Te, jotka ette panosta alle kouluikäisten lastenne kenkiin, niin mikä on syynä??????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli ostatte mahdollisimman halpaa ja kierrätätte lapselta toiselle. Goretexiä ei ikinä, vaan kumisaappaat jne.

Miksi ette halua panostaa lastenne kasvaviin jalkoihin?

Lapsilla on lämpöiset ja sään mukaiset sopivat kengät jalassa. Ja en osta kalliita yli 50?n kenkiä, jotka mahtuvat hetken. En jaksa uskoa, että pari tuntia ulkoilua päivässä saisi jalan menemään pilalle. Jos tuot oikein hyvän tutkimustuloksen siitä esille, että jollain on jalat pilalla sen takia, että ei ole ollut lapsena goretexejä, niin tuo toki esille, voin muuttaa mielipidettäni.

Jos lapsi valittaa, että kenkä on paha, niin silloin toki lähtee kengät vaihtoon.

En usko, että se panostaminen vaikuttaa yhtään mihinkään. Vanhempani olivat köyhiä kun olin pieni ja kuljin aina veljien linttaan astutuissa vanhoissa kengissä. Hyvät jalat silti mulla on, ihan erinomaiset. Samoin on sisaruksillani, vaikka kaikkea on kierrätetty.

Goretex hengittää, vaikka on vedenpitävä. Lapsen jalka hikoaa desin päivässä. Kumisaappaat on huonot.

80% aikuisten jalkavaivoista johtuu lapsuuden huonoista kengistä.

Juu hyvät kierrätysjalat mulla ja. Ostan kyllä hyvät kengät ja goretecit mutta ostan ne taamikuussa aleista ja maksan alle 50e ja on taas uudet kengät koville pakkasille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli ostatte mahdollisimman halpaa ja kierrätätte lapselta toiselle. Goretexiä ei ikinä, vaan kumisaappaat jne.

kumisaappaat.....huoh....ihan kun niitä sitten pidettäis päivät pitkät.

meillä on vähän rahaa, myös aikuiset kulkee pääosin kirppukengissä. kirpulta saa hyvin gotetex, niitä on lapsilla käytössä,

Goretex hengittää, vaikka on vedenpitävä. Lapsen jalka hikoaa desin päivässä. Kumisaappaat on huonot.

Ai siitä, että lapsella ei ole ollut goretexejä jalassa?
Ja kuinka monta prosenttia noista lapsena huonoja kenkiä pitäviä on sitten jalkavaivaisia aikuisena?
Yhäkin kaipaan oikeaa lähdeviitettä kyseiseen tutkimukseen.

Ap ei varmaan käsitä,että kaikilla ei ole mahdollisuutta panostaa vaikka halua olisikin. Äläkä sano, että sitten tingitään jostain muusta kun siinä tinkimisessäkin on rajansa. Jos on tinkinyt jo äärimilleen esim. siinä että voi pitää lapset kotihoidossa 3v asti niin ei sitten voi taas alkaa tinkiä lisää, että lapset saa reimatecit ja goretexit sun muut. Että kyllä se seinä tulee siinä tinkimisessäkin vastaan, vaikka tahto ois miten luja.

Ja meidän lapsilla on kunnon kengät eli en puolustele tässä itseäni. Mulla sentään kopisee sen verran jotain päässä etten kuvittele, että kaikki pystyis hakeen kolmelle lapselle sellaiset Merrelit monena kappaleena mitä noilla on.

Mutta itselläni ei taatusti ollut lapsena mitään ihmeellisiä kenkiä (oliko silloin kellään, oliko edes olemassa?) ja mun jaloissa ei kyllä ole mitään vikaa. Samaten ei ole sisaruksillani ja he on sentään vielä osittain käyttäneet niitä minun tinttaamiani kenkiänikin.

Hyvä kysymys, vieras. Eli oliko ennen edes olemassa mitään goretexeja sun muita huippujalkineita? Ja silti suurimmalla osalla ihmisistä ei taida olla mitään jalkavaivoja..

