Te, jotka asutte maalla keskellä ei mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

utelias

Vieras
Miten saatte aikanne kulumaan? Eikö harmita, kun kulttuuririennot (leffat, konsertit, näyttelyt ym.), ravintolat, satamat ja lentokentät ovat niin kaukana? Entä harrastusmahdollusuuksien suppeus:/?

En nyt kysy tätä pahalla ja riitaa haastaakseni, mietin vain. Käydään kahdella mökillä kesäisin, ja se on ihan ok. Toki on ihanaa päästä takaisin kaupunkiin tekemään kaikkia itselle rakkaita juttuja. Mietin vaan usein mökillä olessani, että tulisin seinähulluksi maaseudulla talvella. Meillä kuitenkin molemmat mökit ovat omakotitalotasoa sisäsuihkuineen ym. eli eläminen niissä on varmasti samanlaista kuin eläminen maaseudun tavallsiessa okt:ssa.

Mulle kerta-kaksi vuodessa jossain hälinässä ihmisten keskellä (konsertit, ravintolat jne.) on ihan riittävästi. Jos ei liikaakin.

Mun ja tyttöjen harrastukset laiduntaa tossa omassa pihassa, kaupungissa niiden perässä joutuisi ajamaan kilsatolkulla.

Miehellä on oma harrastehuone tallin vintillä.

Meillä on myös vilkas lähikylien yhteinen urheiluseura, seurakunnan kerhot yms. tässä nurkilla, eiköhän niitä harrastuksia riitä sittenkin jos lapsia kopukat lakkaa kiinnostamasta.

Aika kuluu niiden harrastusten ja muiden eläinten parissa, pihaa ja torppaa laittaessa, töissä, naapureiden kanssa seurustellessa.

Kaupungissa mulla oli paljon tylsempää =)

On itseasiassa paljon enemmän tekemistä ja puuhaa ku kaupungissa. Ja varsinki jos sattuu olemaan tällainen ihminen kuin minä joka ei pahemmin välitä kulttuuririennoista. Baarissa käyn silloin tällöin. Ulkona on ihana keksiä kaikenlaista tekemistä eikä naapurit ole heti valittamassa asioista. Saa elää ihan omalla tavallaan ja tehdä asioita just sillon ku huvittaa. Asuin itsekin useamman vuoden keskustassa mutta nyt vasta tunnen saaneeni sellaisen rauhan että todellakin viihdyn kotona. Ja mun mielestä tämä on lapsille hyvä ratkaisu. On pihaa missä touhuta ja nekin keksii ihan eri tavalla tekemistä täällä ku keskustassa missä naapuri on heti nurkan takana.

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Mulle kerta-kaksi vuodessa jossain hälinässä ihmisten keskellä (konsertit, ravintolat jne.) on ihan riittävästi. Jos ei liikaakin.

Mun ja tyttöjen harrastukset laiduntaa tossa omassa pihassa, kaupungissa niiden perässä joutuisi ajamaan kilsatolkulla.

Meillä on myös vilkas lähikylien yhteinen urheiluseura, seurakunnan kerhot yms. tässä nurkilla, eiköhän niitä harrastuksia riitä sittenkin jos lapsia kopukat lakkaa kiinnostamasta.

Aika kuluu niiden harrastusten ja muiden eläinten parissa, pihaa ja torppaa laittaessa, töissä, naapureiden kanssa seurustellessa.

Ai niin:) Jotkut tosiaan voi harrastaa puutarhanhoitoa ja kotieläinten pitoa. Teillä on muutoinkin hyvin asiat, jos lapsille löytyy harrastetoimintaa kotiseudulta!

Kun on koko ikänsä asunnu keskellä ei mitään niin eipä sitä edes osaa kaivata mitään. Kaikki aika menee kivasti tuol puutarhassa ja kaikkea tuvassa värkkäillen.

Alkuperäinen kirjoittaja --:
mies sanoo aina että maalla riitti aina tekemistä.. kaupungilla ollessa on paljon enemmän joutilaana..

