Te joilla "pelkkiä" tyttölapsia, väitän että

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 3 pojan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

3 pojan äiti

Vieras
teillä ei ole käsitystä siitä liike- ym. energiasta jota poikalapsilla on luonnostaan. Olen tässä taas kesäaikana saanut tavata monia ystäväperheitä joissa monta tyttöä, ja väitän kyllä ettei vilkas tyttölapsi ole lähellekään sama juttu kuin vilkas poika. Tämä ei nyt ole mikään ruikutus, että kamalaa noita poikia, vaan väitän vaan että siinä on iso ero. Saman asian surkea "kääntöpuoli" onminusta se että nykyajan pojilla on niin monilla joku diagnoosi, vaikk kyseessä on poikien normaali olemus. Opettajissa ja sosiaalipuolen työntekijöissä on niin paljon naisia, että tämä puoli vaan jää vähälle, pojan maailman ymmärtäminen. Enkä tarkoita että pojat nyt vaan on poikia, saavat käyttäytyä kuinka vaan, mutta kyllä tämä maailma monsessa kohtaa pyörii naisten luomien "normien" mukaan.
*pro pojat* <3

• Tykkää
Reactions: niukinnaukin
Näinhän se on. Nauratti aikanaan, kun valitelin kaverille, että rasittavaa kitkeä poikamme 2v väkivaltaisuutta, kun pojat siinä 2v iässä väkivaltaisimmillaan. Kaverini, yhden tytön äiti, vastasi tuohtuneena: "kyllä meidänkin pirkko-irmeli on nyt väkivaltaisimmillaan". Hassua, että jotenkin tyttöjen vanhemmat kokevat sen tasa-arvokysymyksenä, että heidän tytöt yhtä vilkkaita jne eikä myönnetä sitä tosiasiaa, että pojat vaan hyperaktiivisempia.

• Tykkää
Reactions: MIRKAMÖRKÖ
Juupa juu. Meillä suvussa 20 pientä lasta, noin 10 poikaa ja 10 tyttöä. Erot on lähinnä lasten luonteissa, ei sukupuolissa. Tytöt osaa siinä missä pojatkin. Aikuiset sitten määrittää rajat, joiden sisällä liikutaan. Ärsyttää tuollainen yleistys.

No ihan yhtälailla mä voin sanoa, että jos ei meidän kakkosta ole kasvattanut ei voi tietää millainen on haastava lapsi.

mutta mitä mä nyt siitä saan, että alan "väittämään" ja jankuttamaan jostain tollasesta? En mitään.

Eli ap, okei ihan miten vaan...

[QUOTE="nekku";26763459]Näinhän se on. Nauratti aikanaan, kun valitelin kaverille, että rasittavaa kitkeä poikamme 2v väkivaltaisuutta, kun pojat siinä 2v iässä väkivaltaisimmillaan. Kaverini, yhden tytön äiti, vastasi tuohtuneena: "kyllä meidänkin pirkko-irmeli on nyt väkivaltaisimmillaan". Hassua, että jotenkin tyttöjen vanhemmat kokevat sen tasa-arvokysymyksenä, että heidän tytöt yhtä vilkkaita jne eikä myönnetä sitä tosiasiaa, että pojat vaan hyperaktiivisempia.[/QUOTE]

Ei pojat kyllä ole yhtään sen hyperaktiivisempia kuin tytötkään, eikä myöskään väkivaltaisempia. Kyllä se on täysin lapsikohtaista, ei liity sukupuoleen. Sen sijaan monesti törmää kyllä tähän "pojat on poikia" ajatteluun.

T. äiti ja lastenhoitaja

• Tykkää
Reactions: fortunate
Mulla on kolme poikaa, yksi niistä niin rauhallinen että jää tytöt kakkoseksi ;) Toinen vähän vilkkaampi mutta ei mikään ylivilkas ja kolmas vielä vauva, aika näyttää millainen hänestä kasvaa. Mutta en tosiaan yleistäisi, eiköhän se vilkkaus ole ennemminkin luonteesta ja persoonasta kuin sukupuolesta riippuvainen.

