Te jotka ETTE panosta itseenne?

  • Viestiketjun aloittaja "Äiti83"
  • Ensimmäinen viesti
vier
[QUOTE="veera";29396122]Jep, yhdyn tähän. Toisten huomioimista on jättää voimakkaat hajuvedet pois. Allergikot kärsivät niistä...Nim. kovan päänsäryn hajuvesistä saava.[/QUOTE]

Olen tästäkin eri mieltä, mun mieltä tuoksuja ja hajuvesiä saa käyttää, ei tarvitse miettiä muiden päänsärkyjä, kunhan ei litratolkulla laita niin että jokaista ei-herkkää nokkaakin haittaa.

Sitäpaitsi mut tekee iloiseksi hyvältä tuoksuvat ihmiset, esim. jos työkaverilla on uutta hyväntuoksuista hajuvettä, niin kehun ja kysyn aina mitä se on.

Ja mun mielestä on kiva tuoksua erilaisina päivinä eriltä ja valita aamuisin se tähän päivään sopiva tuoksu.

Joten haiskaa naiset enemmän! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Olen tästäkin eri mieltä, mun mieltä tuoksuja ja hajuvesiä saa käyttää, ei tarvitse miettiä muiden päänsärkyjä, kunhan ei litratolkulla laita niin että jokaista ei-herkkää nokkaakin haittaa.

Sitäpaitsi mut tekee iloiseksi hyvältä tuoksuvat ihmiset, esim. jos työkaverilla on uutta hyväntuoksuista hajuvettä, niin kehun ja kysyn aina mitä se on.

Ja mun mielestä on kiva tuoksua erilaisina päivinä eriltä ja valita aamuisin se tähän päivään sopiva tuoksu.

Joten haiskaa naiset enemmän! :)
PEESI.
 
"veera"
Olen tästäkin eri mieltä, mun mieltä tuoksuja ja hajuvesiä saa käyttää, ei tarvitse miettiä muiden päänsärkyjä, kunhan ei litratolkulla laita niin että jokaista ei-herkkää nokkaakin haittaa.

Sitäpaitsi mut tekee iloiseksi hyvältä tuoksuvat ihmiset, esim. jos työkaverilla on uutta hyväntuoksuista hajuvettä, niin kehun ja kysyn aina mitä se on.

Ja mun mielestä on kiva tuoksua erilaisina päivinä eriltä ja valita aamuisin se tähän päivään sopiva tuoksu.

Joten haiskaa naiset enemmän! :)
On ihan eriasia käyttää hajuvettä kuin kaataa sitä päälleen. Kuten huomasit, kirjoitin voimakkaista hajuvesistä. Samallalailla kuin on kohteliasta huolehtia hygieniastaan niin ettei haise, on kohteliasta olla laittamatta voimakasta hajuvettä tolkuttomasti rääkäten kanssaihmisten hajuaistia. Voimakkaita hajuvesiä pitää osata käyttää oikein.
 
vier
[QUOTE="veera";29396141]On ihan eriasia käyttää hajuvettä kuin kaataa sitä päälleen. Kuten huomasit, kirjoitin voimakkaista hajuvesistä. Samallalailla kuin on kohteliasta huolehtia hygieniastaan niin ettei haise, on kohteliasta olla laittamatta voimakasta hajuvettä tolkuttomasti rääkäten kanssaihmisten hajuaistia. Voimakkaita hajuvesiä pitää osata käyttää oikein.[/QUOTE]

No puhuit voimakkaista hajuvesistä etkä hajuvesien väärinkäytöstä, joten siksi vielä selvensin viestissäni että liikakäyttö ei tietenkään ole ok.

En tykkää nykyajan "hajuttomuudesta", on hyvä että ei tuoksu monelle hajusteelle mutta olisihan se piristävää jos ihmiset tuoksuisivat erilaisille hyville tuoksuille, se pelkkä ihmisen ominaistuoksu nyt vain on aniharvoissa tilanteissa mitenkään erityisen miellyttävä.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Ei vaatteiden tarvitse olla mitään designia, ihan perusvaatteetkin voi olla huoliteltuja kunhan ne on sopivat eli ei makkarakuoria isokokoiselle tai jätesäkkiä pienemmälle ja kunhan vaatteiden kantaja viihtyy vaatteissaan.