Meillä taas ei kaupungissa olla hetkeäkään paikoillaan. Koko ajan mennään ja tehdää:) Maalla tulee tylsää, koska halkojen hakkaaminen, nurtsinleikkuu ja puutarhanhoito eivät oikein sytytä:)

Meillon paljon kavereita, naapurit on tuttuja,lenkkeilymaasto avautuu kotiovelta.Kirjasto ja muut perusjutut on muutaman kilometrin päässä.Baareja en edes kaipaa.Ostarit ja elokuvat säilyttävät viehätyksensä kun harvoin tulee lähdettyä. Tekemistä kyllä riittää, olisi vaan aikaa tehdä kaikkea mitä mielii!

en millään ehdi edes töissä käydä, joskus kun on pakko käydään kaupungilla asioi.ja samalla syömäs. niin ja koti kylän kuppilas syömäs kauppa reissul. kun ei aina kotona ehdi ruokaa lait. tai ei viitsi hyvällä ilmal.olla sisällä. että kun harrastaa kaikenlaista.paitsi kirjoittamista. ja noi mainittemasi jutut ei oikeasti kiinnosta.

Alkuperäinen kirjoittaja koti-ihminen:
Itse asun ison kaupungin keskustassa, mutta kyllä elämän täyttää työ ja perhe enkä usko, että korvessakaan muuta kaipaisin.

Me! Me matkustamme, harrastamme ja syömme ulkona jatkuvalla syötöllä. Meillä on lapsenvahti, joka vahtii pientä tarvittaessa. Harrastaa voi vuorotellen myös. Muksu on ravintolassa ja reissuilla mukana. Ei elämä lopu lastensaantiin!!

Mä asuin elämäni ensimmäiset 19 vuotta aivan todella korvessa. Sieltä pois muuttaminen on lähes parasta, mitä mulle on ikinä tapahtunut. Nykyään asun Kööpenhaminan keskustassa ja ah, nautin! Köpistä pienempään paikkaan en edes suostuisi muuttamaan.

Et kuka tykkää mistäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Me! Me matkustamme, harrastamme ja syömme ulkona jatkuvalla syötöllä. quote]

niin mekin tehdään. ja kun lähdetään konserttiin tms saadaan aina kylkiäisenä hotelliyö, jos asuttais kaupungissa niin pitäis mennä yöks kotiin. kuka raaskis maksaa hotellista kotikaupungissa?

Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas:
Mä asuin elämäni ensimmäiset 19 vuotta aivan todella korvessa. Sieltä pois muuttaminen on lähes parasta, mitä mulle on ikinä tapahtunut. Nykyään asun Kööpenhaminan keskustassa ja ah, nautin! Köpistä pienempään paikkaan en edes suostuisi muuttamaan.

Et kuka tykkää mistäkin.

Voi! Kuulostaa ihanalta:) Minä ja mieheni haluttaisiin muuttaa Pariisiin, mutta kun ei osata ranskaa:/ Niinpä täytyy tyytyä toistaiseksi kotimaahan.

Alkuperäinen kirjoittaja kysyy hän:
Me! Me matkustamme, harrastamme ja syömme ulkona jatkuvalla syötöllä. quote]

niin mekin tehdään. ja kun lähdetään konserttiin tms saadaan aina kylkiäisenä hotelliyö, jos asuttais kaupungissa niin pitäis mennä yöks kotiin. kuka raaskis maksaa hotellista kotikaupungissa?

Kylkiäisenä hotelliyö? Ilmainen? No, olette varmasti harvinaislaatuinen perhe, jos moisia kylkiäisiä saatte:)

Mua ei haittaa tulla kotiin yöksi, koska asutaan ihanassa asunnossa lähellä keskustaa. Hotelleista palveluineen nautitaan useita kertoja vuodessa tekemillämme lomilla.

Sulla onnellisella hevosia, nyt voin kerrankin myöntää, että olen kade :)

Itse asun ison kaupungin keskustassa, mutta kyllä elämän täyttää työ ja perhe enkä usko, että korvessakaan muuta kaipaisin.

Me! Me matkustamme, harrastamme ja syömme ulkona jatkuvalla syötöllä. Meillä on lapsenvahti, joka vahtii pientä tarvittaessa. Harrastaa voi vuorotellen myös. Muksu on ravintolassa ja reissuilla mukana. Ei elämä lopu lastensaantiin!!

Mieltymykset vaan on niin erilaisia eri ihmisillä =)

Mä saan matkustamisesta kunnon ahdistuksen ja stressin päälle (paitsi jos se tapahtuu omalla autolla tai hevoskärryillä ), ja ne harrastuksetkin on tosiaan nyt lähempänä kuin kaupungissa koskaan.

