Te, jotka olette antaneet lapsellenne "kansainvälisen" nimen

  • Viestiketjun aloittaja ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Uskomatonta - 7 sivua taas nimi riitaa,,,,, Onneksi saa viela antaa lapselleen nimen ilman etta siihen vaaditaan kansanaanestys! :LOL:
Ja höpsis! Palsta-äänestys nyt vähintään on pidettävä. :D
Luojan kiitos lisaantyminen on minun kohdaltani ohi - nakisin jo painajaisia siita etta minka halvatun nimen saisin taalla menemaan lapi!!! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
annoin kansainvälisen nimen, koska se oli kaunein nimi minkä tiedän. ja ei todellakaan ole mikään jessica, vaan harvinainen (alle 10kpl suomessa) ja sopii meidän lapselle. Ja kyllä, sopii myös sukunimeen, joka sekin erikoinen ja harvinainen. En haluaisi ikinä että lapseni luokalla, tai edes samassa koulussa olisi saman nimisiä lapsia, senkin takia harvinainen nimi.
Jos haluaa, että lapsella ei ole samalla luokalla samannimisiä kavereita, niin kannattaa näiden Nicojen ja Micojen ja muiden Sofiannojen ja Emmiinoiden sijaan antaa tavallinen, kalenterista löytyvä nimi. Kuinka monella nykylapsella on nimenä vaikka Minna tai Ville? Tai joku muu meidän vanhempien ikäpolven nimistä.
Minnaa ei ehkä löydy, mutta Ville on tosi huono esimerkki, koska on todellinen kestosuosikki etunimenä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Uskomatonta - 7 sivua taas nimi riitaa,,,,, Onneksi saa viela antaa lapselleen nimen ilman etta siihen vaaditaan kansanaanestys! :LOL:
Ja höpsis! Palsta-äänestys nyt vähintään on pidettävä. :D
Luojan kiitos lisaantyminen on minun kohdaltani ohi - nakisin jo painajaisia siita etta minka halvatun nimen saisin taalla menemaan lapi!!! :D
Et saisi läpi varmaan mitään nimeä :D
Olkoon lapseni sitten nimetön :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja joku vaa:
Entäs nimi Yrjö sitten? Tai Ukko, Mies, Sulho... Nimienkin merkitykset puhekielessä muuttuu. Jättääkkö kalenteri tyhjäksi näiltä kohdin vain koska on annettava niitä tuttuja ja turvallisia, jotka ap:lle käyvät? Käsi ylös, kuka on sitä mieltä että Yrjön olis aika saada seuraaja.
Miten tämä liittyy mitenkään tähän ketjuun?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Melukylän Mutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Entäs sitten nämä Otsot,Lumet sun muut luontonimet ;)
Ei nekään oikein hyvältä kuulosta Virtasen kanssa.
Lumi taipuu nimenä että Lumit (Lumille ym.). Opettele hei kirjoittamaan. Sitä paitsi ihan hienosti passaavat; suomalainen nimi suomalaisen sukunimen kanssa. Toisin kuin muka-kansainvälinen nimi suomalaisen sukunimen kanssa.
Sä taisit tehdä tämän koko aloituksen,aika sopivasti osuit paikalle :whistle:
:LOL: :LOL: :LOL: Juu, en se ollut minä :). Olin täällä kyllä jo ennen tätä aloitustakin.
Mutta ihan hyvin olisit voinut olla,tulit vaan mulle jostain syystä ekana mieleen ;)
No tuota, samaa mieltähän mä olen ap:n kanssa, mitä sitä kieltämään. Mutta mä olen vahingosta viisastunut, enkä jaksaisi aloittaa tällaista kejtua. Jokainen saa tehdä itsestään ihan rauhassa naurettavan leikkimällä hienompaa kuin onkaan.
Jos oot tota mieltä että ihminen on naurettava ja leikkii hienompaa kun onkaan niin täytyypä sit sanoa omakin mielipide mun mielestä jotkut nimet antavat kuvan siitä että vanhemmat on juntteja eivätkä vain leiki sitä.. ja jotkut taas antavat itsestään aika juntin kuvan arvostelemalla ja haukkumalla muiden lasten nimiä.
Niimpä! Osottaa pientä käytöstapojen puutetta.
|O Ja mitähän nimeä mä olen nyt haukkunut? Kertokaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Alkuperäinen kirjoittaja Melukylän Mutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Entäs sitten nämä Otsot,Lumet sun muut luontonimet ;)
Ei nekään oikein hyvältä kuulosta Virtasen kanssa.
Lumi taipuu nimenä että Lumit (Lumille ym.). Opettele hei kirjoittamaan. Sitä paitsi ihan hienosti passaavat; suomalainen nimi suomalaisen sukunimen kanssa. Toisin kuin muka-kansainvälinen nimi suomalaisen sukunimen kanssa.
Sä taisit tehdä tämän koko aloituksen,aika sopivasti osuit paikalle :whistle:
:LOL: :LOL: :LOL: Juu, en se ollut minä :). Olin täällä kyllä jo ennen tätä aloitustakin.
Mutta ihan hyvin olisit voinut olla,tulit vaan mulle jostain syystä ekana mieleen ;)
No tuota, samaa mieltähän mä olen ap:n kanssa, mitä sitä kieltämään. Mutta mä olen vahingosta viisastunut, enkä jaksaisi aloittaa tällaista kejtua. Jokainen saa tehdä itsestään ihan rauhassa naurettavan leikkimällä hienompaa kuin onkaan.
Jos oot tota mieltä että ihminen on naurettava ja leikkii hienompaa kun onkaan niin täytyypä sit sanoa omakin mielipide mun mielestä jotkut nimet antavat kuvan siitä että vanhemmat on juntteja eivätkä vain leiki sitä.. ja jotkut taas antavat itsestään aika juntin kuvan arvostelemalla ja haukkumalla muiden lasten nimiä.
Niimpä! Osottaa pientä käytöstapojen puutetta.
|O Ja mitähän nimeä mä olen nyt haukkunut? Kertokaa!
Ainahan sä olet räksyttämässä jos nimi ei sua miellytä :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Alkuperäinen kirjoittaja Melukylän Mutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Entäs sitten nämä Otsot,Lumet sun muut luontonimet ;)
Ei nekään oikein hyvältä kuulosta Virtasen kanssa.
Lumi taipuu nimenä että Lumit (Lumille ym.). Opettele hei kirjoittamaan. Sitä paitsi ihan hienosti passaavat; suomalainen nimi suomalaisen sukunimen kanssa. Toisin kuin muka-kansainvälinen nimi suomalaisen sukunimen kanssa.
Sä taisit tehdä tämän koko aloituksen,aika sopivasti osuit paikalle :whistle:
:LOL: :LOL: :LOL: Juu, en se ollut minä :). Olin täällä kyllä jo ennen tätä aloitustakin.
Mutta ihan hyvin olisit voinut olla,tulit vaan mulle jostain syystä ekana mieleen ;)
No tuota, samaa mieltähän mä olen ap:n kanssa, mitä sitä kieltämään. Mutta mä olen vahingosta viisastunut, enkä jaksaisi aloittaa tällaista kejtua. Jokainen saa tehdä itsestään ihan rauhassa naurettavan leikkimällä hienompaa kuin onkaan.
Jos oot tota mieltä että ihminen on naurettava ja leikkii hienompaa kun onkaan niin täytyypä sit sanoa omakin mielipide mun mielestä jotkut nimet antavat kuvan siitä että vanhemmat on juntteja eivätkä vain leiki sitä.. ja jotkut taas antavat itsestään aika juntin kuvan arvostelemalla ja haukkumalla muiden lasten nimiä.
Niimpä! Osottaa pientä käytöstapojen puutetta.
|O Ja mitähän nimeä mä olen nyt haukkunut? Kertokaa!
Ainahan sä olet räksyttämässä jos nimi ei sua miellytä :kieh:
Kun mä en ole sanonut nyt mistään tietystä nimestä mitään pahaa! Vai olenko?
 
