Te joilla raskausaikana ollut matala verenpaine

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ok
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Ok

Vieras
niin onko huolestuttavaa jos se yllättäen nousee vaikka noustuaankin on "normaali"?

Minulla aina, siis ei raskaana ollessakin, verenpaine alhainen n. 108/68. Nyt raskausaikana ollut 103/67 viimeeksi.
Nyt muutama viikko siitä eteenpäin olikin 121/81 vaikka samassa "tilanteessa" mitattu.
Ei urheilusuorituksia sen enempää kuin ennenkään ennen mittausta.

mulla oli vähän alhasemmat kuin sulla, ja aina jos nousi tuolla tavoin niin mitattiin pari kertaa peräkkäin, ja usein laski huomattavasti. Mittauksen aikanahan ei saa esim. puhua, se vaikuttaa paineeseen. Ihan loppuvaiheesa nousi pysyvästi ylemmäs, mutta siitä ei huolestuttu.

Mulla oli alhaiset paineet 93/60 taisi olla alhaisimmillaan.
Onko raskaus kuinka pitkällä.
Mulle sano neuvolassa, että raskauden lopussa kun alkaa verenpaine nousemaan, niin synnytys alkaa lähestymään.
Mulla nousi molemmista 2 vk ennen synnytystä normaaleihin lukemiin.

Minulle kun tuo 121/81 on normaalitilassakin "korkea" verenpaine. En tiedä onko ikinä ollut tuollaista lukemaa. Normaalitilassa tai aiemmissa raskauksissakaan.

Siksi oikein hämmästyin :)

Mulla oli raskausaikana matala verenpaine, ja mullakin siis nin myös normaalisti.
Raskausaikana (tokaa odottaessa ) paineet oli luokkaa 93/70 - 99/69 (joskus jopa 104/50 )
Loppua kohden nousi vähitellen, viikko ennen synnytystä oli 107/74 ja samana päivänä kun vauva syntyi niin nousi vielä entisestään oikein kunnolla.
Mulle sanottiin että yleensä paineet nousee, kun synnytys lähenee.

oli raskaana (kaksi kertaa) ollessa aina alhaiset paineet, normaalissa oloissa ei koskaan korkeat vaan ihan normaalit hyvät arvot

raskaana ollessa aina tipahtivat... loppuraskaudessa arvot nousi, jolloin terkkari alkoi seuraamaan tilannetta, vaikka arvot olivat silloin normaalilla tasolla, ei koskaan liian korkeat.

eipä niistä muuta vaivaa ollut, kuin ajoittainen huippaaminen, jos äkisti nousi ylös tms.

Minulle ei ole tuosta ollut kyllä vaivaa vaikka normaalistikaan ei noin paljon ole.
Ainoastaan joskus ( muutamia kertoja päivässä ) näkyy tähtiä silmissä. En tiedä johtuuko verenpaineesta sitten.
Ei ole kipuja, pissa ok. ei turvotuksia jne. :)

Yhteistyössä