Te, jotka käytätte helokkiöljyä atooppisen ihon hoitoon...

"hampuusi"
kertokaa mulle vastaus näihin kysymyksiin :D

-Käytätkö sisäisesti vai ulkoisesti? Kuinka usein?
-Kuinka pian alkoi auttamaan? (Vai auttoiko?)
-Mistä ostit ja paljonko maksoi?

Kiitos :)
Helokkiöljyä käytetään, sisäisesti, sen sisältämän GLA rasvahapon takia.
Joten, jos haluat sitä kokeilla atoppiseen ihoon, purasruohonöljy on parempi, siinä on rutkasti enemmän GLA:ta. Minä oon tilannut iherb:istä ameriikoista, Borage oil on englanniksi.
 
[QUOTE="hampuusi";24146626]Helokkiöljyä käytetään, sisäisesti, sen sisältämän GLA rasvahapon takia.
Joten, jos haluat sitä kokeilla atoppiseen ihoon, purasruohonöljy on parempi, siinä on rutkasti enemmän GLA:ta. Minä oon tilannut iherb:istä ameriikoista, Borage oil on englanniksi.[/QUOTE]

Kiitos vinkistä. Tiedätkö saako tuota ihan täältä Suomesta? En halua netistä tilata.
 
"hampuusi"
Kiitos vinkistä. Tiedätkö saako tuota ihan täältä Suomesta? En halua netistä tilata.
Suomesta saa ainakin Glandin 25 nimistä. Siinä on yhdessä kapselissa 125 mg GLA:ta, ja on aika kallista, 150 kpl maksoi muistaakseni yli 30 euroo.
iherbiltä tilasin Now food Borage Oil. yhdessä kapselissa240 mg GLA:ta, 120 kapselia maksoi noin 16 dollaria, eli noin 11 euroa.
 
"jep jep"
[QUOTE="hampuusi";24146688]Suomesta saa ainakin Glandin 25 nimistä. Siinä on yhdessä kapselissa 125 mg GLA:ta, ja on aika kallista, 150 kpl maksoi muistaakseni yli 30 euroo.
iherbiltä tilasin Now food Borage Oil. yhdessä kapselissa240 mg GLA:ta, 120 kapselia maksoi noin 16 dollaria, eli noin 11 euroa.[/QUOTE]

no onko se auttanut? miten? Kiitos!
 
"hampuusi"
[QUOTE="jep jep";24147070]no onko se auttanut? miten? Kiitos![/QUOTE]

Mulla ei mtn varsinaisia iho-onglemia ole ollut, mutta hiukset ainakin voi hyvin. Ja kynnet! Pitkät kuin mitkäkin, ja vahvat ja joustavat. Hormonitoiminnallekin hyväksi.
En tosin tiedä, mitkä kaikki käyttämäni "lisäaineet" ovat vaikuttaneet suotuisasti, kun olen sellainen viherhippi, että käytän vähän kaikkee.
Mutta rasvahapot ihan varmasti ovat kaikille hyväksi, itse tuon purasruohon lisäksi otan päivittäin kalalöljyä, jossa isot määrät epaa ja dha:ta.
Nyt olen "löytänyt" hampun, siemeniä syön, öljyä olen jo tilannut. Siinä on myös tuota GLA:ta, ja lisäksi paljon muuta, siis todella hyödylliseltä öljyltä kuullostaa.
 
"hampuusi"
[QUOTE="vieras";24147166]joskus luin jostain, että jos syö helokkiöljyä niin pitäisi muistaa syödä myös kalaoljyä jotta rasvatasapaino on balanssissa. =)[/QUOTE]

Kyllä, juuri niin on. Omega 6,jota siis tuo GLA on, jota on helokki- ja purasruohonöljyssä, vaatii kaverikseen omega 3:sta. Jota saa siis kalaölystä.

Itse otan molempia (mm.), ja hyvin voin.
 
"hampuusi"
Kiitos hirmuisesti :) Kalaöljyä syönkin säännöllisesti. Mitähän tässä nyt lähtis sit kokeilemaan, hamppua, helokkia vai tuota purasruohoa? :D
Hamppuöljyä, jos haluat vaan yhtä öljyä käyttää. Siinä kun on molempia, omega 6 ja 3. Sitä saa suomesta, ihan suomalaista öljyä. Pullossa myydään, ei kapseleina.

Purasruoho ja kalaöljykapselit on toinen vaihtoehto. Siis sitten pitää kahta valmistetta ottaa. Ja kannattaa tosiaan katsoa valmisteen pitoisuudet. Mulla on käytössä sellainen kalaöljy, jossa on EPAa 360 mg ja DHAta 240mg per kapseli. Otan niitä 2-3 päivässä. Ja purasruohoa otan niin ett6ä saan 480mg GLAta päivässä.