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Kun mä en ole sanonut nyt mistään tietystä nimestä mitään pahaa! Vai olenko?
Etkös sä vasta yks päivä sanonut jotain nimeä vastenmieliseksi, mun mielestä se on aika vahva sana :whistle:
Meidän jokaisen pitäisi peiliin katsoa välillä,myös sinun.
Nyt puhutaan TÄSTÄ ketjusta. Missä sulla viiraa, ettet osaa keskittyä käsillä olevaan asiaan?

(Ja totta, vastenmielinen on vahva sana, ja myönnän käyttäneeni sitä. Mutta silloin kun kysytään mielipiteitä, sellaisen ilmaisemiseen on jokaisella täysi oikeus, jopa velvollisuus. Ja muistanet, että sen ketjun ap otti mielipiteeni asiallisesti - toisin kuin eräät, jotka vielä päivien päästä rupeaavat asiaa kaivelemaan täysin asiaan kuulumattomissa yhteyksissä. Katsos kun makuja on monia, ja minulla on oikeus omaani.)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Kun mä en ole sanonut nyt mistään tietystä nimestä mitään pahaa! Vai olenko?
Etkös sä vasta yks päivä sanonut jotain nimeä vastenmieliseksi, mun mielestä se on aika vahva sana :whistle:
Meidän jokaisen pitäisi peiliin katsoa välillä,myös sinun.
Nyt puhutaan TÄSTÄ ketjusta. Missä sulla viiraa, ettet osaa keskittyä käsillä olevaan asiaan?

