Te jotka normaalisti värjäätte hiuksia, miten raskausaikana?

• Viestiketjun aloittaja "Kyselyä"
  • Ensimmäinen viesti
"Kyselyä"
Oletteko vähentäneet, tai laittaneet enemmän esim raitoja? :)
Itse olen normaalisti värjännyt joka kuukausi ja raskausaikana kahdesti, muuten otin vain raitoja.
En usko että värjääminen nyt kovin kamalaa on, mutta ajattelin että voin hyvin vähän välttää näin vaaleana kun se juurikasvu ei paista. Muuten käytän ihan normaalisti kosmetiikkaa, shampoon olen vaihtanut luonnonmukaisempaan. :)

[QUOTE="-S-";27890361]Eihän raskaana ollessa nyt mitää sais tehdä :D.[/QUOTE]

eiku nii! mie unohin tuon. että pitää muuttua täysin avuttomaksi ja mitänä sa syyä, mitään rasvoja voi käyttää ja koti dobleri mahanpäällä kokoajan. oi eiiiiiii olen missannu koko homman .onneksi viellä noin 30 viikkao aikaa orjentoitua tähän. oi hyvästi kampaaja ja tuoksuva suihkusaippua!

plääh! suola lohta ja rieskaa,on poka hyvvää

• Tykkää
Reactions: Littledeath
"vieras"
En värjännyt, se blondausaine on sen verta jytyä kamaa. Kyllähän se elimistöön imeytyy myös, se on varppi. Ei raskaana ollessa tehnyt mieli hengitelläkkään niitä höyryjä.

Suositus on pitää 6vk väliä hiusten värjäyksessä yleensäkin, vaik ei ois raskaana. Muuten voi värjäillä ihan normaalisti, paitsi jos raskaus vaikuttaa hiuksiin, niin itse ainakin miettisin että rasitanko vielä värillä lisää..

"vieras"
Minä en värjännyt, vaan laitoin raitoja. Tämä ihan sen vuoksi, että raskaana ollessani työskentelin kampaajana ja altistuin muutoinkin paljon kemikaaleille. Ohjeistin raskaana olevia asiakkaita, että värjätä voi, mutta ensimmäisen kolmanneksen aikana sitä ei suositella. Ja muutenkin ei ihan joka kuukausi, hieman harventaa värjäyskertoja. Värit ovat nimittäin aika tykkyjä myrkkyjä.

"-S-"
eiku nii! mie unohin tuon. että pitää muuttua täysin avuttomaksi ja mitänä sa syyä, mitään rasvoja voi käyttää ja koti dobleri mahanpäällä kokoajan. oi eiiiiiii olen missannu koko homman .onneksi viellä noin 30 viikkao aikaa orjentoitua tähän. oi hyvästi kampaaja ja tuoksuva suihkusaippua!

plääh! suola lohta ja rieskaa,on poka hyvvää
Eikä varmasti oo hyväks täällä palstallakaa roikkua, aattele mitä siitä voi seurata :D

sariel
mulle ei suostunut kampaaja laittamaan väriä kun olin raskaana.Olivat saaneet wellalta tämän ohjeistuksen.Oli varmaan sitten jonkun vauvalle tullut siitä jotain :( Kyllähän niitä myrkkyjä siitä päänahan kautta menee verenkiertoon.

Esikoista odottaessa koin karmean allergisen reaktion mustasta hiusväristä, josta en ollut aikaisemmin saanut oireita.
Hyvin hyvin harvoin värjäsin tukkaani toista odottaessa, värjäsinköhän kerran.

Enpä ole enää tosiaan raskausajan jälkeen uskaltanut edes kokeilla mustaa hiusväriä, oli se sen verran säväyttävä kokemus.

Mutta siis ylipäänsä kemikaaleja pyrin välttelemään ja käytin mm. alumiinittomia deodorantteja myös imetysaikana.

Joo värjäsin kyllä. Kävin laskettuna päivänäkin kampaajalla ja kampaaja oli ihan kauhuissaan että "mitä jos se nyt syntyy?" - koko sen reissun ajan.. Nyt toista odottaessa en värjää ollenkaan, kun kasvatan omaa väriä takasin :)

"höh"
Esikoista odottaessa koin karmean allergisen reaktion mustasta hiusväristä, josta en ollut aikaisemmin saanut oireita.

Enpä ole enää tosiaan raskausajan jälkeen uskaltanut edes kokeilla mustaa hiusväriä, oli se sen verran säväyttävä kokemus.

