Te joille ei masennuslääkkeet sovi?

Eli itse ilmeisesti kuulun siihen ryhmään ketä ei saa apua masennuslääkkeistä. Kyselisinkin että onko toivo menetetty....? Onko muita ja miten olette selvinnyt masennuksesta? Itsellä todetu vuonna 2005 vakava raskauden jälkeinen masennus, joka ei millään ota helpottaekseen vaikka nuorin kohta kaksi.

Ja 5 masennuslääkettä olen käynyt läpi. Olen saanut vain ne ikävät sivuvaikutukset ja kunto huonontunut joka kokeilun jälkeen entisestään. Jostain syystä ne eivät vain auta. Lääkärikin sitä mieltä että kannattaa harkita tarkkaan kokeileeko enään mitään. Ei siis oikein suositele. Mutta tuntuu niin epäireilulta että muut saavat apua niistä ja pystyvät jatkamaan elämää ja itse vain junnaa tässä pahassa olossa ja toivottomuudessa. Tuntuu että elämä kulkee näin ohi silmien eikä siitä pysty nauttimaan. :headwall:

Voiko siis itse mitään jos aivoissa on serotoniinin puutos? Ja voiko mitään jos välittäjä aineet aivoissa eivät toimi niinkuin muilla....? Onko toivo siis menetetty :'( <br><br>
 
Etpä oo ainoa. Kokeilin tässä taas yhtä ahdistuslääkettä ja piti lopettaa sivuvaikutusten takia. Lisäsin nyt e-epa annosta kolmeen kapseliin vuorokaudessa(a' 500mg) sekä karnosinia (400mg) puolitoista tablettia aamuisin. Saa nähdä kuin käy. :hug:
 
Minulle on kokeiltu kymmenkunta mielialalääkettä. Ne eivät tehoa, ei tule haittavaikutuksia ollenkaan, mutta ne vaan ei auta.
Tällä hetkellä kolmen lääkkeen yhdistelmä, joista mikään ei sovi/käy yksinään, mutta yhdistelmänä toimii.
Onko sinulle kokeiltu lääke yhdistelmiä?
Bentoista minulle ei sovi yksikään, joten tarvittavaa lääkitystä en voi käyttää missään tilanteessa.
 
ANNITANNITALLEROINEN KERTOISITKO LISÄÄ TUOSTA E-EPASTA JA SIITÄ TOISESTA LÄÄKEESTÄ? ALKAA NÄMÄ VAIHTOEDOT OLLA KOHTA VÄHISSÄ.

JA SINULLE VIERAS... EN VOISI IKINÄ KUVITELLA SYÖVÄNI KOLMEA LÄÄKETTÄ KUN SAAN YHDESTÄKIN IHAN KAMALAT SIVUVAIKUTUKSET. kIRJOITTELIN TUOHON LINKKIIN EFEXORIN ALOITUS OIREET AIKAISEMPIA KOKEMUKSIA, JOS HALUAT VILKAISTA.... OLLAAN TÄSSÄ JO KOKEILTU CITALOBRAM, OPTIPAR, REMERON, EFEXOR.... ZYPREXAA JA LEVOXIINIAKAIN KOKEILTU NUKKUMISEEN MUTTA EIPÄ NEKÄÄN KÄYNEET. nYT ON SEROGUEL PIENENÄ ANNOKSENA NUKKUMISEEN JA SIITÄKIN ENEMPI HAITTAA KUN HYÖTYÄ.... NE JÄLKIMMÄISETHÄN OVAT NEUROLEPTEJÄ...

TULIPA TAAS SAKAVA SELITYS. TOIVOTTAVASTI SELVÄÄ SAA... =)
 
mappi
Onko sulla mitattu estrogeenit?! Ne pitäisi aina mitata kun on synn. jälkeisestä masennuksesta kyse. Käy gynellä, ei ole edes kallis se verikoe! Helsingissä esim. Antti Ahokas on asiantuntija tässä asiassa. Alhainen estrogeeni aiheuttaa masennusta, itkuisuutta, pelkotiloja, pinnankireyttä, unettomuutta yms.

Mulla alkoi estrogeenit auttamaan tosi nopeesti ja huomaan sen puutoksen vieläkin mielialan laskuna pms:ien aikaan.

Lisäksi vitamiineja, omaa aikaa, hyvää, täysipainoista ruokaa ja puhumista, puhumista, puhumista...

Yritähän jaksaa!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.03.2007 klo 13:39 peppiina80 kirjoitti:
ANNITANNITALLEROINEN KERTOISITKO LISÄÄ TUOSTA E-EPASTA JA SIITÄ TOISESTA LÄÄKEESTÄ? ALKAA NÄMÄ VAIHTOEDOT OLLA KOHTA VÄHISSÄ.

JA SINULLE VIERAS... EN VOISI IKINÄ KUVITELLA SYÖVÄNI KOLMEA LÄÄKETTÄ KUN SAAN YHDESTÄKIN IHAN KAMALAT SIVUVAIKUTUKSET. kIRJOITTELIN TUOHON LINKKIIN EFEXORIN ALOITUS OIREET AIKAISEMPIA KOKEMUKSIA, JOS HALUAT VILKAISTA.... OLLAAN TÄSSÄ JO KOKEILTU CITALOBRAM, OPTIPAR, REMERON, EFEXOR.... ZYPREXAA JA LEVOXIINIAKAIN KOKEILTU NUKKUMISEEN MUTTA EIPÄ NEKÄÄN KÄYNEET. nYT ON SEROGUEL PIENENÄ ANNOKSENA NUKKUMISEEN JA SIITÄKIN ENEMPI HAITTAA KUN HYÖTYÄ.... NE JÄLKIMMÄISETHÄN OVAT NEUROLEPTEJÄ...

