te jotka aamulämpöjä mittailette?

Sori ängen tähän keskusteluun.Jos noita lämpöjä mittailee niin nouseeko se heti sillon kun ovis on jo päällä (eli onko sillon jo liian myöhästä touhuilla)??? Mulla nimittäin olis toi mittari enkä tiiä alanko nyt mittaileen vai en?

Itsekin olen pohtinut näitä lämpöjen mittailuja...
Huomasin viime kierrossa, että kun oletettu ovis oli mennyt, lämmöt kohosivat 37,0 paikkeille. Mittailin milloin sattuu (aamulla, päivällä) ja kyllä siinä oli jonkinlaista heittoa 36,8-37,2 välillä...mutta omasta mielestäni ne jäi kuitenkin hieman koholle "normaalista".

En kuitenkaan tiedä mikä on oma "normaali"lämpöni (tätä pähkäilin myös toisessa ketjussa) koska olen muistanut mittailla vasta kun ovistuntemukset ovat olleet selviä.

Tänään kp 23/35 ja lämmöt 36,8 korvakuumemittarilla mitattuna. Ainakin tällä mittarilla saa noita heittoja.

Kinkkisiä juttuja nämä :snotty:

8/29, koko ajan vielä ollut 35,8-35,9. Viime kierrossa oviksen jälkeen koko ajan menkkoihin asti noin 37, samantien lämpö romahti, kun menkat alkoivat.Sanotaan, että lämpö pysyy korkealla, jos kiinnittyminen on tapahtunut, itse en tiedä oliko näin myös minulla.

mä olen käsittänyt sen niin että se aamulämpö pysyy joka tapauksessa korkealla kuukautisiin asti ja jos kuukautiset alkaa niin lämpökin laskee, ja jos eivät ala niin lämpö pysyy korkealla noin raskauden puoleen väliin asti

Olen mittaillut aamulämpöjäni nyt runsaan viikon ja olen todennut, että olen rikki, minussa on jotain vikaa. Nyt meneillään kp28/? (ensimmäinen kokonainen kierto kierukan poiston jälkeen) ja aamulämpöni ovat runsaan viikon olleet 35,8-36,2.

Siis mitä ihmettä. Ekö lämpöjen kuulunut olla koholla ovulaation jälkeen niin pitkään, että kuukautiset alkavat. Normaali ruumiinlämpöni ei misään tapauksessa ole alle tuon mitatun, eli minun lämpöni eivät ole nousseet mihinkään. Voiko todella olla niin, etten ovuloi syystä tai toisesta? Ja mikäli näin on, mistä voi etsiä apua?

Juuri tunti sitten tuli postiluukusta mammaksin paketti, joka sisältää ovulaatiotestejä. Jos ne kuukautiset josakin vaiheessa alkavat, aloitan tikuttelun. Jospa sitä kautta saisin selvyyden oviksen olemassaoloon/olemattomuuteen.

Miten se vauvan saanti viimeksi olikin niin helppoa?!?

Oliko sinullakin hormonikierukka? Se voi sekoittaa toisilla pahastikin kiertoa pitkäksi aikaa/toisilla sitten taas ei. Mittaile ovulaatiotesteillä seuraavassa kierrossa, jos menkkasi alkavat, siinäkin saattaa olla viivästystä, vaikka hormonikierukkaa niin suositellaan, itse en olekkaan enää varma, oliko se hyvä ratkaisu, nyt kun toivoisi saavansa vauvan :headwall:

25.7.-07 on minulta poistettu, nyt syyskuun kierrossa löysin oviksen samoin tässä lokakuun kierrossani.

Onnea sinulle! :wave:

Ps ja niin tosiaan tapahtuu lämpö pomppaa ovulaation jälkeen laskien sitten menkkojen alettua pikkuhiljaa taas entiselle paikalle;=)

Hormonikierukkapa hyvinkin.

Hypin jo riemusta kattoon, kun kuukautiseni alkoivat 1,5 vuorokautta kierukan poiston jälkeen, koska automaattisesti ajattelin, että kiertoni palaakin ennalleen supervauhtia. Toisin sitten vissiin kävi.

Onko se niin, että tuli se ovulaatio, taikka ei, niin täti tulee silti? Eli siitäkään ei sitten mitään voi päätellä.