(Ja totta, vastenmielinen on vahva sana, ja myönnän käyttäneeni sitä. Mutta silloin kun kysytään mielipiteitä, sellaisen ilmaisemiseen on jokaisella täysi oikeus, jopa velvollisuus. Ja muistanet, että sen ketjun ap otti mielipiteeni asiallisesti - toisin kuin eräät, jotka vielä päivien päästä rupeaavat asiaa kaivelemaan täysin asiaan kuulumattomissa yhteyksissä. Katsos kun makuja on monia, ja minulla on oikeus omaani.)
Taitaa ihan sulla viirata :LOL:
Joo,toki sulla on oikeus omaan mielipiteeseesi mutta et se sinäkään tässäkään ketjussa niin hienotunteinen ole
voi sun kanssas,tee itsestäsi *piip* :LOL: :LOL: :LOL:
 
hm
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
eikös hanna ja laura OLE kansainvälisiä nimiä?
No nimenomaan ovat :).
no mitä aloittaja sitten tarkoitti, että jessica olisi enemmän kv ku laura??? ei tajua ei. itelläni on tosi vanha nimi, joka on mielettömän kv, äännettään vain hiukan erilailla esim englanniksi.
 
Mun tyttö sai nimen joka on sekä kansainvälinen, että suomalainen. Ihan siitä syystä että sukua on Pohjois-Karjalasta Karibialle asti. Matilda Iris Olivia tuli nimeks ja varmasti löytyy ympäri maailmaa. Mulle ei oo välii löytyykö samaa nimeä muuten, kuhan ihan lähipiirissä ei oo samannimistä. Toisaalta meillä suvussa periytyy aina toinen nimi. Tässä tapauksessa Iris. Tulee isoisomummolta asti.
Mut tosiaan, monista "kansainvälisistä" nimistä on tullu jopa ärsyttävän yleisiä ja tavallisia. Esim toi Mariahan on espanjassa kaikkien naisten nimi ja siel käytetäänki sen takia usein toista nimeä kutsumanimenä. Mulla on serkkuja espanjasta ja kaikki niissä perheissä alkaa nimellä Maria (Maria Theresa, Maria Dolores, Maria Agelina jnejne) ja Laura löytyy kans joka maasta. Jos mulla ei olis niin kansainvälistä sukua, olisin antanu jonku peruskarjalaisen nimen kuten Totti/Titus tai tytölle Piita tms. Mut nää on mielipideasioita eikä niistä voi ku kiistellä ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Ihan miten vain,makuja on monia :saint:
niin onkin. mä en ymmärrä tätä vääntöä toisten nimistä, jokainen saa lienee laittaa lapselleen sen nimen mistä pitää. turha alkaa haukua kenenkään nimivalintoja vaikkei ne omaan makuun sopisikaan, se oma maku kun ei ole ainoa oikea. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Ihan miten vain,makuja on monia :saint:
niin onkin. mä en ymmärrä tätä vääntöä toisten nimistä, jokainen saa lienee laittaa lapselleen sen nimen mistä pitää. turha alkaa haukua kenenkään nimivalintoja vaikkei ne omaan makuun sopisikaan, se oma maku kun ei ole ainoa oikea. :D
Tää nimiaihe tuntuu olevan palstamammojen rakkain aihe kinata ja vääntää. Eikös Suomi ole vapaa maa myös nimien suhteen.

Meidän tytöllä on se nimi mikä on ja jos/kun se ei kaikkia miellytä niin olkoon miellyttämättä. Se on heidän ongelmansa ei minun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pieni sydän:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Ihan miten vain,makuja on monia :saint:
niin onkin. mä en ymmärrä tätä vääntöä toisten nimistä, jokainen saa lienee laittaa lapselleen sen nimen mistä pitää. turha alkaa haukua kenenkään nimivalintoja vaikkei ne omaan makuun sopisikaan, se oma maku kun ei ole ainoa oikea. :D
Tää nimiaihe tuntuu olevan palstamammojen rakkain aihe kinata ja vääntää. Eikös Suomi ole vapaa maa myös nimien suhteen.

