Te joilla siitepöly- ja/tai heinäallergia ja käytätte piilareita?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Miten on pahimpaan siitepöly- ja heinäaikaan, pystyttekö käyttämään piilareita?

Mulla on ainakin joinakin vuosina silmät kutissu niin pahasti, että ei olisi tullut mieleenkään käyttää piilareita! Tuntui kuin silmät olisi ollut täynnä hiekka ja lyö siihen nyt piilarit viä...

Nyt laitoon piilarit vaikka kutinaa on ollut jonkin verran aiemmin tänään. Lääke onneksi auttoi, mutta en tiedä auttaako päivän loppuun asti.

Mietin vain, että kun mulla on resepti silmätippoohin, että voikohan niitä käyttää piilareitten kanssa?

En tiedä voiko lääketippoja käyttää, mutta bepanthen eye-tippoja voi pistää silmiin, joissa piilarit. Kosteuttaa ja huuhtelee silmää.

No mulla on joinakin vuosina niin paha kutina silmissä, että hyvä kun ne reseptitipat auttaa. No jos tilanne menee tuohon, niin käytän sitten vain suosista silmälaseja.

Normaaleja silmätippoja ei APteekin mukaan voi yleensä käyttää piilareiden kanssa johtuen joistakin säilöntäaineista tai vastaavista. Kertakäyttösilmätippoja pipetissä voi käyttää, itsellä käyttössä muistaakseni Lecrolyn -merkkiset. Laitan aina ensin tippoja ja olen lääkkeen kans ottanut, kun silmät vähän rauhottuu, laitan piilarit ja mahdollisesti vielä toisen tipan perään heti tai viimeistään iltapäivällä (piilarit aamulla silmiin). Jos kutiaa aivan valtavasti ja silmät kovin ärtyneet, niin en laita piilareita ollenkaan.

Tavallisia silmätippoja ei voi käyttää piilareitten kanssa, apteekista kyllä saa sellaisia mitä voi. Mä olen herkkä pölylle ja muutenkin silmät kuivuvat helposti varsinkin pakkasella, eikä noista silmätipoista ole ollut apua kutinaan ja kuivuuteen. Nykyään käytän vain tavallisia silmälaseja.

Yhteistyössä