Te, joille tehty vatsaontelon tähystys...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
niin olitteko kauhean kipeä sen jälkeen? Siitä kaasusta jolla vatsaontelotäytetään? Haavoista?

Mulla moinen edessä muutaman kuukauden päästä kun kohdun väliseinä poistetaan/operoidaan pienemmäksi niin tähystys tehdään näkyvyyden parantamiseksi. Valiseinän operoinnista mulle ei kai mitään kipua tule, et ainut mitä tulee ni tuosta tähystyksestä ni se vähän jännittää miten kipeä sitten mahdan olla...

kuljin pari päivää kumarassa, ei muistaakseni ihan kauhean kipeä olo ollut. siitä kaasusta tuli kyllä hartiat ihan saakelin kipeiksi, mutta kesti ehkä puoli päivää.

kuljin pari päivää kumarassa, ei muistaakseni ihan kauhean kipeä olo ollut. siitä kaasusta tuli kyllä hartiat ihan saakelin kipeiksi, mutta kesti ehkä puoli päivää.

OK. Onhan mulla sit kyllä kaverina 800mg Buranaa purkillinen jos niikseen meneea. ;) Mutta mitä vähemmän niitä tarvii napsia ni aina parempi. Mutta kyllä tommoset aina jännittää ja pelottaa...

Hartiapistokseen auttaa ja sitä ehkäisee se, että makaa pyrstö pystyssä. Lantio kannattaa ihan oikeasti pitää niin paljon kuin mahdollista hartioita ylempänä. Hoitaja antoi minulle tämän ohjeen ekan operaation jälkeen, kun pistoskivut oli huikean kovat ja se auttoi kipuun nopeasti. Toisella kerralla tiesin valmiiksi asetella tyynyjä pyllyn alle tai maata peppu pystyssä, eikä pistosta tullut ollenkaan.

Muuten vatsaontelon tähystys on mukavan nopea paranemaan ja aika vähävaivainen. Minut on sis avoleikattukin.

Hartiapistokseen auttaa ja sitä ehkäisee se, että makaa pyrstö pystyssä. Lantio kannattaa ihan oikeasti pitää niin paljon kuin mahdollista hartioita ylempänä. Hoitaja antoi minulle tämän ohjeen ekan operaation jälkeen, kun pistoskivut oli huikean kovat ja se auttoi kipuun nopeasti. Toisella kerralla tiesin valmiiksi asetella tyynyjä pyllyn alle tai maata peppu pystyssä, eikä pistosta tullut ollenkaan.

Muuten vatsaontelon tähystys on mukavan nopea paranemaan ja aika vähävaivainen. Minut on sis avoleikattukin.

Kiitos tästä. Tiedänpä mitä teen operaation jälkeen loppu pvän sit kotosalla!

Yhteistyössä