Te jotka ette välitä onko miehenne kotona vai poissa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
..ja teillä on pieniä lapsia,niin mitä te teette? Miten kulutatte aikanne? Täällä saa usein lukea että miehellä on paljon omia menoja ja harrastuksia vielä töiden lisäksi ja se on ok. Nyt on semmonen tilanne,että mies on tämän viikon reissuhommissa ja mä en keksi kertakaikkiaan mitään tekemistä. Mikään kyläluuta en voi olla,kun on pieni vauva ja sit toi isompi..

Mikset voi olla kyläluuta? :D

Täälä usein saa lukea kuinka elämä on hankalaa kun on pienet lapset ja muuta rutinaa. Eikä edes ole sitä, itse te sen vaikeaksi teette. Miksi et keksi tekemistä? Mä käyn paljon lasten kanssa kirjastossa, puistossa, kirppareilla, kavereilla, kaupoilla jne jne.. Ja lapset on 5v 3v10kk ja 2v.

mun mies on reissutöissä, ja kyllä mä välitän siitä onko se kotona vai ei, mutta se kun ei ole mun päätettävissä milloin sillä on töitä ja milloin ei... Nytkin on ollut 5pvä poissa ja tulee vasta viikon päästä kotiin 2 päiväksi ja lähtee sitten taas...
no kuitenkin, meillä on pieni vauva ja vauvan kanssa mun päiväni ja yöni siis menee. Tavataan kavereita, kyläillään mun vanhempien ja miehen siskon luona jonka kanssa tulen hyvin toimeen ja jolla on myös pieni lapsi. Shoppailen ja käyn kahvilla, välillä annan vauvan hoitoon ja urheilen itse. Välillä jumppaan kotona. Siivoan, laitan ruokaa, käydään äiti/vauva kerhoissa ja välillä vaan maataan sohvalla. ja puhun puhelimessa miehen kanssa:)

mä just olen yökyläluuta vauvan kanssa jos mies joutuu oleen poissa yli kaks päivää. ja jos on pidempi työpäivä tms niin päivällä käyn helposti jossain kylässä leikkimässä ja kahvilla tai pyydän meille jonkun kaverin lapsensa kanssa. mä en jaksa olla 'yksin' montaa päivää vaikka tuo nappula mua tuossa viihdyttääkin.

Jos on sopeutunut siihen, että mies on paljon poissa, ei se tarkoita ettei asiasta välittäisi. Onhan se aina kivaa, kun mies sitten taas tulee kotiin. Kyllä mun arki kului lasten pienenä ollessa ihan hyvin. Kirjastossa käytiin paljon ja kaupassa ja retkillä, tavattiin toisia pienten lasten äitejä. Ruuanlaitto ja leipominen veivät aikaa. Oma elämä pitää saada mahdollisimman mukavaksi riippumatta siitä, onko mies kotona vai ei.

Mä kyllä välitän/välitin, oliko mies kotona tai poissa, mutten antanut enkä anna miehen poissaolojen haitata.

Olin kyläluuta kun lapset oli pienempiä (nyt ovat 5 v ja 7 v), taaperon ja vauvan kanssa oli helppo mennä :). Kävelyllä oli myös kiva ja helppo käydä kun oli kaksi rattaissa istuvaa. Käytiin myös parissa perhekerhossa joka viikko, ja kaikenmaailman lastentapahtumissa. Ostoskeskuksissa kiertely ja kahviloissa istuskelu kera kavereiden oli myös tuttua juttua.

Nyt kun lapset on 5 v ja 7 v niin on hivenen tylsempää, nuo kun viettävät aikaansa kavereiden kanssa niin paljon eikä äitiä enää kaivata :'(

Meillä mies on myös paljon poissa. Tänää kotiutuu taas \o/ Maantaina lähteekin sit kolmeks viikkoa pois.. Tähän on jo tottunut jotenkin.
Meillä lapset 2v ja 9kk. Ja tosiaan tämä on aina ollut tälläistä, että mies on silloin tällöin poissa. Joskus on 2 viikkoa / kk. Joskus vaan pari päivää /kk jne.
En ymmärrä sitä, että pienet lapset on syynä ettei kotoa voi poistuu mihinkää. Kyllä siellä kotona tulee väistämättä tylsää lasten kanssa. Ollaan ihan pienestä asti lähdetty lapsen/lasten kanssa tekemään kaikkea, ettei tule sitä tylsää.
Ennen nuorempaa, käytin esikoista hoplopissa ym. tälläisissä. Nykyään se on vähän hankalampaa mennä vauvan kanssa esikoisen perässä yksin.
Mut sitten on näitä puistoja, siellä käy päivisin hyvinkin paljon muitakin ihmisiä. Myös tavalliset kauppareissut on kiva tehdä, silloin kun ei ole muutakaan tekemistä.
Eilenkin lähdettiin lenkille, lapset tupliin ja minä vähän pidemmälle lenkille. Käytiin samalla hevostalleilla katsomassa eläimiä, niistä esikoinen tykkäs. Kotimatkalla myös hetkeksi keinumaan ja laskemaan liukumäkeä.

Kyllä sitä keksii tekemistä jos vaan jaksaa niiden lasten kanssa lähteä!

Yhteistyössä