Te, jotka ette matkustele ulkomaille

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja hiukkaskiihdytin:
opiskelijoina ei oo hirveesti rahaa eikä aikaa lähteä reissuun :/ kovasti menottas mutta pakko odottaa siihen asti että koulut on käyty ja saa oikeita töitä.
Mennään joskus meidän pikkujoulu-porukalla! :D :saint: Me ei varmaan tultaisi hengissä takaisin siltä reissulta... :LOL: :LOL:
joo :D oon heti mukana^^
 
Kotomaassa on paljon nähtävää
Alkuperäinen kirjoittaja sori nyt vain:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotomaassa on paljon nähtävää!:
Aikanaan lapsena ja nuorena likkana reissasin vanhempieni kanssa kerran, pari vuodessa ulkomaille. Sain kai annoksen täyteen koska nyt aikuisiällä ei vois vähempää kiinnostaa.
Hah hah, tätä et usko itsekään. Aurinkomatkat joskus 80-luvulla vanhempien kanssa Kanarian saarille on pikkasen eri juttu kun ns. oikea matkustelu.

Mutta riippuu paljon omasta sivistyksestä, kielitaidosta ja ennekkoluulottomuudesta ym. yleisestä elämänasenteesta paljonko matkailusta saa irti.
Täh? No ei voi mitään jos et usko. Mutta ei kiinnosta tosiaankaan, mulla on nyt ihan eri intressit täällä... ;) Ja toki reissaisin jos haluaisin, mikä estäis?

 
ope
Ihme harhaluulo täällä monella että "ulkomaat" olisi jokin homogeenin blokki jossa on vain hiekkarantoja ja +35 astetta lämmintä... Tajuatteko ollenkaan miten pieni kärpäsen paskan kokoinen maa Suomi on globaalissa mittakaavassa? Minusta on hyvin surullista, että täällä elää näemmä noinkin paljon ihmisiä, joita "ulkomaat" eivät vain "kiinnosta". Paljon huolestuttavampaa kuin rahanpuute!
 
Mä en mitenkään erityisesti nauti lentämisestä: jännitän aina lentokoneessa jonkin verran, ja jo etukäteen sinne menoa. Joten siis enemmän aikaa ja energiaa tuhlaantuu siihen jännittämiseen kuin lomasta nauttimiseen. Noi lähimaat mihin pääsee bussilla tai laivalla on ihan ok, vaikka laivakin on omalla tavallaan jännä, niin niin pelottava se ei ole kuin lentokone. Mutt sitt taas Venäjä ja Ruotsi on niin koluttuja jo lapsuuden perheen kanssa, että ei mulla niihinkään mitään varsinaista hinkua ole.
 
kyllä se avartaa
Alkuperäinen kirjoittaja ope:
Ihme harhaluulo täällä monella että "ulkomaat" olisi jokin homogeenin blokki jossa on vain hiekkarantoja ja +35 astetta lämmintä... Tajuatteko ollenkaan miten pieni kärpäsen paskan kokoinen maa Suomi on globaalissa mittakaavassa? Minusta on hyvin surullista, että täällä elää näemmä noinkin paljon ihmisiä, joita "ulkomaat" eivät vain "kiinnosta". Paljon huolestuttavampaa kuin rahanpuute!
Tätä on pakko peesata. Ei siinä mitään jos käy katsomassa millaista muualla on ja toteaa "kyllä Suomi vaan on maailman paras maa, täällä on hyvä asua" mutta se, että ihmiset jotka eivät ole koskaan käyneet missään naama peruslukemilla väittää tuota, niin... no... hävettää heidän puolesta :ashamed:

 
ope
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä se avartaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ope:
Ihme harhaluulo täällä monella että "ulkomaat" olisi jokin homogeenin blokki jossa on vain hiekkarantoja ja +35 astetta lämmintä... Tajuatteko ollenkaan miten pieni kärpäsen paskan kokoinen maa Suomi on globaalissa mittakaavassa? Minusta on hyvin surullista, että täällä elää näemmä noinkin paljon ihmisiä, joita "ulkomaat" eivät vain "kiinnosta". Paljon huolestuttavampaa kuin rahanpuute!
Tätä on pakko peesata. Ei siinä mitään jos käy katsomassa millaista muualla on ja toteaa "kyllä Suomi vaan on maailman paras maa, täällä on hyvä asua" mutta se, että ihmiset jotka eivät ole koskaan käyneet missään naama peruslukemilla väittää tuota, niin... no... hävettää heidän puolesta :ashamed:
Niinpä. Ja säälittää niiden lasten puolesta, jotka kasvatetaan pienestä pitäen siihen mentaliteettiin että ulkomailla matkustelu on "turhaa" jne. Kertoo todella paljon vanhempien sivistystasosta ja koulutuksesta. Valitettavasti.
 
