Te joille tulee Hesari

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tere
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tere

Vieras
Mitäs mieltä olitte tämän päivän mielipidesivujen valitusvirrestä, kun lapset tulevat niin kalliiksi. Must kirjoitus oli suurimmaksi osaksi puppua ja ihmettelen, miten tuollaisia ihmisiä löytyykin. Elämässä aika moni asia tulee kalliiksi ja se nyt vaan on niin. Ei se valittamalla parane. Ihan kuin kellään muulla tässä maailmassa ei olisi tiukkaa taloudellisesti. Voi sääli sitä äitiä. Huh huh. Sitä paitsi ei se ruoka nyt niin kallista ole. Onko joka vuosi ihan pakko päästä sinne etelänmatkalle?

Ne tulee just niin kalliiksi ku niihin käyttää rahaa. Jos haluaa, ei tule laisinkaan kalliiksi. Täysin pakollisia kulueriä on kuitenkin melko vähän, ja osasta niitäkin selviää vähällä, kun ostaa esimerkiksi vaatteet käytettynä.

Joo, se sai myös minut raivostumaan. Varsinkin se kappale jossa luki, että jotkut äidit nyt vaan haluavat päästä kokeilemaan voimavarojaan ja sietokykyään. Entäs sitten se, että ketään ei voi sellaiseen pakottaa... En siksi maininnut tästä aiheesta, vaikka minuakin sapetti se, sillä eiköhän kivunlievitystä synnytyksessä ole käsitelty tällä palstalla jo ihan tarpeeksi. Minusta kukin tyylillään.
Alkuperäinen kirjoittaja haaskalintu:
Mun mielestä se oli ihan perus valitusta se kirjoitus.

Mua kuohutti enemmän se synnytyskirjoitus, kaikki vaan ilman kivunlievitystä niin kasvetaan paremmiksi ihmisiksi ja plllaaahhhh...

miten lestadiolaiset tulee rahallisesti toimeen esim kymmenen alaikäisen lapsikatraan kanssa. Toisille kun jo yksi tai kaksi lasta on jo taloudellisesti vaikea suoritus.

Minusta tuollaisen spekulointi on älytöntä ja sensaationhakuista. Eiköhän siitä samasta isosta keittolaarista syö vahan useampikin. Ja tämä menee ihan asian vierestäkin...
Alkuperäinen kirjoittaja ghjnhjj:
miten lestadiolaiset tulee rahallisesti toimeen esim kymmenen alaikäisen lapsikatraan kanssa. Toisille kun jo yksi tai kaksi lasta on jo taloudellisesti vaikea suoritus.

Alkuperäinen kirjoittaja tere:
Minusta tuollaisen spekulointi on älytöntä ja sensaationhakuista. Eiköhän siitä samasta isosta keittolaarista syö vahan useampikin. Ja tämä menee ihan asian vierestäkin...

Minulla ei ollut mitään pahoja taka-ajatuksia kysymykseni taustalla. Ihan vilpittömästi vain tiedustelin asiaa. Vastauksestasi saatan päätellä heidän KAIKKIEN elävän veronmaksajien rahoilla.

Siinä tapauksessa päättelykykysi on superluokkaa

Alkuperäinen kirjoittaja ujhlljj:

Minulla ei ollut mitään pahoja taka-ajatuksia kysymykseni taustalla. Ihan vilpittömästi vain tiedustelin asiaa. Vastauksestasi saatan päätellä heidän KAIKKIEN elävän veronmaksajien rahoilla.

naisen päättelykyvyksi, mutta ei miehen.

Siinä tapauksessa päättelykykysi on superluokkaa

Alkuperäinen kirjoittaja ujhlljj:

Mä olen kirjoittajan kanssa samaa mieltä siitä, että ennen lapsia elämiseen meni vähemmän rahaa. Vuokra oli n. kolme kertaa pienempi kuin nykyään ja ruokaa söin lähinnä yliopistolla..
Laskuja ei ollut nimeksikään koskaa tarpeet olivat pienet..no, okei ravintolassa tuli käytyä enemmän. :whistle:

Ja onhan se niin että semmoset keskituloset ovat tavallaan aina olleet väliinputoajia; maksut ovat kaikesta kohtuullisen kovat eikä tukia tipu pahemmin.

Yhteistyössä