Meikkaaminen on jokaisen oma asia, siisti ja itsestään huolehtiva voi olla meikkaamattakin. Oma arkimeikki on meikkivoide, ripsari ja kulmiin vähän väriä.

Itse tykkään pitkistä hiuksista kun ei tarvitse laitella. Harjaus riittää kunhan ovat puhtaat
 
"Maru"
Olen allerginen tuoksuille ja meikeille. Muutama meikki käy, joten käytän niitä ani harvoin mm. juhlissa tai kaupungilla käydessän, jotten joutuisi niistäkin iloista luopumaani. Lihava olen taistelusta huolimatta, kilpirauhasen vajaatoiminnan vuoksi. Käyn lenkillä ja syön terveellisesti, n. 1200 kcal vuorokaudessa, mikä hidastaa huomattavasti painonnousua. Laihtuakseni pitäisi syödä vain alle 800 kcal, mutta sellaisen dietin ylläpito on haastavaa. Salille ei ole varaa mennä, kampaajankin kierrän kaukaa. Onneksi sentään kaupasta saa vielä sellaista väriä jolle en ole allergisoitunut ja olen taitava leikkamaan tukkani itse. Työni takia kynteni täytyy pitää lyhyenä eikä lakkaa saa käyttää. Käyn kuitenkin päivittäin suihkussa, hoidan jalkani hyvin, laitan tukkani ja nypin kulmakarvani. Kotona viihdyn jazz housuissa ja väljässä joustavassa kauluspaidassa. Kaupungille tai kylään pukeudun sitten paremmin. Minua ahdistaa kaikki kireä vaate, joten en kotona halua olla farkuissa. Mielestäni olen kuitenkin ja kaikesta huolimatta huoliteltu, siisti ihminen. En kaipaa mitään ekstraa näin neljän lapsen kanssa temutessa. :)
 
kotikotiäiti
Panostanhan minä. Käytän aikaa että löydän itselleni mukavia vaatteita: urheiluvaatteita, ulkoilupukuja, tennareita, lenkkareita, kumisaappaita, välikerroksia, pipoja, pantoja ym MUKAVAA, farkut ja jotkut kipitikipiti korkkarit on mun kauhistus.

Hiukset pidän pitkinä, jotta ne saa laitettua helposti ja nopeasti ponnarille ja pannan päähän.

Käyn joka päivä suihkussa, ettei tarvi ostaa mitään ällöjä hajuvesiä peittämään hien ja paskan hajua. Kyllä, en ole vielä koskaan haistanut kenellekään mitään hyväntuoksuista hajuvettä, keinotekoisia päänsärkyä aiheuttavia krääsälitkuja kaikki järjestäen.
 
Hmmm...
Mutta en meikkaa oikeastaan ikinä, oisinko viimeisen 10v aikana laittanu pari kertaa ripsiväriä ja huulikiiltoa.

Olen ylipainoinen, BMI 31.

Kampaajalla käyn 1-2 x vuodessa, en värjää tai sen kummemmin laita tukkaani. Se on aina letillä tai ponnarilla. Jos on juhlia tmv niin saatan laittaa jotenki.

Teen työtä, jota rakastan ja jossa olen hyvä ja pidetty. Huolehdin kotitöistä nipottamatta ja teen paljon asioita lastemme ( 5kpl, ikähaarukka 1v8kk -12v) kanssa. Meillä on miehen kanssa hyvä ja rakastava liitto.

En oikeastaan näe yhtään syytä, miksi minun pitäisi muuttaa jotenkin elämääni. Miehelle olen ilmeisen hyvä näin, koska sanoin ja teoin näyttää rakastavansa minua ja seksielämä on nautinnollista ja tyydyttävää molemmille.

Mies on hyvin samantyylinen kuin minä. Ei "koreile", mutta toki puhtaudestaan huolehtii.
 
