te jotka ETTE imetä/imettäneet..

  • Viestiketjun aloittaja kahden vaiheilla...
  • Ensimmäinen viesti
emmanne
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja emmanne:
Aavistelin jo raskausaikana, että en välttämättä tule tykkäämään tunteesta, kun toinen syö minusta ja veikkaukseni osui oikeaan. Jostain syystä se vain tuntui inhottavalta. Rintoihin sattui, vauva "puri", maitoa tihkusi ja aina paidat märkänä, halusin jo oman kroppani itselleni takaisin, oli hankala olo kaiken kaikkiaan. Sitten oli muitakin syitä, mutta yleisfiilis imettäessä oli inhottava. Imetin siis 1,5 viikkoa.

Korvikkeen myötä tilanne muuttui paremmaksi, rinnat palasivat normaaliksi, oli ihana ja suuri helpotus, pystyimme jakamaan syötöt kätevästi miehen kanssa, minäkin sain nukuttua ja elämä tuntui helpommalta taas.
kuulostaa tosi tutulta! itsellä ihan sama fiilis.. siirryittekö kertaheitolla korvikkeeseen vai pikkuhiljaa? miten rinnat? menikö kauan ennekuin loppui maidontulo? miten lopetit?
Ihan tarkkaan en muista, kun olin niin väsynyt ekat viikot, mut muutamassa päivässä siirryttiin korvikkeeseen muistaakseni. Mulla meni ehkä joku viikko, että tyrehtyi eli aika nopeasti, kun joillain on mennyt kuukausikin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Adelade:
Esikoinen joutui heti synnyttyään teholle, jossa sai pullosta maitoa. Ei malttanu imeä rinnalla, maito nousi huonosti. Itki vaan kun maitoa ei tullu tietenkään yhtä helposti kuin pullosta.
Kakkonen myös heti synnyttyään teholle, maito meni nenä-mahaletkulla enkä saanu juurikaan imettää ettei vauva rasitu liikaa (hällä oli ilmarinta). Maito ei noussu käytännössä ollenkaan.
Noista kahdesta imetyskokemuksesta jääny niin paskan maku suuhun, etten kolmatta kertaa enää jaksa ees kokeilla. Antaa vaan tulla p.askaa niskaan...
Mulla onnistui kolmannella kerralla imetys.:) Kannattaa kokeilla. Hän syntyi täysiaikaisena ja sain melkein heti rinnalle niin maitoa lähti tulemaan enemmän kuin kahden vanhemman syntymän jälkeen.
 
Adelade
Alkuperäinen kirjoittaja NetanJahu:
Alkuperäinen kirjoittaja Adelade:
Esikoinen joutui heti synnyttyään teholle, jossa sai pullosta maitoa. Ei malttanu imeä rinnalla, maito nousi huonosti. Itki vaan kun maitoa ei tullu tietenkään yhtä helposti kuin pullosta.
Kakkonen myös heti synnyttyään teholle, maito meni nenä-mahaletkulla enkä saanu juurikaan imettää ettei vauva rasitu liikaa (hällä oli ilmarinta). Maito ei noussu käytännössä ollenkaan.
Noista kahdesta imetyskokemuksesta jääny niin paskan maku suuhun, etten kolmatta kertaa enää jaksa ees kokeilla. Antaa vaan tulla p.askaa niskaan...
Mulla onnistui kolmannella kerralla imetys.:) Kannattaa kokeilla. Hän syntyi täysiaikaisena ja sain melkein heti rinnalle niin maitoa lähti tulemaan enemmän kuin kahden vanhemman syntymän jälkeen.
Täysiaikasena nuo meiänkin on syntyneet...
Ei tuo nyt niin herkkua ollu että ikävä sitä puuhaa ois, vaikkei se maitopullojen lämmitys monta kertaa yössäkään mitään kivaa ole, mut niillä mennään.
 

Yhteistyössä