Te jotka ette halua luovuttaa elimiänne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

plm

Vieras
kuolemanne jälkeen tai ette halua että lastenne elimiä käytettävän.
Oletatteko silti itse saavanne siirtoelimen jostain jos sellaista tarvitsette?
Musta se on väärin.

no en halua luovuttaa elimiä, koska jos joudun vaikka letkuihin ja koomaan kasviksi, josta saattaisi olla mahdollisuus vielä selvitä jollain ihmeellä, ni multa otetaan elimet pois ja kuolen.

tai sitte jos käy niin että mut on todettu kuolleeks, mut kuitenkaa en oo kuollu,
sellasiakii tapauksia on olemassa, ni sitte multa viedää elimet... vaik ois voinu olla mahollisuus et selviän..

Alkuperäinen kirjoittaja h:
no en halua luovuttaa elimiä, koska jos joudun vaikka letkuihin ja koomaan kasviksi, josta saattaisi olla mahdollisuus vielä selvitä jollain ihmeellä, ni multa otetaan elimet pois ja kuolen.

Mä olen aina ajatellut, että jos mä joudun kasviksi, niin maksimi puoli vuotta saa pitää hengissä ja sitten piuhat pois. Ei sieltä enää herätä ja jos ihme sattuukin, niin elämä ei palaa kuitenkaan entiselleen...

tai sitte jos käy niin että mut on todettu kuolleeks, mut kuitenkaa en oo kuollu,
sellasiakii tapauksia on olemassa, ni sitte multa viedää elimet... vaik ois voinu olla mahollisuus et selviän..

Ja meinaat, että sä selviät hengissä siellä tk:n ruumiskylmiössä?

Alkuperäinen kirjoittaja :

Mä olen aina ajatellut, että jos mä joudun kasviksi, niin maksimi puoli vuotta saa pitää hengissä ja sitten piuhat pois. Ei sieltä enää herätä ja jos ihme sattuukin, niin elämä ei palaa kuitenkaan entiselleen...

näin. olen katsonut vierestä muutamia näitä tapauksia. toinen oli 17 vuotias kun joutuo letkuihin. vuoden päästä piuhat pois. toinen elää vieläkin täysin halvaantuneena, sidottuna pyörätuoliin, ei pysty itse edes syömään ja erittäin paha aivovaurio. onnettomuudesta taitaa olla kohta 15 vuotta.

en tahdo jälkimmäistä kohtaloa.

mä olen ajatellut sen asian juuri niin, eli kun en itse halua luovuttaa elimiä, niin en myöskään sit oleta että mulle siirrettäisiin vaikka uusi sydän. tosin sairauksiakin mulla on, että en ole edes varma voisinko luovuttaa elimeni.

Jos on aivokuollut niin ei sitä enää herää vaikka mikä tulis.

no mua etoo niinkinpäin että ottaisin jonkun toisen elimet. toisaalta sitten taas kun miettii, että kuinka itsekäs olisin kun kuolisin mielummin kuin toisen elimillä jäisin eloon ja lapset jäisivät äidittä.. ei sekään hyvä... tämä on jotenkin todella vaikea ja hankala aihe minulle, en oikein tiedä mikä olisi oikein ja mikä väärin. kivittäkää vain mutta lapseni pelastamiseksi tekisin mitä vain, mutta en silti antaisi hänen elimiään kenenkään käytettäväksi.

Minä voin luovuttaa elintäni kaikille halukkaille naisille joiden painoindeksi on alle 25 ja ikä alle lomenviiden. Tarpeessa olevat voivat ilmoittautua tähän ketjuun=)

Alkuperäinen kirjoittaja inhottava ihminen:
no mua etoo niinkinpäin että ottaisin jonkun toisen elimet. toisaalta sitten taas kun miettii, että kuinka itsekäs olisin kun kuolisin mielummin kuin toisen elimillä jäisin eloon ja lapset jäisivät äidittä.. ei sekään hyvä... tämä on jotenkin todella vaikea ja hankala aihe minulle, en oikein tiedä mikä olisi oikein ja mikä väärin. kivittäkää vain mutta lapseni pelastamiseksi tekisin mitä vain, mutta en silti antaisi hänen elimiään kenenkään käytettäväksi.

Mä luulen, että jos olisit nyt oikeasti siinä tilanteessa, että kuolet parin kk:n sisällä ilman siirtoa tai jäät henkiin siirrännäisen kanssa, niin päätyisit ottamaan siirrännäisen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:

Yks mies oli todettu kuolleeksi ja ruumishuoneella oli joku huomannut sen liikkuvan. Jonkun ihmeenkaupalla se oli siellä elossa, jokseenkin melkein valmista kauraa. Kuskattiin sieltä äkkiä leikkaukseen ja selvisi hengissä.

ootko kattonu liikaa salkkareita? :D

Alkuperäinen kirjoittaja MIES:
Minä voin luovuttaa elintäni kaikille halukkaille naisille joiden painoindeksi on alle 25 ja ikä alle lomenviiden. Tarpeessa olevat voivat ilmoittautua tähän ketjuun=)

Siis alle kolmenviiden ikä =)

Hyvä idea! Kai sen saa sitten kokonaan omaksi? Aivokuolluthan sä kuitenkin olet jo...

Minä suorastaan loukkaannuin kun keskustelin alaikäisenä asiasta äitini kanssa, ja hän sanoi ettei antaisi elimiäni eteenpäin jos minulle jotain tapahtuisi. Mihin minä niitä enää haudassa tarvitsisin?! Syynä hänellä oli, ettei hänen lapsensa olisi enää kokonainen. Hohhoijaa..

Nyt on luovutuskortti täytetty jo aikoja sitten. Jos mitään hyötyä voi minun kuolemastani olla, niin hyvä!

Minä suorastaan loukkaannuin kun keskustelin alaikäisenä asiasta äitini kanssa, ja hän sanoi ettei antaisi elimiäni eteenpäin jos minulle jotain tapahtuisi. Mihin minä niitä enää haudassa tarvitsisin?! Syynä hänellä oli, ettei hänen lapsensa olisi enää kokonainen. Hohhoijaa..

Nyt on luovutuskortti täytetty jo aikoja sitten. Jos mitään hyötyä voi minun kuolemastani olla, niin hyvä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Yks mies oli todettu kuolleeksi ja ruumishuoneella oli joku huomannut sen liikkuvan. Jonkun ihmeenkaupalla se oli siellä elossa, jokseenkin melkein valmista kauraa. Kuskattiin sieltä äkkiä leikkaukseen ja selvisi hengissä.

Aivan. Yksi mies. Joku jossain joskus. Ja joka päivä kymmenet tuhannet EIVÄT herää henkiin ruumishuoneella.

Minkä osan elimestäsi aiot luovuttaa, ja mihin käyttötarkoitukseen?

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Ja se on oikein!
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1745546

Juu niin tulee ja musta se on oikein mutta täällä on jo ketjuja joissa osa valittaa että eivät haluaa ruumistaan silvottavan.

Yhteistyössä