TULIPA TAAS SAKAVA SELITYS. TOIVOTTAVASTI SELVÄÄ SAA... =)
E-epa ja Carnosini ovat lisäravinteita ei lääkkeitä. Käyppä kurkkaamassa Tri Tolosen sivuja, siellä on paljon tietoa kyseisistä vitamiineista.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.03.2007 klo 19:07 mappi kirjoitti:
Onko sulla mitattu estrogeenit?! Ne pitäisi aina mitata kun on synn. jälkeisestä masennuksesta kyse. Käy gynellä, ei ole edes kallis se verikoe! Helsingissä esim. Antti Ahokas on asiantuntija tässä asiassa. Alhainen estrogeeni aiheuttaa masennusta, itkuisuutta, pelkotiloja, pinnankireyttä, unettomuutta yms.

Mulla alkoi estrogeenit auttamaan tosi nopeesti ja huomaan sen puutoksen vieläkin mielialan laskuna pms:ien aikaan.

Lisäksi vitamiineja, omaa aikaa, hyvää, täysipainoista ruokaa ja puhumista, puhumista, puhumista...

Yritähän jaksaa!

hei mappi!
Voiko estrogeenit mittauttaa läääkärin lähetellä tk:ssa? Rupes asia kiinnostaa koska itsellä on myös osasyynä epäilty syn jälkeistä masennusta. Läääkityksenä on nyt (kolmas kokeilu) efoxor 75 mg...
Syön myös e-epaa ja karnosiinia... Ja liikun ja yritän olla repimättä kotitöistä stressiä... Kolme lasta ja mies paljon pois kotoa kohta takas töihin huh huh... onneks kesä on jo lähellä!!!
Rankka talvi takana rankin koko elämäni aikana. Enpä olis uskonut ikinä tälläistä sairautta saavani. Mutta eteenpäin on mentävä päivä kerrallaan. Toivon et nyt tämä olotila alkaisi kestää vaikka välillä tuntuu et on kuin kävelisi heikoilla jäillä ei tiedä milloin lputoaa taas....
 
mama81
Sain ite kans masislääkkeistä järkkyjä sivuoireita ja lopetin lääkityksen kesken ja menin homeopaatille. Määräs mulle 3 erilaista lääkettä ja käski aloittaa miedommasta mikä tepsis melko pian. Moni ei näihin rohtoihin usko mut jos vähänki kiinnostaa ni suosittelen. Itekki olin alussa aika epäluulonen mut nyt ei oo 2vuoteen ollu mitään oireita. Oon miettiny et ku jotain vaivaa jatkossa tulee ni heti vaa homeopaatille =) En tie kuin paha sun masennus on mut itte olin vuoden verran aivan lukossa. Nukuin vaa ja itkin millon mitäkin. Tuli monesti harkittua jopa rekan alle ajoa ja uus suhde meinas heti kättelys kariutua. Nyt onnellisesti naimisissa. Tsemppiä!!!




 
hei nuori nainen.
tuntuu että haluaisi auttaa ,mutta miten sen tietää kuinka.
neuvoja on kaikenlaisa..
täällä aurinko paistaa ja ihmiset hymyilee ja nauttii..en näe aurinkoa enkä jaksa hymyileviä ihmisiä..
oletko kokeilut vyöhyketerapiaa ja homeopaattisa lääkkeitä..
 
mappi
Katari,

kysyit estrogeenistä ja mittauksesta. Monet tk lääkärit eivät tiedä asiasta mitään, kun toiset gynetkään ei tiedä. Voithan toki kysyä, jos pääset tk:n kautta mittauksiin.

Ite olen käynyt luontaishoidoissa jo viisi vuotta. Akupunktiota ja vyöhyketarapiaa ja vitamiinit päälle. Kolme lasta ja vastuu painaa. On pakko ollut opetella ottamaan löysin rantein, se on kaikista vaikeinta! Mutta hiljaa hyvä tulee. Masennuksesta toipuminen on hidasta, mutta elämän muutos oli pakko tehdä. Vaikeinta on olla itselleen armollinen ja äitinä oma minuus hävisi johonkin. Pitää opetella olemaan terveesti itsekäs!!
 
Wieras
Hei.
Rohkenin viimein käydä psykologin luona. On ollut jo kauan mielettömän väsy olo -niin henkisesti kuin fyysisestikin. Takana on isoja muutoksia ja äidin kuolema..esikoisen syntymä (odotusaika ilman äitiä). Kaikki siis jäi jonnekin ja nyt huomasin, pakko käydä jossain. Jo ihan itseni ja tietysti pienen poikani vuoksi jonka kanssa kuitenkin vietän kaiket päivät.

Psykologi kertoi minulla olevan "alavireisyyttä" (mitä tarkoittaakaan) ja ehdotti lääkitystä. Vaikka en lääkkeistä niin pidä, mutta nämä otan mielelläni vastaan. Nyt olen kuitenkin odotellut viikon, lääkärin kun pitäisi se resepti kirjoittaa. Vielä en edes tiedä, suostuuko kirjoittamaan vain psykologin puheiden perusteella (näkemättä minua) vai haluaako tavata ensin.

Lääkkeiden merkkiäkään en siis tiedä, mutta odotan kovasti että auttaisivat. Siksi tämä odottelu tuntuukin nii epäreilulta ja pitkältä, kun haluaisi jo nähdä tuon kevään ihan uusin silmin...tai niin kuin silloin joskus aiemmin.

Toivon kaikille jaksamista ja auringonpaistetta kevääseen :flower:
 

Yhteistyössä