Meidän tytöllä on se nimi mikä on ja jos/kun se ei kaikkia miellytä niin olkoon miellyttämättä. Se on heidän ongelmansa ei minun.
niin tuntuu olevan.. ja ihmisillä tuntuu olevan myös kummat käsitykset siitä miksi joku nimeää lapsensa jotenkin :eek: siis oikeasti.. mä en tiedä kenenkään nimenneen lastaan hienostellakseen, yleensä kaikki antaa lapselleen nimen josta ihan oikeasti PITÄÄ.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
eikös hanna ja laura OLE kansainvälisiä nimiä?
No nimenomaan ovat :).
no mitä aloittaja sitten tarkoitti, että jessica olisi enemmän kv ku laura??? ei tajua ei. itelläni on tosi vanha nimi, joka on mielettömän kv, äännettään vain hiukan erilailla esim englanniksi.
No mä ainakin käsitin asian niin, että esim. Hanna ja Laura on selkeästi suomen kieleen istuvia nimiä ja samalla äärettömän kansainvälisiä. Esim. Jessicakin on toki kansainvälinen, mutta sen kirjoitusasu ei oikein istu suomen kieleen, kun tuo c ääntyy k:ksi, mikä saattaa aiheuttaa sekaannuksia ja selittelyjä. Lisäksi voin omasta puolestani sanoa, että olen itse saanut sellaisen vaikutelman, että jotkut vanhemmat kuvittelevat olevansa kovinkin hienoja tai kansainvälisiä, kun vaihtavat lapsensa nimestä k:n c:ksi, vaikka asia ei näin ole automaattisesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja pieni sydän:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Ihan miten vain,makuja on monia :saint:
niin onkin. mä en ymmärrä tätä vääntöä toisten nimistä, jokainen saa lienee laittaa lapselleen sen nimen mistä pitää. turha alkaa haukua kenenkään nimivalintoja vaikkei ne omaan makuun sopisikaan, se oma maku kun ei ole ainoa oikea. :D
Tää nimiaihe tuntuu olevan palstamammojen rakkain aihe kinata ja vääntää. Eikös Suomi ole vapaa maa myös nimien suhteen.

Meidän tytöllä on se nimi mikä on ja jos/kun se ei kaikkia miellytä niin olkoon miellyttämättä. Se on heidän ongelmansa ei minun.
niin tuntuu olevan.. ja ihmisillä tuntuu olevan myös kummat käsitykset siitä miksi joku nimeää lapsensa jotenkin :eek: siis oikeasti.. mä en tiedä kenenkään nimenneen lastaan hienostellakseen, yleensä kaikki antaa lapselleen nimen josta ihan oikeasti PITÄÄ.
En mäkään sen takia lapselleni nimeä antanut,mutta se ei taida mennä joillekkin ymmärrykseen millään :LOL: :D
 
Tuosta Jessicasta vielä....Mä en tajua, miksi se muka olisi vaikea nimi. Siis tajuaahan ihan jokainen, joka näkee Jessican kirjoitettuna, että se lausutaan "Jessika". Ja minä ainakin oletan, että Jessica kirjoitetaan c:llä kuten se kai ihan oikeasti kuuluukin olla, eli se olis sitten se Jessika jonka täytyy aina olla sanomassa että "mun nimi on Jessika koolla". Kuten meidän Nikolas: taatusti saa aina olla sanomassa että Nikolas koolla, ei ceellä eikä ceehoolla. Mutta mitäs siitä sitten, on kai maailmassa suurempiakin ongelmia kuin se että joutuu kertomaan nimensä kirjoitusasun!
 
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja pieni sydän:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Ihan miten vain,makuja on monia :saint:
niin onkin. mä en ymmärrä tätä vääntöä toisten nimistä, jokainen saa lienee laittaa lapselleen sen nimen mistä pitää. turha alkaa haukua kenenkään nimivalintoja vaikkei ne omaan makuun sopisikaan, se oma maku kun ei ole ainoa oikea. :D
Tää nimiaihe tuntuu olevan palstamammojen rakkain aihe kinata ja vääntää. Eikös Suomi ole vapaa maa myös nimien suhteen.

Meidän tytöllä on se nimi mikä on ja jos/kun se ei kaikkia miellytä niin olkoon miellyttämättä. Se on heidän ongelmansa ei minun.
niin tuntuu olevan.. ja ihmisillä tuntuu olevan myös kummat käsitykset siitä miksi joku nimeää lapsensa jotenkin :eek: siis oikeasti.. mä en tiedä kenenkään nimenneen lastaan hienostellakseen, yleensä kaikki antaa lapselleen nimen josta ihan oikeasti PITÄÄ.
En mäkään sen takia lapselleni nimeä antanut,mutta se ei taida mennä joillekkin ymmärrykseen millään :LOL: :D
Kysymys kuuluukin, MINKÄ TAKIA ihminen pitää jostakin nimestä? Millaisia arvoja ja mielikuvia nimeen assosioituu. Tällaiset asiathan nimenvalinnan taustalla ovat, ja NE kertovat ihmisestä paljon. Nimet sinänsä eivät ole hyviä tai huonoja, rumia tai kauniita - nehän on vain satunnaisia kirjainyhdistelmiä.
 

Yhteistyössä