Te, joilla rahaa vähän käytössä- kuinka ruokitte miehenne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakee

Vieras
Kysymys tuntuu hölmöltä mutta alan kaipaamaan nyt todellisia neuvoja, sillä meillä on alle 20? jolla pitää pärjätä loppukuu. Ensimmäinen (ja viimeinen!) kerta kun näin käy, syynä unohtunut lasku alkuvuodelta joka piti maksaa samaan aikaan mm. vakuutuksen ja sähkölaskun kanssa, veti siis talouden tiukille...

Meitä on 3, eli kaksi aikuista ja vaippaikäinen. Minä söin tässä juuri lounaaksi ohrapuuroa mustikkakeitolla, miehelle on eilistä ruokaa. En tiedä miten saisi ukon päähän mahtumaan että hänkin voisi syödä sitä puuroa vaikka se ei kuulukaan lempiruokiinsa :/. Mehukeittoja ei syö (ei sano syytä), puuroa söi jo eilen lounaaksi joten se siitä. Ei syö herneitä, paprikaa, tomaattia, tofua, sieniä, sisäelimiä...valittaa jos tonnikala onkin vedessä eikä öljyssä, kyllästynyt kananmuniin, skippaa surutta epämieluisan lounaan ja joko syö leivät pakkasestakin tai sitten antaa verensokerinsa laskea ja riehuu koko loppupäivän :(. Pari kertaa on leiponut itselleen pullaa tai muuta, johon meillä ei olisi tarvetta eikä rahaakaan- söi itse kaiken.

Niin...että miten te muut nirsojen miesten vaimot ruokitte ne miehenne vähällä rahalla? Tänään teen makaronilaatikkoa ja odotan millainen valitus sieltä taas tulee kun ei ole valkoista makaronia vaan täysjyvää (sitä kun sattui olemaan kaapissa)...

Voih kuulostaa niin tutulta... Mä teen aina aamupäivällä keittoruuan, mitä sit muksujen kans syödään, ja kun mies tulee kotiin on lämminruoka. Olen huijannut miestäni esim: soijarouheesta tehny lihapullia. Ihan sikana noin 1 pss grillimaustetta sekaan, ja sit vähän polttaa nitä pihvejä pannulla ja heittää ruskeeseen kastikkeeseen niin toveri ei huomaa mitää.

Lapsilisä tulee joo, kiitos muistutuksesta :). Olin unohtanut koko jutun...

Ruoanlaitto oli minulle ennen tärkeää ja rakas harrastus (melkein ammatiksi asti). Nykyään inhoan sitä ja olen ajatellut että ehkäpä tuo miehen asenne on yksi syy...:(

Keitolla ruokkisin. Peruna, sipuli ja porkkana on halpaa. Ja vaikka halpismakkara. Mene lisäksi aamulla markettiin kyttämään, jos olisi lyhyellä päiväyksellä varustettuja jauhelihoja tms tarjouksessa. Keiton kaveriksi itsetehtyä sämpylää. Tee veteen, vehnäjauho maksaa alle euron per pussi. Laita lisäksi vaikka porkkanaraastetta tai kaurahiutaleita.

Lapsilisä tulee joo, kiitos muistutuksesta :). Olin unohtanut koko jutun...

Ruoanlaitto oli minulle ennen tärkeää ja rakas harrastus (melkein ammatiksi asti). Nykyään inhoan sitä ja olen ajatellut että ehkäpä tuo miehen asenne on yksi syy...:(

No huh. Jos meillä olisi tuo tilanne, niin mies sais syödä kynsiään, tai häipyä vaikka äitinsä nurkkiin syömään. (Tosin sillä tuskin olis varaa lentolippuun tossa tilanteessa :kieh: )

Älä hyvä nainen ole niin lapanen, että katsot vierestä jos kaveri on niin urpo, että nirsoutensa takia tuhlaa teidän viimeisetkin hilut.

Meillä on kyllä myös todella nirso mies. Syynä on lähinnä se että miehellä lapsena epäiltiin paljon allergioita ja sen aikaisen suosituksen mukaan syötettiin sitten vuosikausia mahdollisimman yksipuolisesti. Vuosikausia ei olisi syönyt muuta kuin jauheliharuokia eikä niissäkään saanut olla yhtä ainutta vihannesta...

Kun huomasin että esikoinen alkoi ottaa oppia isän "tomaatti on ihmiskunnan tuho" -mentaliteetista tein sellaisen päätöksen, että minä teen nyt sellaista ruokaa joka pitää meidän lapset terveinä ja hyvinvoivina. Eikä se porkkana tee tuolle ukollekaan ollenkaan pahaa! Olen siis surutta laittanut vihanneksia ruuan joukkoon (uppoaa lapsiinkin paremmin) ja mies on myös joutunut tekemään lähempää tuttavuutta kauan vihaamansa kalan kanssa! Tonnikalaa en käytä (enkä homejuustoja) vaikka se olisikin halpaa, mutta se tuntuu olevan ukolle jo liikaa... Seitiä ja lohta sen sijaan syödään jompaa kumpaa vähintään se kerran viikossa.

Mä olen ottanut ihan sen asenteen, että jos ei kelpaa niin voi sitten ukko itse laskeskella budjetista että millä hiluilla tilaa itselleen pitsaa! Me syödään sitä ruokaa mitä olen laittanut ja niin momta päivää kuin se kestää. Ja hyvin tuo on oppinutkin! Ja kyllä ollaan asiasta ihan puhuttu ja mieskin on tajunnut etten tee tätä hänen kiusakseen ja vaan siksi että lapset oppisivat syömään monipuolisesti ja pysyisivät terveinä! :)

samaa mieltä,ongelma ei taida olla rahojen vähyys.. ja kyllähän sitä vähälläkin rahalla saa tehtyä vaikka mitä.jos meillä olisi tuollainen tilanne että loppukuulle rahaa 20e niin kyllä minun mieheni söisi varmasti sitä mitä olisi vaikka tuollakin on ruokia mitä ei tykkää syödä,mutta jos tilanne olisi tosiaan niin että rahaa ei ole niin kyllä söisi mitä tarjottaisiin.eli nyt ei kyllä vika ole rahassa vaan miehessä. minä en tekisi tuommoiselle miehelle mitään ruokaa.

meillä mies nyt päätti että syö lounaat työpaikalla ja mä päätin että sitten kotona saa syödä mitä on tarjolla!:) nyt kun meillä 1v lapsi niin aika usein teen keittoa, tänään on esim. papukeitto:) ja iso kattillalinen maksaa varmaan 2-3 e. sitten on tietty kaikki laatikot ja lihat tarjouksesta. ja eipä ne vaaleat makaroonit paljon maksaa varmaan 30 snt, mutta jos se pelasta hänen päivänsä niin kävisin hakemassa ne kaupasta:)

Hah, mä käskisin mennä äitinsä nurkkiin loisimaan jos mulla olis tuommonen mies. Jos rahat on tiukilla, niin sitten ne on ja syödään sitä mitä on. Ja jos ei kelpaa, niin olkoon syömättä. Ihme tirsmuilija :o

ukko syö työpaikalla ja ei käy sitten ollenkaan kaupassa vaan antaa meiän kitkutella kotona vähillä ruuilla. sitä ei kiinnosta pätkääkään muiden asiat vain että oma napa on täysi.

Yhteistyössä