Meidän taapero kulkee aika sekalaisissa kengissä. Välillä on kunnon suprafillit, välillä Prisman popot, toisinaan kierrätetyt gorelenkkarit ja pahimmat on varmaan kierrätetyt lättänät kangastossut. Oon sitä mieltä, että parempi antaa jalalle erilaisia ärsykkeitä kuin pitää päivästä toiseen supertukevia täydellisyyskenkiä:). Toki ne pääasialliset kengät ovat mahdollisimman hyvät, mutta tennaripäivä silloin tällöin ei kyllä jalkaa pilaa.

Kyllä panostetaan,mutta minusta tuo goretex ei ole mikään taikasana hyvään jalkineeseen.
Meillä kyllä niitäkin,mutta myös kumisaappaat ja hyviä nahkajalkineita.

Heh. Kun olin pikkulapsi joskus 18 vuotta sitten, niin ei ollut mitään goretex-kenkiä. Minulle harvoin edes ostettiin omia kenkiä, kun veljen vanhat riittivät hyvin. Kumppareita pidin oikein märällä kelillä, mutta usein kuitenkin kuomakenkiä (veljen vanhoja).

Ei äidillä ja isällä ollut rahaa ostaa aina uusia kenkiä. He olivat tiukilla kuten muutkin nuoret pariskunnat 80-luvun lopulla.

Siltikään minulla ei koskaan ole ollut jalkavaivoja. Olen maratoonari ja hyvin olen jalkojeni kanssa juossut. Jos jotkin ovat juostessa vaivanneet, ne ovat olleet jäykistyneet reisilihakseni n. 30. kilometrin tienoilla, jolloin jo muutenkin alkaa olla rankkaa.

Ei kaiken tarvitse olla uutta ja hienoa. Järjellä pärjää.

Juu mutta niihin goretex kenkiin menee vettä aina jostain raosta n. 1000 kertaa helpommin kuin kummareihin siinä vaiheessa kun lapsi seisoo nilkkoja myöten kuralätäkössä. Mun mielestä on parempi hikiset jalat kuin kengät täynnä kuravettä, joten kura aikaan meillä käytetään kumppareita ja kun tulee kunnon pakkaset niin sitten talvikengät. Syksyllä jos on kuivaa, niin lenkkarit tms. kelpaa ihan hyvin. Ei sillon mitään gorea tarvita. Kaupungissa ehkä eri juttu, kun kengät kastuu korkeintaan asfaltilla olevissa pienissä lätäköissä....

Niin ja kuljen itsekin kaikki syksyt kumppareissa kotipihalla...

Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
Siis eihän goretex mitenkään sitä jalkaa pelasta. Vaan kengän on oltava tukeva ja hyvin muotoiltu. Näitähän löytyy ilman goretexiäkin :whistle:

Tiiän kylä mitä yritit sanoa, pakko viilata pilkkua :ashamed:

Eiköhän tarkoitettu sitä, että goretex-kengät ovat (yleensä) hyviä ja tukevia ja niillä voi vähentää kumpparien käyttöä.

Sitä mä en tajua, että lapselle hankitaan jotain tiettyä hienoa merkkiä goretexit eikä tsekata mikä kenkä sopii lapsen jalkaan.

Mistäs tuon prosentin vetäisit? Kun tällä palstalla viimeksi jankutettiin tästä kenkä-asiasta, tarkistin että yleisimmin jalkavaivojen syynä ovat tapaturmat, venähdykset ym. Ei puhuttu mistään lapsuuden huonoista kengistä siinä.

Ja edelleen, lasten jalat kasvaa niin nopeasti ja niitä kenkiä - mitä vaan kenkiä - pidetään niin vähän aikaa/päivä jalassa, että en kyllä tuohon 80% usko jollei ole linkkiä heittää. Ja se goretex hengittävyyksineen ei auta yhtään, jos kenkä on muuten huono!

Yhteistyössä