Te jotka ette syö hiilihydraatteja, apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mies alkoi tuollaiselle ruokavaliolle. Perusasiat tiedänkin, MUTTA: syöttekö paljon kasviksia? Esimerkiksi porkkanassa on 5,4g/100g hiilihydraatteja, onko se paljon? Entä mites hedelmät?

Kuinka paljon hiilareita on paljon? Entä suurustetut kastikkeet? Argh.. :D On tämäkin. Mies ei kylläkään vaadi minua laittamaan sopivia ruokia, mut ois kiva jos kaikki vois syödä pöydästä jotain.

[QUOTE="Jonna";22981613]Se ei ole mikään HIILARITON ruokavalio :) Korvaa peruna, pasta, riisi yms kasviksilla , ei sokeria, ei vehnäjauhoja yms...[/QUOTE]

No mies puhuu että jättäis mahdollisimman vähiin.. tiedä sitten mitä tarkoittaa :) Ja noi perusjutut on ihan tiedossa kyllä.

Tee kastiketta, mutta ilman jauhoja. Käytä kermaa, tomaattimurskaa tai etsi valmista vhh-kastiketta kaupan hyllyltä. Käytä muussakin ruoanvalmistuksessa voita, öljyjä (kookosöljy <3 ) ja kermaa.
Itse korvaan perunan kasviksilla, riisin raejuustolla, pastan kesäkurpitsa-suikaleilla. Leivän ja muut leipomukset teen itse mantelijauhoilla ja vehnäleseillä.

Jos mies puhuu alhaisista hiilareista niin se voi olla jopa max. 20hhg/vrk, mutta vielä 40hhg/vrk on mielestäni alhainen määrä. Itsellä heittelee tosta väliltä.

Mä syön 70g maksimissaan päivässä. Tuo ruokavalio kannattaa aloittaa niin että ottaa jonkin tietyn määrän päivässä jonka saa syödä ja pyrkii pelkkiin proteiini ja rasvaperäisiin ravinnonlähteisiin. Sitten kun tuntuu sujuvan niin vähentää jos on tarvetta. Ihan kertaheitolla välttämättä ei ole hyvä tiputtaa kokonaan hiilareita pois sillä jos kroppa ei ole tottunut rasva-aineenvaihdunnan kautta muuttamaan ravintoa käyttökelpoiseen muotoon niin olo voi olla aika hirveä. Parina ensimmäisenä päivänä kun tiputtaa hiilari määrää niin tulee tod.näk. pahaolo aina kun tulee nälkä, sitten maksa alkaa polttamaan rasvaa ja olo helpottuu pikku hiljaa. Muutaman kerran jälkeen maksa alkaa hommiin mukisematta eikä tuollaista liian matalaa energiatasoa pääse tulemaan niin helposti. Ihminen käyttää ensin kropasta vapaat sokerit ja sitten vasta rasvan. Jos maksa ei ala toimimaan heti kun verensokeripitoisuus laskee niin voi mennä tajukin. Pikku hiljaa siis ja tuloksia tulee ihan taatusti. Liian suurella muutoksella saa vaan itsensä solmuun ja sortuu helpommin takaisin vanhaan ateriamalliin. Liian kiire ei saa olla kun puhutaan rasvan polttamisesta, se käynnistyy hitaasti mutta ihan 100% varmasti.

*muoks* Tämä on nyt selitetty kansankielellä, tiedän oikeat lääketieteelliset termit ja miten homma toimii mutta aloittaja ei ja siksi tämä teksti tässä muodossa.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä