Te jotka ette kuulu kirkkoon,

• Viestiketjun aloittaja *anteeksi utelu*
  • Ensimmäinen viesti
*anteeksi utelu*
niin mitä ajattelette kuoleman jälkeen olevan? Ette yhtään mitään? Ahdistaako kuolema teitä vai oletteko ihan sinut sen asian kanssa että elämä päättyy jossain vaiheessa?

easy living
Kuoleman jälkeen ai ole mitään, ei ahdista ollenkaan, helpottaa vaan. Luonnon kiertokulku on ihan samaa ihmisillä, eläimillä , kasveilla.
Elämän ainoa tarkoitus on jatkaa elämää, siis seuraavassa sukupolvessa.

palma
Tuskin sen jälkeen on yhtään mitään. Asian ajattelu ahdistaa joskus, jos onnistun oikein hyvin kuvittelemaan ns. ikuisuuden ja koko maapallon olemassaolon vain silmänräpäytykseksi kaiken keskellä. Vaikea selittää, mutta välillä yksi ihmisikä tuntuu niin lyhyeltä, että ahistaa.

ap
...niin olen siis itse srk:lla töissä ja eilen hautajaisissa istuessani mietin että mitähän tämän ajan ihmiset asiasta ajattelee. Jos elämän ainut tarkoitus on jatkaa elämää seuraavassa sukupolvessa, niin monen lapsettoman tilanne on aika surkia?!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
...niin olen siis itse srk:lla töissä ja eilen hautajaisissa istuessani mietin että mitähän tämän ajan ihmiset asiasta ajattelee. Jos elämän ainut tarkoitus on jatkaa elämää seuraavassa sukupolvessa, niin monen lapsettoman tilanne on aika surkia?!
Kai elämällä itselläänkin joku arvo on, ainakin sille eläjälle.

Non compos mentis
Elämä päättyy kuolemaan, mutta "perintö" voi jatkaa yksinkin matkaa. En tarkoita rahallista perintöä pelkästään, vaan kaikkea, minkä ihminen jättää itsestään tähän maailmaan. Ei ahdista kuolema minua. Ainoa asia, mikä ahdistaa, on ajan rajallisuus. Toisaalta se saa minut myös tuotteliaammaksi ja paremmaksi ihmiseksi.

easy living
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Elämän tarkoitus suuressa mittakaavassa, tietty, höperö. Yksilöt tekee (ihmisillä) omat ratkaisunsa sen lyhyen hetken aikana, jonka elossa ovat.

vieras
en kuulu kirkkoon enkä usko jumalten olemassa oloon. hyväksyn toki muiden uskonnot enkä suinkaan vähättele kenenkään elämänkatsomusta vaan olen sitä mieltä että jokaisen jumala suhde on helkilökohtainen ja itselle tosi.

en usko kuolemanjälkeiseen elämään. mieheni kuuluu kirkkoon, lapsemme ei.

Carlos74
Mä luulen, että kuoleman jälkeen ei ole mitään. Haluaisin uskoa uudelleen syntymään, mut en sit kuitenkaan oikeestaan usko siihenkään.
Välillä taas sit kelaan näitä taivas ja helvetti juttujakin, ja nehän ne vasta hauskoja mietittäviä onkin. Esim, että: Onko helvetissä kahvi aina kylmää? Ja keskiolut aina liian lämmintä? Ja viinaan ei saa tietenkään lantrinkia. Tv:stä tulee vain käsi- tai jääpalloa.
Ja taas sitten, että onko taivaassa vain ja ainoastaan kauniita ja mua haluavia naisia miltei riesaks asti?

Ja kuolema ei ahdista milläänlailla, toki tietty lasten takia haluaisin vielä ainakin 15 vuotta elää.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Kirkkoon kuuluminen ei liity millään lailla siihen uskooko ihminen ja mihin uskoo.
Samaa mieltä. Eikä sillä ole mitään tekemistä kuolemanjälkeisen elämän olemisella tai olemattomuudella. En tajua miksi voisi edes olla?

Yhteistyössä