Te, jotka asutte kalliissa/erikoisissa asunnoissa, miten olette ne hankkineet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja grand designs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

grand designs

Vieras
Kiinnostaa vaan, miten ihmiset ovat onnistuneet hankkimaan kalliit kodit.
Olisi kiva kuulla miten olette päätyneet kalliiseen kotiinne, miten olette saaneet rahat säästetttyä tai tienattua myymällä edellisiä. Minkä ikäisiä olette ja paljonko asuntonne maksoi?

Olisi kiva myös kuulla, millaisessa asunnossa asutte ja onko tosiaan asunto hintansa väärti.

[QUOTE="Lili";30032068]Mikä sun mielestä olisi kallis asunto, eurot, neliöt, sijainti jne?[/QUOTE]

Kyllä jokainen saa sen itse määritellä. Mun mielestä kallis on sellainen, ettei siihen olisi kahdella tavallisella palkansaajalla pahemmin varaa.

• Tykkää
Reactions: nuorallatanssija
no meillä 200m2 uusi (mieheni itse rakentama) omakotitalo kaikkine hienouksineen ja yksinkertaisesti säästämällä. tullaan toimeen aika vähällä, tehdään KAIKKI ruoat itse, ei matkustella oikeastaan ollenkaan, tehdään ainoastaan laatusijoituksia, ei ikeaa tai muutakaan vastaavaa vaan esimerkkinä ostimme lapsellemme vepsäläiseltä pinnasängyn, käytimme sitä myös kuopuksella ja myimme ainoastaan 50e halvemmalla eteenpän.. molemmat duunissa, minä tienaan käteen 2000e, mies 3000e.

Meillä talo, jonka moni mieltää erikoiseksi. Tosin alue ei ole mikään megakallis. Mut ostettiin edellinen koti, kunnosteltiin ja asuttiinkin jonkun aikaa. Myytiin sen verran voitolla, et saatiin pesämunaa tähän kotiin. Lapsuudenystävä- arkkitehti suunnitteli, mies rakensi. Lapset harrastaa ruhtinaallisesti, muuten elellään talossamme aika niukasti. Matkat etsitään edullisia, ruoat teen itse ja auto on vanha. Välillä kyllä mietin, olisko järkeä tehdä muutakin kuin asua :)

molemmat duunissa, minä tienaan käteen 2000e, mies 3000e.

Niin no, kyllähän tuossa onkin jo rahaa, mistä säästää. Vaan jos tienaa sen alle paritonnia käteen per naama, niin eipä sillä säästellä saati ostella (tai tehdä) tuommosia taloja. Ikea-kamaa on pakko ostaa, kun ei ihan ole varaa niihin kalliimpien huonekaluliikkeiden hintoihin.

Naapurin rivariasunnon osti viimevuonna 19v kloppi ja sen 18v likkakaveri. En tiedä millä rahoilla ostivat, mutta pippaloita ainakin riittää joka viikonlopulle, että ainakaan eivät kaikessa säästä.. Uudella farmarilla päästelevät menemään.

Meillä molemmilla oli omat talot, kun tavattiin ja myytiin ne ja ostettiin 700000€ talo, sijainti niin hyvä, että siitä extrahintaa. Mieheni töissä ja tienaa n. 4000€/kk. Itse olen kotona 3 lapsen kanssa. Me molemmat säästimme aina enemmän rahaa kuin tuhlasimme ja siksi meidän talomme olivat melkein lainattomia. Töissä molemmat olivat 15-vuotiaasta lähtien.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;30032608:
Meillä molemmilla oli omat talot, kun tavattiin ja myytiin ne ja ostettiin 700000€ talo, sijainti niin hyvä, että siitä extrahintaa. Mieheni töissä ja tienaa n. 4000€/kk. Itse olen kotona 3 lapsen kanssa. Me molemmat säästimme aina enemmän rahaa kuin tuhlasimme ja siksi meidän talomme olivat melkein lainattomia. Töissä molemmat olivat 15-vuotiaasta lähtien.

Minä olen nyt 36-v ja mieheni 41-v. Koska meillä ei ole enää lainaa, saamme säästöön kivasti. Ja sitten kun itse menen töihin tulomme nousevat 2000€/kk.

Meillä on iso laina, lyhennetään 2000€/kk. Talon arvo ehkä 600000€, pari vuotta sitten olisin sanonut 650000€, mutta hinnat ovat tulleet alas. Tämä on kolmas asuntomme, joten edellisistä oli myyntivoittoa sekä sitten hieman säästöjä. Tämä on meille itselle suunniteltu ja rakennettu ja on kyllä perustaloa pari pykälää parempi.

Matkustellaan pari kertaa vuodessa, mutta muuten eletään aika säästeliäästi.

Jouluksi 2013 valmistunut omakotitalo keskellä ei mitään, neliöitä n. 300 + autotalli/varasto ja rantasauna, tontti n. 10 000 neliötä + metsää järven ympäri. Puutavara omasta metsästä, muuten kaikki kaupasta ostettu, ammattimiehet rakensivat viimeisen päälle hyvin, muutamia erikoisuuksia löytyy, koska tuttu arkkitehti suunnitteli yhdessä mun kanssa. Vanhan asunnon ja metsän myynnistä sain rahat. Jos puutavarakin ois ostettu kaupasta niin hinta olisi ilman tonttia ja vesi- ja sähköliittymää tarvikkeiden ja työn osalta n. 890 000, mutta ei ole onneksi tarvetta myydä, koska ei tästä varmaan edes omiaan saisi pois.

Yhteistyössä