Se ainainen raha. Pitkänsitkeää säästöä vaati että pääsin viikoksi englantiin kaveria moikkaamaan, mutta oli se sen arvoista kyllä.

Eikä toisaalta ole mitään hinkua kovin usein mihinkään päästä. Ja lasten kanssa innostun matkaan vasta kun ovat isompia- vaikka väittäisitte kuinka muuta, mutta itseni ja lapseni tuntien- vasta isompana!
 
kaks-ei-köyhää-juntti
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja kaks-ei-köyhää:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkelispokkelis:
Suoraan sanoen minusta on aika pateettista olla matkustelematta. Jos ei halua lentää, myös muilla tavoilla pystyy reissaamaan vaikka Euroopan sisällä ja täällä on todella paljon nähtävää.

Oman kokemukseni mukaan ihmiset, jotka eivät koskaan matkaile kotimaan ulkopuolella ovat joko todella köyhiä tai sitten todella kapeakatseisia juntteja, sellaisia, joiden oikeastaan toivookin pysyvän Suomessa etteivät vain ulkomailla vie "Suomi-kuvaa" eteenpäin.
Sori. Emme ole köyhiä emmekä juntteja. Tosin tiedän molempia jotka käyvät ulkomailla. Toiset velaksi (kun on pakko ettei vaikuta köyhältä juntilta) ja toiset muuten vain viemässä Suomea kyseenalaisesti kartalle. Kai mekin sitten joskus innostutaan, vielä ei sitä päivää ole tullut. Pahoittelen.
Noo, se köyhyys ja junttius ovat hyvin subjektiivisia käsitteitä. ;)

Joo, kyllä täällä saa nimitellä toisia ihan vapaasti. Eikä junteissa toisaalta mitään pahaa oo, jonkunhan se on sivistyneiden egoa pönkitettävä. Eli jos ei tee niin kuin joku muu tykkää, niin sitä sitten vaan on juntti, kun se on NIIN subjektiivista. Voi mua.
 
ope
Juu, sitä mieltä olen minäkin että vähän isompina lapset saavat irti enemmän matkailusta. Tarkoitan lähinnä sitä, että huolestuttavaa on sellainen ASENNE ettei vanhempia kiinnosta millaista Suomen rajojen ulkopuolella on. Tunnetustihan ne asenteet siirtyvät myös lapsiin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ope:
Ihme harhaluulo täällä monella että "ulkomaat" olisi jokin homogeenin blokki jossa on vain hiekkarantoja ja +35 astetta lämmintä... Tajuatteko ollenkaan miten pieni kärpäsen paskan kokoinen maa Suomi on globaalissa mittakaavassa? Minusta on hyvin surullista, että täällä elää näemmä noinkin paljon ihmisiä, joita "ulkomaat" eivät vain "kiinnosta". Paljon huolestuttavampaa kuin rahanpuute!
Tää oli hyvin kirjoitettu :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Se ainainen raha. Pitkänsitkeää säästöä vaati että pääsin viikoksi englantiin kaveria moikkaamaan, mutta oli se sen arvoista kyllä.

Eikä toisaalta ole mitään hinkua kovin usein mihinkään päästä. Ja lasten kanssa innostun matkaan vasta kun ovat isompia- vaikka väittäisitte kuinka muuta, mutta itseni ja lapseni tuntien- vasta isompana!
Mä tunnustan myös saman: ei tulisi mieleenkään lähteä mihinkään ennenkö jätkä on vähintään 6. :ashamed: Nyt voisi ajatella neitin kanssa menevänsä, mutt pikkumiehen, ei tosiaan... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mä en nää mitään ihmeellistä ulkomaissa.En jaksais esim. lähteä Thaimaaseen ja huomata että siellä on samaan aikaan 1000 suomalaista.Ei kiitos!
Ja sit porukka raahaa sieltä sitä krääsää tänne "matkamuistona".Hyi!!

Toinen asia mitä en ymmärrä; jossain aurinkorannalla makaaminen tuhannen muun kanssa kylki kyljessä kun samaa voi tehdä Suomessakin, ainakin joskus. ;)
Mä peesaan... En vaan nää mitään ideaa matkustaa ulkomaille, ei minkään näköstä hinkua sinne ole kyllä...
Ruattin laiva kerran kahres vuares ajaa asiansa iha hyvi :D
 
Mä itte matkustelisin paljon jos olisi siihen varaa, mutta en ymmärrä miksi kaikkien pitäisi matkustella ulkomailla? Jos ei kerran kiinnosta, niin ei kiinnosta. Mitä hemmetin iloa on lähteä ulkomaille vain sen takia, että kaikki muutkin tekee niin?

