Te, joilla tummat lattiat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ATAH
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä päädyin aikoinaan lattiavalinnassa toiseen ääripäähän eli koko talossa eteistä ja saniteettitiloja lukuunottamatta on valkoiset laminaattilattiat. Moni silloin pelotteli minua että olen tekemässä itsemurhavalinnan talossa jossa sentään aina puolisen tusinaa pikkulasta ja muutenkin paljon väkeä.
Nyt kun lattiat olleet alla muutaman vuoden ajan voin todeta, ettei ole kertaakaan kaduttanut.
Päivittäin imuroidaan joka tapauksessa ja varsin usein luututaan (ruokapöydän alusta jotakuinkin jokaisen ruokailun jälkeen - kiitos yksivuotiaiden syömäänopettelijoiden), mutta sen joutuisimme miehen allergian vuoksi tekemäään muutenkin. Erotuksena edelliseen lattiaan tämä kuitenkin näyttää todella siistille pitkään pesun jälkeenkin.
:)

Mites muuten - kuinka usein pesette lattialistojen päälliset/yläreunat?
Siis ne mihin ei mopilla ylety?

Voisitko Mummeliisa laittaa kuvan valkoisesta lattiastasi?

Roombacat.gif

Ihana<3

Juu, mä pesen lattiat vähintään kerran päivässä. Meidän laminaatti on semmosta mattapintaista ja tuntuu et siinä näkyy jalanjäljet, pöly, vesi, karvat.. you name it. Meil on koiranpentu, kolme kissaa ja kaksi lasta. Katastrofilattiat :D Ennemmin meil oli pyökkilattiat nyt wengeä.

Kivan näköset nuokin. Just valittiin "uuteen" taloon niin tummat ja kuvioidut laminaatit, että hiukan hirvittää.... Mutta ihan noin valkosia en kyllä uskaltais ottaa, jotta pokkaan sinulle urheudesta!

[QUOTE="Respect";24200932]Oikeasti? Imuroi 2-4 kertaa päivässä? Huh, ei äidiltäsi ainkaan tarmoa puutu.[/QUOTE]

Jep, oikeasti. Myönnettäköön, että keskimäärin kerran viikossa jättää vain yhteen kertaan. About 30-40m2 on tila jossa tumma laminaatti, sen siis vain imuroi ja vetelee lastalla monta kertaa päivässä. Muut huoneet joka toinen päivä. :D Mä en kyllä jaksais.. Oon joskus ollut talonvahtina ja voi sitä äidin paniikkia kotiin tullessa.. :ashamed:

Viimeksi muokattu:
Kannattaa valita lattian väri kotieläinten mukaan. Meillä pähkinäpuu-lattia siksi, että koiramme on musta ja kissa ruskea. Ei näy karvat erityisen helposti.
Lapsia on kaksi, mutta me emme ruokaile muulalla kun keittiössä ja koira syö tehokkaasti kaikki lasten pudottaman muruset, joten ei ole ongelmaa lattian siistinä pitämisessaä. Imuroin koko talon 1-2 kertaa viikossa ja se todella riittää :)

Meillä oli ennen remonttia valkoinen (yök) muovimatto, jossa näkyi ihan kaikki. Sai olla joka päivä imuroimassa. Tässä nykyisessä tumma pähkinä-laminaatissa ei mun mielestä näy pöly lähellekään niin hyvin, kuin tuossa valkoisessa. MUTTA, se oli 20v vanha muovimatto, joka oli oikeen likamagneetti. Tuolloin vannoin että ikinä ei tule meille valkosta lattiaa. Kuitenkin nykyään silmää miellyttää vaalea lankku ja tuo Mummeliisan lattia näyttää ihanalta :)

Yhteistyössä