Te joilla synnytys käynnistynyt supistuksilla kun olette olleet hereillä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tylsää ni kyselen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tylsää ni kyselen

Vieras
Minulla on molemmat synnytykset käynnistyneet nukkuessa ja olen herännyt yöllä supistukseen joka on ollut heti tosi kipeä ja vain parin supistuksen ajan väli ollut n. 10 min. Melkein heti sitten väli vain 5 min. Ryminällä siis käynnistyneet ja alle neljässä tunnissa vauvat syntyneet lopulta. Mietin vaan, että jos olisi päivällä käynnistynyt ni olisiko tullut ensin vaimeampia supistuksia jotka sitten voimistuneet. Jospa niitä on nukkuessakin tullut, mutta en vaan ole niihin herännyt. Myöskään edellisenä iltana tai päivinä ei mitenkään supistellut tai ollut muita ennakkomerkkejä, että synnytys käynnistyisi.

Jospa minulla nämä synnytykset käynnistyvät vaan ykskaks yllättäen ja etenevät nopeasti. Saa nähä miten tämän kolmannen kohdalla. Ensi viikolla laskettu aika.

Kysymyshän siis kuuluu, että miten teillä supistukset edenneet jos hereillä ollessa synnytys käynnistynyt? Tuntuisi jotenkin oudolta jos nyt yhtäkkiä alkaisi vaan kipeät supistukset ja olisi menoa sitten. En tiedä miksi, samahan se on päivällä tai yöllä, vai mitä...

Mulla alkoi hereillä just näin vaan naps kipeillä supistuksilla. Harkkasupistuksia oli läpi raskauden runsaasti mutta kyllä tämän "oikean" tunnisti heti paikalla. Siitä ne sitten tiheni ja säännöllistyi, ekasta supistuksesta taisi mennä 10h niin lapsi oli maailmassa.

Supistukset alkoivat aamulla klo 8, olivat heti aika tuimia ja väli 5 min. Vasta kalvojen puhkaisun jälkeen illalla supistukset kuitenkin muuttuivat niin tymäköiksi, että tarvitsin kivunlievitystä.
Vauva syntyi klo 24.

Mulla alkoi olla aika paljon supistuksia jo koko päivän, kun vasta myöhään illalla muuttuivat säännöllisiksi. Ihmettelin vain miten mun selkääni särkee niin paljon enkä edes tajunnut niitä suppareiksi ennen kuin muuttuivat säännöllisiksi. Olivat siis aika vaimeita pitkään. Tai tarkemmin niitä oli tainnut olla jo monta viikkoa, mutta en mä silloin tiennyt, että supistukset voivat tuntua vain selässä.

Yhteistyössä