Jos on junttia olla matkustelematta ulkomailla, niin eipä sekään kovin fiksua ole ettei ymmärrä sitä ettei kaikkia yksinkertaisesti kiinnosta... :whistle: :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkelispokkelis:
Suoraan sanoen minusta on aika pateettista olla matkustelematta. Jos ei halua lentää, myös muilla tavoilla pystyy reissaamaan vaikka Euroopan sisällä ja täällä on todella paljon nähtävää.

Oman kokemukseni mukaan ihmiset, jotka eivät koskaan matkaile kotimaan ulkopuolella ovat joko todella köyhiä tai sitten todella kapeakatseisia juntteja, sellaisia, joiden oikeastaan toivookin pysyvän Suomessa etteivät vain ulkomailla vie "Suomi-kuvaa" eteenpäin.
Itse olen matkustanut niin paljon ja niin monenlaisissa ja eksoottisissa maissa ja paikoissa, että omassa tuttavapiirissäni ei taida olla ketään, joka olisi matkustanut yhtä paljon. Siitä kannan nyt huonoa omaatuntoa, kun seuraa ilmastonmuutoksen etenemistä. Olen taatusti aiheuttanut sitä keskivertoa enemmän.

En ole ikinä ajatellut, että vähän matkustaneet olisivat millään tavalla juntteja. Joskus tulee jopa mieleen, että niissä iänikuisissa Thaimaan-matkaajissa on enemmän juntteja kuin kotimaassa pysyttelevissä. Se, että matkustaa, ei vielä kerro ihmisen sivistyksestä tai sen puutteesta yhtään mitään. Sivistys on muuta kuin pitkä lista maita, missä on käynyt.

Mutta kyllä minua huvittaa sekin, jos joku ei halua matkustaa sen takia, että ei pidä helteesta tms. muita hassuja syitä. Ihan kuin kaikkia Suomen ulkopuolella olisi aina helle. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mutta onko junttia olla matkustelematta kotosuomessa?

Matkailu avartaa myös kotimaassa :attn:
Musta on kohtuullisen järkyttävää, että mun mies joka on matkustellut suht paljon ulkomailla (perheensä kanssa, kisamatkoilla, työnsä takia ) ei ole ikinä käynyt suomen lapissa. Siis mikä aukko sivistyksessä, ihan oikeasti!! Mä olen luvannut kyllä korjata asian ja viedä sen sinne heti kun mahdollisuus tulee. En käsitä moista... :ashamed:
 
Rahahan se on suurin syy... mutta mietin, että jos olisi rahaa, niin matkustelisimmeko sittenkään, ainakaan lentäen... tuntuisi jotenkin väärältä lentää huvikseen. Mutta ehkä sitten kun lapsi kasvaa, niin lähdetään reilaamaan koko perhe :D joskus siis 10 vuoden kuluttua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ope:
Ihme harhaluulo täällä monella että "ulkomaat" olisi jokin homogeenin blokki jossa on vain hiekkarantoja ja +35 astetta lämmintä... Tajuatteko ollenkaan miten pieni kärpäsen paskan kokoinen maa Suomi on globaalissa mittakaavassa? Minusta on hyvin surullista, että täällä elää näemmä noinkin paljon ihmisiä, joita "ulkomaat" eivät vain "kiinnosta". Paljon huolestuttavampaa kuin rahanpuute!
Samaa mieltä olen!

Lapsena en käynyt ikinä misään paitsi ruotsinlaivalla ja hinku oli suuri nähdä maailmaa. Heti kun ikää oli tarpeeksi aloin matkusteleen ja muutin myös ulkomaille. Ensi viikolla olen taas reissuun lähdössä, tuskin jaksan odottaa
:)
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Rahahan se on suurin syy... mutta mietin, että jos olisi rahaa, niin matkustelisimmeko sittenkään, ainakaan lentäen... tuntuisi jotenkin väärältä lentää huvikseen. Mutta ehkä sitten kun lapsi kasvaa, niin lähdetään reilaamaan koko perhe :D joskus siis 10 vuoden kuluttua.
Meillä on rahaa, mutta mua ei nappaa. Oon vaan kotijuntti, ärsyttäisi vaan pakata ja suoriutua matkaan. En tiedä, kai minulta puuttuu jokin tärkeä aivolohko. Jos sellaisia kuulassa edes kuuluu olla.
 

Yhteistyössä