Te,joilla sikiö on kasvanut yläkäyrällä!!

  • Viestiketjun aloittaja käyrällä kulkija
  • Ensimmäinen viesti
käyrällä kulkija
Miten on vaikuttanut synnytykseen?Sektion "aikaan"?

Mulla vauva kasvaa yläkäyrällä ja sektio-synnytys on edessä.Kertoisitteko kokemuksianne?Onko sektiota aikaistettu?Minkä kokoinen vauva on tullut?

Viime lääkärissä kohtu oli jo 26 cm mitalla menossa ja viikkoja on vasta 27.Lääkäri kyseli jo olenko viimeaikoina lihonut (ei,en ole.Vasta tiputin vuoden urakoinnin tuloksena 40kg)ja kaikki sokeriarvotkin on mallillaan,samoin kilpirauhaskokeet.
 
Tarkoitatko sitä sf-mittaa? Mulla se meni käyrien yli, en muista lukua, vaikka kiloja ei tullut ja vauvakin oli alle kolme kiloa syntyessään. Sektio tehtiin suunnitellusti viikkoa ennen laskettua aikaa.
 
käyrällä kulkija
Alkuperäinen kirjoittaja Miten tiedät;29839212:
jo nyt synnytystavan?? Ja makrosomista = suurta sikiötä pitää seurata äpkl:lla loppuraskauden ajan, jos menee jatkuvasti "yli käyrien" terveisin th.
Mulle on tehty kolme sektiota aikasemmin ja jo ekassa ultrassa kätilö sanoi,että sektio on edessä.
 
Miulla menee (taas) yläkäyrän yläpuolella sf-mitta, viikkoja 26 ja mittaa 28. Ultran mukaan vauva ei kuitenkaan ollut kovin iso, n.700g tässä vaiheessa, mutta tilaa sillä on vaikka millaisiin kuperkeikkoihin.

Muoks: aiemmin siellä kaikkien käyrien yli kasvaneissa sf-mitoissa oli 3550g ja 3640g painaneet vauvat.
 
Viimeksi muokattu:
joooh
Esikoisen synnytys käynnistettiin sovitusti 38+0 ison painoarvion takia. En missään nimessä halunnut sektiota ja siksi lasta ei enää kasvatettu. Sf mitta meni ihan omilla luvuillaan, olisko ollut 33 viikolla 35cm. Olin seurannassa äitipolilla 29 viikolta alkaen parin, kolmen viikon välein. Sokerirasituskin uusittiin, mutta oli molemmilla kerroilla normaali. Myöskään paino ei noussut ollenkaan (ylipaino ennen raskautta). Lapsi painoi 4200g, synnytys oli helppo ja nopea, n 4 tuntia.
 
"..."
Mulla oli viikolla 37 sf-mitta 40. Viikolla 39 synnytys alko vesien menolla. Sektioon pääty ja vauva 3995g. Koko raskauden mitta meni yläkäyrien yläpuolella ja ainoastaan kerran jouduin käymään ylimääräsen käynnin Kättärillä.
 

Yhteistyössä