Alkuperäinen kirjoittaja p:Alkuperäinen kirjoittaja maisa:Alkuperäinen kirjoittaja p:No meillä olis ollu tulot yht. noin tonnin luokkaa. Jos siis olisin jäänyt kht-tuelle. Mies opiskelee vielä. Meillä on auto, joka on pakollinen -ja se syö paljon rahaa. Kuukausittain meillä menee 800-900e pelkkiin laskuihin ja siihen pitää vielä ruuat ostaa päälle. Ei oltais mitenkään pärjätty jos olisin jäänyt kht-tuelle.
mutta oli teillä pakko olla jotain muitakin "ylimääräisiä" kuluja kuin auto! siis kun ja jos tulot olis ollu tuota luokkaa niin olisitte sit saanu toimeentulotukea lisäksi. ja ihan kokemuksella sanon et silläkin tuella maksaa auton ylläpidon!
No diesel-autossa on aika isot verot. Parin kuukauden välein menee auton vakuutuksiin ja veroihin joku 300e + löpöt päälle. Ja auton omistavana varmaan tiedät, että kuluvia osia pitää tämän tästä vaihtaa. Siis renkaita, jarrulevyjä, aurauskulmia säätää ym. Asumistukea saadaan vieläkin vaikka töissä olen, mutta jos en olis menny töihin niin oltais saatu vajaa satku vaan enemmän. En mä keksi että meillä mitään muita isoja menoja olis ku auto. Mutta kun lasketaan vielä kaiken maailman vakuutusmaksut ja kelalle maksettavat osuudet (takaisin perintää asumistuesta) niin johan siitä tulee.
En mä tajua miksi pitäisi alkaa siihen toimeentulotuenhakurumbaan jos voi mennä töihinkin ja rahoittaa sillä elämisensä?
Vastaan nyt tähän että siksi "pitäisi" että se mahdollistaa lapsen kotihoidon 3 ikävuoteen saakka.
En tarkoita että sinun pitäisi näin tehdä mutta siis että siinä mielestäni ihan hyvä syy.