Mutta siis ylipäänsä kemikaaleja pyrin välttelemään ja käytin mm. alumiinittomia deodorantteja myös imetysaikana.
Sisältääkö rexonan "saippuadödöt" alumiinia? Mietin vaan. En voi oikein vaihtaa varmaan, kun MIKÄÄN muu ei pidä hike kurissa. :(

Miksi tässä suututaan, ketään ei olla pahkesuttu. Enkä voisikaan, käytänhän hiuslakkaa, useita meikkejä, raidoitan tukkaani kuitenkin ja autollakin ajelen. Yhdestä luovuin ja siitäkään en ihan kokonaan. Ei ole varaa ketään paheksua. :D Käytän todella runsaasti mm hiuslakkaa ja joka päivä hajuvettä. Joku muu taas näitä ehkä vähemmän. :)

"-S-"

Jos mustasta väristä oot reaktion saanu, se on vaan ajan kysymys koska saat jostain muustakin :(

[QUOTE="-S-";27890487]Jos mustasta väristä oot reaktion saanu, se on vaan ajan kysymys koska saat jostain muustakin :([/QUOTE]

Siksi olen ylipäänsä harventanut hiusten värjäämistä. Edellisen kerran värjäsin syksyllä ja toivon, ettei tarvisi vielä pitkään aikaan kajota purkkeihin. Haaveissa olisi kasvattaa oma väri takaisin. :)
Mutta alleviivaan sen, että reaktio tuli raskausaikana, jolloin muutenkin elimistö on poikkeustilassa.

En ole värjännyt raskaana hiuksia. Muutenkin olen koittanut raskaana vältellä kaikenlaista kosmetiikkaa mikä ei ole niin pakollista. Eihän sitä koskaan tiedä mitä niistä voi vauvaa vahingoittaa eikä turha kosmetiikka nyt niin tärkeää ole etteikö niitä ilman vois 9kk olla.

"-S-"
Siksi olen ylipäänsä harventanut hiusten värjäämistä. Edellisen kerran värjäsin syksyllä ja toivon, ettei tarvisi vielä pitkään aikaan kajota purkkeihin. Haaveissa olisi kasvattaa oma väri takaisin. :)
Mutta alleviivaan sen, että reaktio tuli raskausaikana, jolloin muutenkin elimistö on poikkeustilassa.
Ja mustasta värissähän on eniten sitä, mikä sitä allergiaa aiheuttaa, joten siitä tulee helpoiten. Mutta jokaisessa värissähän siä on, kuitenkin mitä vaaleampi väri sen vähemmän sitä on.
Ite oon alkanu välillä miettiin, et koska se mulle iskee, kun viimeset 10vuotta ollu lähes koko ajan mustat hiukset..

ahahahah
En ole värjännyt raskaana hiuksia. Muutenkin olen koittanut raskaana vältellä kaikenlaista kosmetiikkaa mikä ei ole niin pakollista. Eihän sitä koskaan tiedä mitä niistä voi vauvaa vahingoittaa eikä turha kosmetiikka nyt niin tärkeää ole etteikö niitä ilman vois 9kk olla.
Voi luoja miten perinteinen piilosyyllistysvastaus tuo viimeinen lause. :LOL:
Kai vältit ihan kaikkia riskejä joita ei vielä ole tutkittu mutta eihän sitä koskaan tiedä? ;)

uuuh
Mikä sitten on pakollista? Ei kai mikään ole niin tärkeää etteikö oman lapsen takia voisi välttää? Meneminen ostoskeskukseen mm mahd altistaa bakteeritartunnalle joka vaikuttaa sikiöön! Hyvin voi olla kotona 9kk jos yhtään ajattelee pientä lastaan!

Ken guru
Kai vältit ihan kaikkia riskejä joita ei vielä ole tutkittu mutta eihän sitä koskaan tiedä? ;)
Jaa, en mä sitä noin lukenut, omana mielipiteenään vaan. Toiset nyt vaan välttää niitä asioita joista on puhuttu ja joita on tutkittu, juurikin siitä syystä että omalla vaakalaudalla niiden käyttämättä jättäminen ei ole ponnistus, ja kokee sen yhtenä keinona yrittää suojella omaa lastaan mahd. paljon.

Heh, kirjotin puuta heinää kun kiiruhdin vauvaa hakemaan unilta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tarkoitin kyllä ihan vain itseäni. Ihan sama mulle on mitä muut käyttää, mutta itse olen vähän herkkis/hysteerikko näissä raskausasioissa ja odotan jo toista lasta :D Riskejä koitan vältellä vähän kaiken kanssa :D

Ja juu pakollisia nyt ainakin esim hammastahna, saippua, shampoo, deodorantti, huulirasva yms.

Yhteistyössä