituksesta löytyi, n. 300 e, alkuperäinen hinta oli n. 700 e

50 oli vieraita. ruuat tein itse, joten ei pitopalvelua. Yksi ihminen palkattuna keittiöön sitten asettamaan esille jne.. Mun hääpuku maksoi n.70 euroa, ostin huutonetistä ja miehen 300 euroa.

Montako henkeä? 141 hlö
paljonko rahaa upposi pitopalveluun? Ruoka+ kahvitus maksoi 22€/hlö, iltapala tehtiin itse.
Paljonko on mielestänne liian vähän/paljon ihmisiä häissä? Ei ole mitään määrää. Meidänkin häissä oli vain lähisuku (miehellä on esim. 7 veljeä+ vaimot ja jokaisella 2-3 lasta.. heh) ja muutama läheinen ystävä.

Ja paljonko hääpukunne maksoi? 650€, alennuksen jälkeen. Myin puvun myöhemmin pois.

Meillä oli noin 75 vierasta. Ruoka+juomat ja tarjoilu (pitopalvelu siis yhteensä) maksoi noin 3500 euroa. Teetätin pukuni, jonka kankaat ym. koristeet maksoivat noin 200 euroa ja työ 300 euroa.

Vuonna 2001 meidän häissä oli noin 180 vierasta. Juhlapaikka maksoi muistaakseni n. 24000mk. Sisälsi mahtavat ruuat, kukkakoristelut, itse paikka (ihana), juhlapaikalle meidän ei tarvinnut siis viedä itse oikeastaan mitään.

Mun teetetty puku maksoi n. 1000mk kankaineen, miehen kaupasta ostettu oli suurinpiirtein samoin.

Lisäkuluja vielä orkesterista (2000mk?), sormukset (ei kalliit), kimppu, hääkarkit, ja mitähän vielä...
Rahaa siis kyllä meni, anoppi maksoi osan, mun vanhemmat osan ja itse loput. Ja tosi kivat häät oli.

Meillä oli vieraita 40. Pitopalvelu maksoi 880€ ja hääpuku 820€. Kai niitä ihmisiä häihin mahtuu jos vaan kunnon tilat että mahtuu ja ruokapuolen saa hoidettua ilman kilometrin jonoja :)

Meillä oli noin 50 vierasta. Varmaan yli, en muista yhtään. 45e taisi olla per henki ruoka. Juomat ostettiin itse tallinnasta (häälahja isäpuolelta, eli en tiedä hintaa). Hääpuku oli valkoinen, mutta ei perinteinen muhkea, vaan sellainen kreikkalaistyylinen ohut, ja se maksoi n. 250-350e. Meillä oli sopiva määrä tilaan nähden. Tiedettiin montako sinne mahtuu istumaan ja sen mukaan sitten vieraat :) Harmitti, kun ei voinut kutsua niin paljoa kuin lopulta olisi halunnut, mutta paikka oli niin ihana ettei voinut vaihtaa!

vieraita jotain 130
hääpuku maksoi 1100 €
miehen puku joitakin satasia
Ruoka oli paikkakunnan parhaasta pitopalvelusta - ei ollut kovin halpa, mutta hyvä. Hintaa en muista - kyllä taidettiin 5000€ selvitä (meillä oli myös yöpala)
bändi 700€
juhlapaikka ehkä 500€
valokuvaaja koko juhlan ajan toi myös oman kustannuksensa

..että kyllä kun noita alkaa yhteen laskemaan, niin kustannuksia tuli reippaasti. Emme maksaneet kaikkea itse, vaan vanhemmat maksoivat 2/3. Halvemmalla olisi toki selvitty, mutta häät tuntuivat silloin maailman tärkeimmältä asialta - toisaalta ei ole jäänyt kaivelemaan mikään. Yhä edelleen tulee kommenttia, että oli meillä vaan hienot häät ja niistä on jo 5 vuotta aikaa.

Meillä 70 henkeä. Häihin meni rahaa kokonaisuudessaan 3000 e ja oikein mukavat häät sai silläkin rahalla. Meillä ei ollut viinatarjoilua siitä syystä että ei sitä rahulia ollut. Juhlapaikassa oli kyllä baari mistä itse kukin sai tilata alkoholia.

Ja meillä bändin virkaa toimitti kotoa tuodut "poppivehkeet" + veljeni soitti ilmaiseksi kitaraa ja kuvauksen hoiti häälahjana lehdessä valokuvaajana toimiva kaverini. Myös hääauto oli ilmainen, kaverilta sekin ja juhlapaikan sai kuudeksi tunniksi ilmaiseksi kun tilasi saman puljun pitopalvelun. Morsiusmekko oli puolen hinnan rekistä ja vihkisormus 200e.

Yhteistyössä