Ennen tosiaan tunsin oviksen, nyt ei sitten pienintäkään tuntoa sen suuntaan. Koskaan aiemmin en ole pitänyt kirjaa kuukautisistani, mutta kerran kuussa ne pakkasivat tulemaan. Viimeiset kuukautiset olivat joulun ja uudenvuoden välissä 2001 (paitsi nyt nämä, mitkä alkoivat 28 pvää sitten) ja jotenkin muistelen, että loppukuusta ne olisivat muutoinkin tulleet, ehkä. Nyt siis odottelen kuuluuko kuukautisia ja sitten aloitan tikuttamisen.

Tikuttamisesta:

Pitäkö tikuttaa päivittän, vai miten? Ohjeessa lukee, että päivittäin, mutta vaatiiko se todella sen? Kun mielestäni olen teidän teksteistänne ymmärtänyt, ettei joka päivä tarvitsisi?

Ovulaatiota ei tarvitse ,mutta menkat silti alkaa. Joka kuussa tervekkään nainen ei ovuloi kuulemma.

Olin itse jo toistamiseen gynellä viikko sitten tiistaina, silloin pongatttiin iso irtoomassa oleva munasolu alateitse tapahtuvalla ultrauksella.

Itse käytän clearbluen digitaalista mittaria, on tosi varma, tietää aina koska ns herkät pvt. gyne sitä myös suositteli väestöliitossa.
Aloitan mittaamisen noin kp10 ja mittaan siihen asti kun mittariin ilmestyy kuva munasolusta!Sen jälkeen ei tarvitse mitata mutta nyt mittasin vielä lauantaina silloinkin se oli plussaa. sunnuntaina ei enää.

Eli ei tarvitse joka pv tikuttaa. Toivotaan , että menkkasi nyt tulevat tai sitten eivät tule ja olisitkin raskaana! :heart:

Minulla oli koko kierukan ajan menkat pientä vuotoa. Nyt kun kierukka poistettiin, menkat muuttui ihan kauheiksi: Hana auki ja tulee niin paljon verta, että mikään ei pidä! :headwall: , ei kiva! Sama nyt kun oli ovulaatiokivut kesti ihan kauheina monta päivää ja samaan aikaa kauhea migreeni ja menkkojen aikaan sama juttu!

Olen kuin tyttö jolla juuri menkat alkaneet kauhein kivuin! En edes muistanut, että joskus se oli näin kauheaa, kuin nyt ollut!

Mutta , kestän kyllä, kunhan saisimme pienen ihmistaimen vielä :heart:

Heippa ja onnea sinulle! :heart: :wave:

Alkuperäiseen kysymykseen vastaus: Mulla ainakin on oviksen jälkeen myös päivälämpö koholla, jopa korkeampi kuin aamulämpö. Pientä vaihtelua toki on.

Lämmöt pysyy koholla ovulaation jälkeen, tapahtui hedelmöittyminen tai ei. Ja laskevat ennen kuin menkat alkaa tai heti niiden alettua.

UUSI KYSYMYS: Mistä johtuu että mulla nousi oviksen jälkeen lämmöt selvästi, mutta edelleen nousu jatkuu. Parina aamuna lämpö on noussut entisestään.
Jos osaisin niin liittäisin kuvan käyrästäni tänne, niin tulkitseminen olisi helpompaa.

Sama minulla tässä kierrossani, mikä kp siulla olikaan? Täällä kp 17/28, aina sitä niin toivoo, että raskaus olisi alkanut! :heart:

Kun menkkani alkavat lämpö tippuu 35,8 ja on siinä vielä ovulaatiopvn aamuna, mutta sitten lähtee nousuun, ensin 36,1-36,3 ja tänä aamuna oli jo 36,7 :heart:

Tietääkö joku, onko kaikilla niin, että kun tulee raskaaksi niin lämmöt edelleen korkealla kun tekee esim raskaustestin?
Minulla jo kolme lasta ja voi kuinka tunnenkaan tyhmäksi itseni nyt toivoessamme tätä minulle neljättä,miehelle kolmatta, meille tulevalle avioparille ensimmäistä yhteistä! :heart:

Mulla nyt kp22/27, ovis oli lämpöjen mukaan kp16.

Lämmöt ennen ovista 36,0-36,3 välillä.
Kp16 laski 35,9 ja seuraava aamuna (kp17) oli noussut 36,3.
Siitä sitten päivä kerrallaan näin:
kp18 36,4
kp19 36,4
kp20 36,5
kp21 36,7
kp22 36,8

Ekaa kertaa mittailen, joten mitään vertailupohjaa ei ole. Jännästi vaan nousee kokoajan.

Yhteistyössä