Mutta nyt olen tosiaan innostunut tuosta hampunsiemenöljystä, en vaan ole päässy vielä kokeilemaan, kun ei tilaus ole tullut. Täytyy varmaan lähtee etsimään mistä kaupasta löytyis....:)
 
"tiuhti"
Olen syönyt Efamol helokkiöljy kapseleita nyt helmikkusta asti. En kyllä osaa sanoa onko auttanut iho oireisiin vai ei. Toisaalta iho nyt melkein ehjä mutta kesällä aina parempi. Joudun nyt rasvaamaan 2 kertaa päivässä ettei hilseile (talvella halkeili ja vuosi iho oikein kunnolla jos olin koko työpäivän rasvaamatta). Lisäksi olen käynyt alkukevään valohoidoissa ja vahvaa kortisonirasvaa ylläpitona 2 kertaa viikossa (ennen valohoitoa jouduin käyttämään 2 viikon kuureina 2 kertaa päivässä kortisonirasvaa). Joten hankala sanoa auttaako nuo helokkiöljy kapselit vai joku muu. Ensi talvena varmaankin selviää paremmin.

Apteeksita ja luontaistuote kaupasta saa kummastakin noita kapseleita. Kalaöljy kapseleita en voi käyttää koska olen erittäin pahasti allerginen.
 
kysyn minäkin
[QUOTE="hampuusi";24147193]Kyllä, juuri niin on. Omega 6,jota siis tuo GLA on, jota on helokki- ja purasruohonöljyssä, vaatii kaverikseen omega 3:sta. Jota saa siis kalaölystä.

Itse otan molempia (mm.), ja hyvin voin.[/QUOTE]

Mutta ensin kommentoin edelliseen, että onhan ainakin kylmäpuristetussa rypsiöljyssä myös omega 3:sta ( 6:n lisäksi )... ;) Joten sitäkin kala-allergikoille. Halvempaakin taitaa olla kun se hamppuöljy.

Mutta siis omaan kyssäriin; Millanen annostus lapsille ( itellä 5v atoopikko ) noissa helokkipillereissä ( + tietty omega 6 ja 3:ssa), jos haluaa koittaa atopian hoitoon?
 
"hampuusi"
Alkuperäinen kirjoittaja kysyn minäkin;24149773:
Mutta ensin kommentoin edelliseen, että onhan ainakin kylmäpuristetussa rypsiöljyssä myös omega 3:sta ( 6:n lisäksi )... ;) Joten sitäkin kala-allergikoille. Halvempaakin taitaa olla kun se hamppuöljy.

Mutta siis omaan kyssäriin; Millanen annostus lapsille ( itellä 5v atoopikko ) noissa helokkipillereissä ( + tietty omega 6 ja 3:ssa), jos haluaa koittaa atopian hoitoon?
Minä en voi vastata millään ammatillisella asiantuntemuksella, koska olen vaan innokas harrastelija.
Mutta, mun näkemyksen mukaan lapellekin voi antaa isoja annoksia GAL:ta. Jota siis tuossa helokissa on. Itse ota sitä melkein 500mg päivässä, laske siitä kuinka monta kapselia kyseistä tuotetta pitää ottaa.
 
simon flint 1
Lue kirja Simon Flint, Villit vaihtoehdot. Uskomushoitokritiikkiä viisaille, Nordbooks 2014. Siinä on selostettu täsmällisesti helokkiäöljyn, nousu, uho ja tuho.Mutta huomaa, vain ymmärtäväisille, jotka ymmärtävät lukemaansa.
 
Herra helokki
Olen kärsinyt aina (yli40v) atooppisesta ja kuivasta ihosta, varsinkin syksyllä ja talvella. Efamol helokkiöljy kapselit ovat auttaneet niin ettei iho enää hilseile ja kutise. Kesällä kun iho voi muutenkin hyvin, pidän helokki taukoa 3-4kk. Kokeilin myös rypsiöljyä ja muita helokkikapseleita, mutta Efamol oli ainoa josta iho ei kutise. 120 kapselin purkki maksaa n.30eur, tämä määrä riittää hyvin testikuuriksi. Itselläni kuurin aloittaminen näkyy noin 1kk kuluessa, iho rasvottuu ja kutina lakkaa. Kannattaa ainakin kokeilla, sillä hyvinvoiva iho on aika kiva juttu!
 
simon flint 72
Lääketieteessä helokkiöljyä pidetään 2000-luvun suurimpana lääketieteellisenä petoksena. Tohtori Tolonenkin on herännyt asiasta -kovin myöhään- ja myöntää asian.
Jotta sinäkin viisastut, lue kirja: Simon Flint, Villit vaihtoehdot. Uskomushoitokritiikkiä viisaille, Nordbooks 2014
 
kirveskantainen
Tyrniöljystä en tiedä, mutta kalanmaksaöljystä ei koskaan ole puhuttu rumia. Itse otan rypsi ja kalanmaksaöljyä, ja vielä järki juoksee ja hirvi kaatuu 71 - vuotiaanakin.
 
atoopikkojen äiti
Mitenkä mustaherukan siemenöljy? Onko kukaan saanut siitä apua? Itse käytän lapsilla ulkoisesti kookosöljyä perusvoiteeseen (ceralan) sekoitettuna, on selvästi vähentänyt kortisonivoiteen käyttöä.
 

Yhteistyössä