Te jotka imettäessänne käytätte alkoholia tai poltatte tupakkaa - miksi ihmeessä teette niin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Koska vaikka niistä haitallisista aineista ei lapseen siirtyisikään kuollettavaa tai haitallistakaan määrää, niin siirtyy kumminkin... Kuulostaa kamalan kurjalta ja itsekkäältäkin, että imetysaikanakin on välttämättä saatava kännätä ja polttaa. :( Eli jos täällä nyt on paikalla niitä äitejä, jotka imetyskauden aikana polttaa ja juo, niin miksi ihmeessä te teette niin?

Alkoholia otin ehkä maks kaks annosta peräkkäin, mutta kännäämiseksi ei sitä voisi kutsua. Musta ihan ok ottaa yks tai kaks annosta. Raskausaikana oli yhteinen verenkierto, silloin oli asia eri. Ja nollatoleranssi.

Mulle tulee mieleen, että täytyy olla kovat viinan himot, jos ei pärjää ilman siihen saakka kunnes imetyksen lopettaa. Itse en kyllä imettäessäni ottanut tippaakaan, tupakoinut en kyllä muutenkaan... Mutta jokainen tekee kuten tykkää.

Mä olen juonut olutta lasten imetysaikana. enmitään pers kännejä, mutta olen ihan hyvällä omallatunnolla juonut oluen ja tarpeen tullen imettänyt. Tosin pyrin ajoittamaan sen niin, että join oluseni aikalailla imetyksen jälkeen, jolloin suurella todennäköisyydellä seuraava imetys oli vasta tuntien päästä ja sillon ei mitään haitallista enää ollut edes minun verenkierrossani.

Mulle tulee mieleen, että täytyy olla kovat viinan himot, jos ei pärjää ilman siihen saakka kunnes imetyksen lopettaa. .

Tämä voi tulla sinulle yllätyksenä, mutta kaikki eivät juo alkoholia humaltumisen ilosta vaan siksi että esimerkiksi hyvä pihvi tai juustot vaan ovat paljon parempia hyvän viinin kanssa. Ei sillä ole viinanhimon kanssa mitään tekemistä.

[QUOTE="Xxxx";25016178]Alkoholia otin ehkä maks kaks annosta peräkkäin, mutta kännäämiseksi ei sitä voisi kutsua. Musta ihan ok ottaa yks tai kaks annosta. Raskausaikana oli yhteinen verenkierto, silloin oli asia eri. Ja nollatoleranssi.[/QUOTE]

Yhteinen verenkierto? On tainnut jäädä biologian tunnit väliin... kuten muukin koulunkäynti jos alkoholi on mielestäsi ihan ok imetysaikana.

Humalajuomista nyt en ole lasten jälkeen harrastanut. Sen oluen, siiderin tai viinilasin voin ottaa imetysaikana siinä kuin muutenkin jos se sattuu maistumaan kyseisen ruuan kanssa tai muuten siinä tilanteessa.

Raskausajat olen pitänyt 0-linjaa mutta imetysaikana en ole nähnyt sille syytä.

Mitä hiton pokaaleja mammat hakee itelleen näillä kyselyillä??! Ja mitä se kenellekään edes kuuluu?
"Siis miten te voitte :( Ihan kauheeta :( Voi voi... Mä elin ku nunnat siihen asti ku lapsi lähti ekaluokalle, en käyttänyt edes hiuslakkaa... :saint::saint::saint:"
Luuleeko ap, että joku nyt tulee tänne tunnustamaan syntinsä? Niin että 10 pyhimysäitiä pääsee oikein porukalla haukkumaan...

• Tykkää
Reactions: Sandrine
Kukin taaplaa tyylillään. Itse en vaan jaksanut tai halunnut olla tipattomalla linjalla 2½ vuotta, vaan kävin imetysaikana muutamia kertoja viihteellä tai join saunasiiderin kesämökillä.

Mulle tulee mieleen, että täytyy olla kovat viinan himot, jos ei pärjää ilman siihen saakka kunnes imetyksen lopettaa. Itse en kyllä imettäessäni ottanut tippaakaan, tupakoinut en kyllä muutenkaan... Mutta jokainen tekee kuten tykkää.
Joku käyttää alkoholia viinan hiomoihinsa, toinen ehkä juo olutta/viiniä/siideriä siksi että se maistuu hyvälle.

Valitettavasti ei olla vielä onnistuttu tekemään esim täydellisen pehmeän ja runsaan tumman oluen makuista juomaa jossa ei ole alkoholia. Heti kun sellaisia aletaan tekemään minä juon mielelläni niitä!

Alkoholinkäyttö imetysaikana ei ole haitallista alkoholimäärän vuoksi, sillä äidinmaidossa on sama määrä alkoholia kuin äidin veressä eli räkäkännissä 2 promillea = tuhannesosaa = 2 ml alkoholia LITRASSA maitoa.

Sen sijaan vauva huomaa äidin käytöksessä muutoksen kun äiti on alkoholin vaikutuksen alaisena. Tämä taasen ei liity mitenkään vauvan ruokintatapaan.

Alkuperäinen kirjoittaja No mitä hyötyä;25016512:
Mitä hyötyäkään siitä äidin käyttämästä alkoholista lapselle on?