Huolehdin hygieniasta, pidän puhtaat ja siistit vaatteet, värjään hiuksia, välillä meikkaan, liikun säännöllisesti. Onko se normaalia itsetään huolehtimista vai panostamista? En käy kosmetologilla (ei rahaa), laitata ripisiä (kts edellinen) kulje Guessin vaatteissa (kts edelleen edellinen)...
 
Vierasmies
Termi itsestä huolehtiminenkin kielii jo sen, että kyseessä EI TODELLA ole mikään meikkaaminen, hajusteet, muotivaatteet tai tekokynnet. Ettei kai te HUOLEHDI lapsistannekaan ensisijaisesti sillä tavalla, että laitatte ripsaria ja lemuvettä lapsiin ja mieti mitkä korkkarit olis sopivat 5-weelle?

Todella säälittävää, että pillukantotelineillä on maailma niin sekaisin, että jopa joku tussukarvojen irtirepiminen on itsestä kivasti huolehtimista. Ja samassa unohdetaan perinteiset ruokatavat hakien aina uusia ihmediettejä sekä tottakai liikunta jää sivuun kun se ei ole niin tehokasta pudottamaan painoa kuin ruoan vähentäminen. Pääasiahan ei ole terveys vaan pieni paino!!?
 
"vierailija"
Termi itsestä huolehtiminenkin kielii jo sen, että kyseessä EI TODELLA ole mikään meikkaaminen, hajusteet, muotivaatteet tai tekokynnet. Ettei kai te HUOLEHDI lapsistannekaan ensisijaisesti sillä tavalla, että laitatte ripsaria ja lemuvettä lapsiin ja mieti mitkä korkkarit olis sopivat 5-weelle?

Todella säälittävää, että pillukantotelineillä on maailma niin sekaisin, että jopa joku tussukarvojen irtirepiminen on itsestä kivasti huolehtimista. Ja samassa unohdetaan perinteiset ruokatavat hakien aina uusia ihmediettejä sekä tottakai liikunta jää sivuun kun se ei ole niin tehokasta pudottamaan painoa kuin ruoan vähentäminen. Pääasiahan ei ole terveys vaan pieni paino!!?
Hakeudu hoitoon hyvä ihminen : /
 
Vierasmies
Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29395652:
Kyllä jokaisen pitäs puhatudesta pitää huolta..hyi helvetti. En voisi edes kuvitella olevani ihmisen kanssa joka haisee pahalta tai ei pese munaansa ennen seksiä.
Miten harrastetaan ah sitä kaikkien toivomaan spontaania seksiä jos ensin pitää suorittaa "munapesu"? Ja miksi pestä se mikä menee sisään silliltä/tussulta tuoksuvaan koloon?
 
Hygienian huolehdin päivittäin perusasiana mutta en käytä muotifarkkuja tai käy kampaajalla tai muutakaan. Enkä meikkaa kuin harvoin, ei vaan enää huvita. Tukka on yleensä kiinni poissa häirihtemästä. Elän elämääni nykyään lapsen myötä oikein mukavuudenhaluisesti, esim. farkut on vaihtuneet collareihin, en silti näkisi että en panosta mihinkään. Mieskin väittää että olen paljon parempi ihan vaan tällei "luonnontilassa". :) Joskus kyllä väsymyksen vuoksi jää käymättä illalla suihkussa ja unohdan pestä pyykit, että olisinko minä sitten se likainen tuulipuku, ylipainoa tosin ei ainakaan toistaiseksi ole :)
 
-vieras-
[QUOTE="Maru";29396366]Lihava olen taistelusta huolimatta, kilpirauhasen vajaatoiminnan vuoksi. Käyn lenkillä ja syön terveellisesti, n. 1200 kcal vuorokaudessa, mikä hidastaa huomattavasti painonnousua. Laihtuakseni pitäisi syödä vain alle 800 kcal, mutta sellaisen dietin ylläpito on haastavaa.[/QUOTE]

Anteeksi nyt, mutta jos sinulla oikeasti on kilpirauhasen vajaatoiminta, on sinulla ilmeisesti siihen myös lääkitys? Silloin se ei enää ole mikään syy ylipainolle. Ei se lääke tietenkään jo kertyneitä läskejä mihinkään kadota, mutta palauttaa aineenvaihdunnan normaaliksi ja laihduttamisesta tulee ihan yhtä helppoa/vaikeeta, kuin terveelläkin.

