te joilta löytynyt syy toistuviin keskenmenoihin!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä on kaksi vuotias esikoinen jolle toivomme sisarusta. Sisaruksen teko ei olekkaan ollut niin yksin kertaista (ensimmäinen raskaus alkoi heti ja päättyi terveen lapsen syntymään), minulla on nyt ollut kaksi keskenmenoa. Olen taas uudelleen raskaana viikolla 7 ja kuukautistyylistä kipuilua on tullut nyt parina päivänä ja vähän rusehtavaa valkovuotoa. Tiedän että voi olla normaalia mutta pelko kolmannesta keskenmenosta kummittelee :(

Kaikki raskaudet saaneet kerrasta alkunsa ja keskenmenojen jälkeen olemme pitäneet muutaman kuukauden taukoa yrityksestä ihan varmuuden vuoksi.

Te joilla on ollut toistuvia keskenmenoja, tutkittiinko asiaa? löytyikö joku syy? entä hoito siihen?
pahin pelko on että löytyy jokin syy johon ei ole hoitoa emmekä saa enää lisää lapsia :(
Vaikka tiedänkin olevani onnellisessa asemassa kun minulla on jo yksi terve lapsi.

Tutkittiin kaikki hormonit eli tehtiin kuukautiskierton kartoitus. Usein syy löytyy näistä hormoneista ja kilpirauhasen vajaatoiminnasta eli hormonien lisäksi pitäisi tutkia TSH ja T4V. Mulla syy oli kilpirauhasen vajaatoiminta , ystävällä keltarauhasen vajaatoiminta, jotka selviää yllä mainituilla verikokeilla!

Mulla ennen esikoista yksi keskenmeno, esikoisen (ainokaisen) jälkeen nyt menossa kuuden raskaus (yhteensä raskauksia 8) joka nyt viikoilla 28+6.. mulla on tutkittu KAIKKI ja mitään syytä keskenmenoihin ei ole löytynyt. Lääkärit sanoneet että huonoa tuuria. Nyt tässä raskaudessa söin ensimmäiset 12 viikkoa primaspan 100mgx1 koska yksi erikoislääkäri sanoi ettei siitä ole mitään haittaakaan ja ihan hyvillä viikoilla ollaan jo. Tukostaipumusta mulla ei ole siis todettu. Kaikki mun keskenmenot olleet viikoilla 7-14. Tämä mulla eka raskaus jossa oon päässyt erikoisseurantaan, vaikka noita km takana jo 6, kokeet on kaikki otettu mutta siihen jäänyt. Mun neuvona on että pidä meteliä! vaadi hoitoa koska ei sitä tulla sulle muuten tarjoamaan!!

Mulla kahdeksan keskenmenoa ennen tätä esikoista. Kaikki mahdollinen tutkittiin,mutta vasta kaikkien kahdeksan keskenmenon jälkeen, mikä oli todella raastavaa. Mitään syytä ei löytynyt. Tulosten jälkeen meni kolme kuukautta, tulin raskaaksi ja raskaus jatkuin täysin normaalina. Jostain kumman syystä.
Mutta niinkuin edellinenkin sanoi, pitää jaksaa vaatia apua/testejä. Minä en enää jaksanut, niin mies hoiti homman. :)
Mulla oli tässä onnistuneessa raskaudessa ensimmäiset 11 viikkoa tukihoitona Lugesteron. Oli siitä sitten apua tai ei, ainakaan mitään ylimääräisiä vuotoja ei tullut missään vaiheessa.
Kovasti voimia!

Yhteistyössä