Te jotka ette oo antanu D-vitaminia lapselle...

Alkuperäinen kirjoittaja metsämurmeli:
Yritän antaa niin usein ko muista. Unohtuu liian monta kertaa viikossa :ashamed: neuvolassa ei oo taidettu kysyä kertaakaan oonko antanu, mut jos on kysytty ni luultavasti oon sanonu et annan :xmas:

Ja vaihdoin juuri niihin jekovitteihin mitkä ei nyt sit ookaan hyviä... Devitolit unohtu viel useemmin ko oli siellä jääkaapissa :/
kiitos kysymykseen vastauksesta :flower: taidat olla toka joka ymmärtää luetun :whistle:

vieras
Yritän antaa niin usein ko muista. Unohtuu liian monta kertaa viikossa :ashamed:
Näin myös täällä. :ashamed:

Neuvolassa oon kyllä kysyttäessä sanonut, etten ole aina muistanut antaa eikä sieltä mitenkään oudosti olla suhtauduttu.
Kannustaen lähinnä muistamisen suhteen. :whistle:

Mulla jäi se tippojen antaminen lähes kokonaan. Ei ollut mikään päätös vaan jäi vaan.
Neuvolassa asiasta aina kysyttiin eikä täti moittinut vaikka kerroin unohtavani antaa ainakin viitenä päivänä viikossa. Minua ei mitenkään hävettänyt kertoa totuutta tässä asiassa..jossain muussa kyllä :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yritän antaa niin usein ko muista. Unohtuu liian monta kertaa viikossa :ashamed:
Näin myös täällä. :ashamed:

Neuvolassa oon kyllä kysyttäessä sanonut, etten ole aina muistanut antaa eikä sieltä mitenkään oudosti olla suhtauduttu.
Kannustaen lähinnä muistamisen suhteen. :whistle:
kolmas :flower: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Mulla jäi se tippojen antaminen lähes kokonaan. Ei ollut mikään päätös vaan jäi vaan.
Neuvolassa asiasta aina kysyttiin eikä täti moittinut vaikka kerroin unohtavani antaa ainakin viitenä päivänä viikossa. Minua ei mitenkään hävettänyt kertoa totuutta tässä asiassa..jossain muussa kyllä :whistle:
kiitos sullekkin :flower: :)

mamma
Meidän vauva on syntynyt tammikuussa ja silloin alkuun annoin jonkun aikaa tippoja. Kaikki tipat kokeiltiin, mut kaikista tuli niin ikävät oireet, et oli pakko olla ilman. Neuvolassa sanoin ja sieltä vähän patistelivat alkuun, mut kesällä ei niinkään. Syksyn tullen taas hoputtivat. Nyt on saanu taas reilun kuukauden ajan devitolia tai elivon d tabletteja vähäisin oirein.

:)
Yritän antaa niin usein ko muista. Unohtuu liian monta kertaa viikossa :ashamed: neuvolassa ei oo taidettu kysyä kertaakaan oonko antanu, mut jos on kysytty ni luultavasti oon sanonu et annan :xmas:

Ja vaihdoin juuri niihin jekovitteihin mitkä ei nyt sit ookaan hyviä... Devitolit unohtu viel useemmin ko oli siellä jääkaapissa :/
Devitoilit on myös huonommin imeytyvää D2 vitamiinia. D-tipat on D3:sta ja useat tabuna annattavat d-vitskut.

Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Esikoisen kanssa en vielä ymmärtänyt d-hormonin merkitystä, sitä paitsi neuvola suositteli niitä Jekovitejä, jotka on D2-vitamiinia. Niitä annoin lähes joka päivä, joskus ehkä unohdin. Esikoisellani on diabetes. Kuopukselle oon antanut aina deetippoja (D3) ja enemmän kun sen 20 tippaa, koska niitä on niin vaikea annostella (mun mielestä ainakin). No toivotaan että on ollut jotakin hyötyä.

Muistan kun täällä oli ketju, jossa oli paljon äitejä jotka ei antaneet yhtään d-vitamiinia, koska se on hormoni. Milloinkohan se oli, on jäänyt mieleen...
:LOL:

mää
Alkuperäinen kirjoittaja juup:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
mä en antanut vauva-aikana: eikä kyllä tarvinnutkaan kun joi niin paljon korviketta sekä velliä, yli 2l päivässä =)
idiootti :eek:
Ite oot! Laskes paljon 2l esim. nannia on d-vitamiinia, jos 100ml on 1,1 mg. Ja 10 mg pitäs vauvalle päivässä antaa....

Alkuperäinen kirjoittaja mää:
mä en antanut vauva-aikana: eikä kyllä tarvinnutkaan kun joi niin paljon korviketta sekä velliä, yli 2l päivässä =)
Ite oot! Laskes paljon 2l esim. nannia on d-vitamiinia, jos 100ml on 1,1 mg. Ja 10 mg pitäs vauvalle päivässä antaa....
Nannia ei vaan saisi antaa kahta litraa. Munuaiset ei tykkää.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Esikoisen kanssa en vielä ymmärtänyt d-hormonin merkitystä, sitä paitsi neuvola suositteli niitä Jekovitejä, jotka on D2-vitamiinia. Niitä annoin lähes joka päivä, joskus ehkä unohdin. Esikoisellani on diabetes. Kuopukselle oon antanut aina deetippoja (D3) ja enemmän kun sen 20 tippaa, koska niitä on niin vaikea annostella (mun mielestä ainakin). No toivotaan että on ollut jotakin hyötyä.

Muistan kun täällä oli ketju, jossa oli paljon äitejä jotka ei antaneet yhtään d-vitamiinia, koska se on hormoni. Milloinkohan se oli, on jäänyt mieleen...
:LOL:
Hormoniahan se d-vitamiini on :)

hmm...
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Nannia ei vaan saisi antaa kahta litraa. Munuaiset ei tykkää.
Eihän hän sanonutkaan, että saa pelkkää Nannia 2 litraa, oli korviketta ja velliä...

Pojalle tuli molemmista tipoista paha ripuli, joten llergialääkärin ja ravintoterapeutin päätöksellä lopetettiin tipat. Ravintona pojalla ei ollut kuin poro ja bataatti, pikkuhiljaa kun allergiat väheni alettiin testaamaan myös lisäravinteita. Lopuksi löytyi minisun jota annettiin. Neuvola tiesi tilanteen eikä puuttuneet siihen. Hoitivat vain muut neuvola hommat.

Minä kans tunnustin neuvolassa, etten antanut tälle meidän pienemmälle alkuun. Kun sillä oli maha muutenkin aivan sekaisin ja halusin karsia myös noi tipat, jotka esikoisella jonkun verran aiheutti vaivaa. No sit kun löyty pahimmat allergian ja vaivojen aiheuttajat niin olen koettanut kyllä aloittaa ja muistaa vitamiinin antaa. Ei mun mielestä terkka mitenkään pahasti suhtautunut, pari kertaa käydessä kyseli vaan, että joko ollaan ne aloitettu. Kai se totesi että hyvä, kun viimein oltiin :xmas:

Yhteistyössä