Itse huolehdin itsestäni, mielestäni. En kuitenkaan rahalla. En käytä varsinaisia ihonhoitotuotteita, vaan rypsiöljyä ja frotee-pyyhettä (toimii paljon paremmin). Hiukset pidän pitkinä ja ne ovat luonnostaan tumman ruskeat (joskus värjään, mutta ei tarvitsisi), ripset ja kulmakarvat saman väriset ja tuuheat (nypin muotoon). Kynnet pidän suht lyhyinä ja vain juhliin laitan jotain asuun sopivaa lakkaa. Meikkaaan kevyesti, jos menen jonnekin, mutta eniten olen vain kotona(/pihapiirissä) ja täällä kelpaa oma naama sellaisenaan. Mitään lisäkkeitä tai tekoripsiä en käytä koskaan, ne on kammottavia. Vaatteeni ovat jotain boheemin ja urheilullisen väliltä ja vaikka eivät ole kireitä, istuvat sen verran, että todennäköisesti huomaa, että olen fyysisestä kunnostanikin pitänyt suht hyvää huolta.

Minusta sellaiset naiset, joilla on hiuslisäkkeet näkyvästi värjätyissä hiuksissan (ns muka-luonnolisen näköiseksi värjätyt), rakennekynnet, ripsienpidennykset, vaatteet kuin katalogista, kopisevat kengät ja hajuvesi tuoksuu kuin ruotsinlaivan kemikaalio, ovat pelottavia ja kammottavia, eivät huoliteltuja.
 
Pessimisti
Ei kai suihkussa käyminen, hiusten/parranajo ja siistit vaatteet ole vielä panostamista? Jos nekin tuntuu ylivoimaisilta niin on kyllä pieni itsetutkiskelun paikka, että mistä kiikastaa.

Toisaalta, tässä videossa on kyllä totuudensiemen. Louis CK:n stand uppia:

[video=youtube;TEMWxaJn4Ko]http://www.youtube.com/watch?v=TEMWxaJn4Ko[/video]
 
[QUOTE="aapee";29396472]Taisi enemmän ilmoittautua ihmisiä jotka kyllä huolehtivat itsestään.
Missä ovat ne likaisissa tuulipuvuissa liikkuvat ylipainoiset mammat? :D[/QUOTE]

Ehkä vähän hassusti otsikossa puhuit itseensä panostamisesta, mutta sitten itsestään huolehtimisesta. Niin palstalle tyypilliseen tapaan nyt kinataaan termistöstä :D

Minä en mielestäni panosta itseeni ulkoisesti kovin paljon, ts en pukeudu kovin kiinnostavasti, en juuri meikkaa, en käytä koruja tai hajuvettä jne.

Mutta huolehdin kyllä itsestäni eli olen puhdas, vaatteet ovat siistit, olen normaalipainoinen jne.
 
"kukin tyylillään"
Huolehdin puhtaudesta ja vaatteet ovat ehjät ihmisten ilmoilla (kotona voi olla "kotoisemmat"). Mutta en meikkaa, värjää hiuksia, laitata kynsiä yms. Kiloja ei ole ylimääräisiä ja kuntoilu on lähellä sydäntä.
 
Vierasss
Hajuvedetkin on aika kivoja, jos ihminen on muuten tosi puhdas ja raikas. Jotkut vanhemmat naiset haisee ihan hirveälle kaupassa, en tiedä mikä hajuste on, mutta ihan kamala.

Hiusten väkertäminen on kamala homma, jollei mallia ja latvoja pidetä hyvinä käymällä aika usein kampaajalla.

Vaatteet on onneksi aika edulisia nykyään, ei tarvi kotonakaan olla vanhoissa räyskissä.
 

Yhteistyössä