Eli äidiksi tulon jälkeen kaikki mitataan akselilla haittaa-hyötyä vauvalle...
Entäs jos se on vaikkapa äidistä mukavaa ottaa lasi viiniä ruuan kanssa. Se ei varmaan käy päinsä?
Entä jos äiti haluaa käydä kampaajalla tai kävelyllä, onko näistä vauvalle jotain hyötyä...?

Hankkikaa naiset se ihan omakin elämä sen vauvan lisäksi.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Välillistä hyötyä ehkä? Kun äiti rentoutuu viinilasin ääressä, tai tapaa ystäviään & nauraa räkättää näiden kanssa parin oluen siivittämänä, niin kotona oleminen ja lastenhoito maistuu taas mukavammalle :)

(pian tullaan kertomaan että kyllä akkujaan voi ilman alkoholiakin ladata...)

Mitä hyötyä äidille on äidin käyttämästä alkohlolista?
Tai ylipäätä kenelekään? Miksei siis kaikki tee vaan asioita mistä on oikeasti hyötyä itselleen ja läheisilleen??

Mitä hyötyä on äidin syömästä suklaasta tai lakritsista tai hampurilaisesta tai sipseistä? Ei ehkä haittaakaan, mutta ei hyötyäkään. Kuin joku voi, nii? :(

En ole jaksanut niuhottaa, koska olen imettänyt nyt 2,5 vuotta putkeen. Mitään kännejä en ole vetänyt, eikä se edes minulle enää sovi (joku välittäjäainehärö, alkaa ahdistaa), mutta ihan surutta olen sen siiderin tai pari lasia viiniä ottanut. Se hyöty ainakin on ollut, että minusta olisi mälsää olla kokonaan ilman, kun en yksinkertaisesti usko, että tarvitsisi olla.

Kännimäärä nyt tuskin olisi kovin hyväksi lapselle, mutta kuten joku sanoikin, siinäkin taitaa ensiksi tulla vastaan se muuttunut käytös ja riskit vauvan käsittelyssä. Yhtään isompia määriä en ole vetänyt siksikään, että muksut ovat vauvana nukkuneet vieressä, ja sitä en uskaltaisi humalassa sallia.

Mietitkö sä jokaista tekemääsi asiaa siltä kantilta, mitä hyötyä siitä on? Ja etenkin siltä kantilta, mitä hyötyä siitä on sun lapselle?
Ei sillä ,jos se sulle sopii, niin hyvä sitten.

Minä en lakannut olemasta minä tultuani äidiksi.
Mietin toki asioita sillälailla, etten halua tahallisesti aiheuttaa haittaa lapsilleni. Mutta teen silti edelleen asioita ihan vaan siksi, että joku on kivaa, maistuu hyvälle, tuntuu hauskalle jne. Miettimättä sen enempää, onko siitä ylipäätään kenellekään hyötyä.
Ja osa näistä asioista saattaa virallisterveellisten suositusten mukaan olla minulle itselleni jopa haitaksi, mutta jos ei muita haittaa ja tekee mielenterveydelleni hyvää, niin menköön silloin tällöin.

(pian tullaan kertomaan että kyllä akkujaan voi ilman alkoholiakin ladata...)

Niinpä, koska ihkupihkuinta ja oikeaoppisinta rentoutumista on kävelylenkki vauva kolmevuotiaaksi asti) kantoliinassa, ja sen päälle henkistävä joogasessio edelleen vauva kantoliinassa, tai kenties hetkeksi lattialle laskettuna niin, että hänelle höpötellään koko ajan. Ei TosiÄiti tartte mitään omaa aikaa, kuka nyt rakkaimmistaan haluaisi olla erossa, nii.

[QUOTE="jep";25016572]Niinpä, koska ihkupihkuinta ja oikeaoppisinta rentoutumista on kävelylenkki vauva kolmevuotiaaksi asti) kantoliinassa, ja sen päälle henkistävä joogasessio edelleen vauva kantoliinassa, tai kenties hetkeksi lattialle laskettuna niin, että hänelle höpötellään koko ajan. Ei TosiÄiti tartte mitään omaa aikaa, kuka nyt rakkaimmistaan haluaisi olla erossa, nii.[/QUOTE]
Sä olet nyt asian ytimessä.

Kukaan OIKEA äiti ei edes harkitse olevansa erossa lapsistaan. Kyllä ne akut latautuu yhtä lailla vauvahieronnalla ja äiti-lapsivoimistelussa sekä muskarissa. Kamala ajatuskin että jotkut äidit haluaa LOMAA lapsistaan...pitikö niitä lapsia sitten ylipäätään hankkia ellei kykene vaivaista 18 vuotta elämästään heille täysin ja tyystin uhraamaan?!

en pidä mitenkään kamalana asiana jos pari kertaa vuodessa käy viihteellä ja ottaa muutaman vaikka imettäisikin. olmen viimeiset kuusi vuotta ollut joko raskaana tai imettänyt joten kyllä sitä aika pitkäksi aikaa saisi sosiaalisen elämän unohtaa jos aina pitäisi laittaa vauva etusijalle. Lapsilla on kuitenkin ihana isä joka osaa ruokkia vauvaa pullosta lypsetyllä maidolla, isompi pärjää poissaoloni ajan ilmankin, joten todellakaan siitä ei ole mitään haittaa.

Yhteistyössä