Kyllä täälläkin muksut kulkee normaalissa elämässä mukana, se vaan on vähän erilaista. (kyläilyt naapureilla, kärryajelut, marjastaminen/sienestäminen, nikkarointi ja muu puuhastelu...)

Ravintolaankin pääsisi syömään kauppareissujen yhteydessä ja miehen kanssa lapsenvahdin turvin melkein koska vaan, mutta ei vaan jotenkin nappaa.
Kivampi syödä/juoda viiniä tuossa omalla terassilla peltoja katsellen, omassa rauhassa.

Ihmiset on erilaisia, ja kai se on vaan hyvä niin :)

Jaa no en kyllä käynyt noissa paikoissa ennen lapsiakaan, eli elämä ei ole loppunut. mielummin syön kotona, kuin ravintolassa ja lapsetkin on jo niin isoja, että ei tarvitse hoitajaa, kuin yöksi.
Niin ja kyllähän korvestakin matkoille pääsee.

Mieltymykset vaan on niin erilaisia eri ihmisillä =)

Mä saan matkustamisesta kunnon ahdistuksen ja stressin päälle (paitsi jos se tapahtuu omalla autolla tai hevoskärryillä ), ja ne harrastuksetkin on tosiaan nyt lähempänä kuin kaupungissa koskaan.

Kyllä täälläkin muksut kulkee normaalissa elämässä mukana, se vaan on vähän erilaista. (kyläilyt naapureilla, kärryajelut, marjastaminen/sienestäminen, nikkarointi ja muu puuhastelu...)

Ravintolaankin pääsisi syömään kauppareissujen yhteydessä ja miehen kanssa lapsenvahdin turvin melkein koska vaan, mutta ei vaan jotenkin nappaa.
Kivampi syödä/juoda viiniä tuossa omalla terassilla peltoja katsellen, omassa rauhassa.

Ihmiset on erilaisia, ja kai se on vaan hyvä niin :)

Niinpä:)

On oikeasti kiva kuulla mieltymyksiltään erilaisten ihmisten ajatuksia! Laajentaa perspektiiviä moinen:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Sulla onnellisella hevosia, nyt voin kerrankin myöntää, että olen kade :)

Virallisesti vaan yksi. Sitten on tuo meidän esikoisen poni, ja yksi vuokralainen.
Ja töissä 19 hoitohevosta =)

ollaan taas kaupungista maalle muutettu. Mutta mä olen ollut aina sielultani maalainen. Ikinä en muuttaisi enää muualle. Rakastan tätä hiljaisuuutta ja rauhaa ja omaa tilaa, ihan ahdistaa kun käy kaupungissa.
On meilläkin täällä naapureita, mutta lähin kaupunki 20km päässä ja kylän keskustaan 3km, jossa ei paljoa muuta ole kuin kaksi kauppaa, kioski ja pankki :)

Alkuperäinen kirjoittaja Me:
ollaan taas kaupungista maalle muutettu. Mutta mä olen ollut aina sielultani maalainen. Ikinä en muuttaisi enää muualle. Rakastan tätä hiljaisuuutta ja rauhaa ja omaa tilaa, ihan ahdistaa kun käy kaupungissa.
On meilläkin täällä naapureita, mutta lähin kaupunki 20km päässä ja kylän keskustaan 3km, jossa ei paljoa muuta ole kuin kaksi kauppaa, kioski ja pankki :)

Sinä oot selkeästi erakkoluonne:D Mä taas olen aivan ylisosiaalinen persoona, rakastan sitä kun ympärillä on ihmisiä ja vilinää:)

Sinä oot selkeästi erakkoluonne:D Mä taas olen aivan ylisosiaalinen persoona, rakastan sitä kun ympärillä on ihmisiä ja vilinää:)

Joo mut usko tai älä, täällä maalla ollaan 100% enempi sosiallisempia naapureiden kanssa kuin maalla :)

Alkuperäinen kirjoittaja edell.:

Joo mut usko tai älä, täällä maalla ollaan 100% enempi sosiallisempia naapureiden kanssa kuin maalla :)

Äh, siis kuin kaupungissa

Yhteistyössä