En siis puhunut tässä lainkaan siitä, ovatko omai vilkkaita vai eivät, huom. Enkä ole itse nimitellyt näitä kauhukakaroiksi, kiitos vain siitä. Meillä ei myöskään ole kellään mitään diagnoosia. Pystyn puhumaan asioista yleisemminkin :)

meillä 3 lasta, poika-tyttö-poika. tyttö ollut kaikista energisin, tempperamenttisin ja vaikein. poikamme ovat lepposia ja rauhallisia tyttöön verrattuna. Tosin emme vertaile heitä. He ovat omia yksilöitä.

Alkuperäinen kirjoittaja 3 pojan äiti;26763497:
En siis puhunut tässä lainkaan siitä, ovatko omai vilkkaita vai eivät, huom. Enkä ole itse nimitellyt näitä kauhukakaroiksi, kiitos vain siitä. Meillä ei myöskään ole kellään mitään diagnoosia. Pystyn puhumaan asioista yleisemminkin :)

Voin väittää, että minä olen ollut vilkkaampi ja rämäpäisempi kuin 10 kpl 3v poikaa :) P

No mihin nämä sun havainnot sitten perustuu, ellei sun omiin lapsiin? puhuit kumminkin heistä avauksessa ja nikissä, joten voisi olettaa että heitä tässä vertaat muiden tyttöihin.

t. äiti ja lastenhoitaja

No enpä tiedä, molempia laatuja 2, sanotaan että leikeissä tuota ehkä ilmenee. Meillä tytöt keskittyy leikkeihin enempi, ja leikkivät rauhassa. Hoitavat nukkeja yms. Pojat paukuttelevat, pamauttelevat, ajavat kolareita ja muutenkin leikit vauhdikkaampia ja ainakin äänekkäämpiä :)
Mutta jos on yleistä riehumista ( siis sitä kun väsyneinä juostaan päättöminä ympäriinsä) niin kyllä meidän tytöt ainakin säntäilee siinä missä pojatkin. Ehkä ovat hiukan varovaisempia, eivätkä niin helposti tuohon lähde.

Meillä on tyttö ja poika, molemmat samalla tavalla kasvatettuja. Kumpikin meneviä, mutta poika on paria kertaluokkaa aktiivisempi ollut aina. Tällä tarkoitan nyt että joka paikkaan juostaan, mihin tahansa kiivetään jne. EN väkivaltaisuutta, kiroilua tai muuta huonoa käytöstä.

Kun menee leikkikentälle niin jo katsomalla hiekkalaatikolle sen eron näkee. Harva poika (joka osaa kävellä) siellä istuu tekemässä hiekkakakkuja. Tytöt sen sijaan voi istua taputtelemassa kakkujaan vaikka tunnin. Pojilla on yleensä vähintäänkin joku auto millä rahdataan hiekkaa paikasta A paikkaan B.

Ja kyllä. Yleensä se on juuri näitten yhden rauhallisen tytön äidit, jotka katsovat nenän varttaan pitkin menevämpiä tapauksia. Onhan poika pakostakin huonosti kasvatettu jos se potkii palloa, juoksee ja pitää ehkä pelin tuoksinassa kovaa ääntäkin. ;) Tavallisesti nämä äidit vielä ryntäävät Pirjo-Irmeliään suojelemaan jos toinen lapsi juoksee kolmea metriä lähempää ohi.

Jos väität, että pojat ovat vilkkaampia kuin tytöt, niin saa sen käsityksen, että puhut myös omista pojistasi. Nyt varmaan omat poikasi ovat ainoa poikkeus yleistyksestäsi.

[QUOTE="Vieras";26763516]No enpä tiedä, molempia laatuja 2, sanotaan että leikeissä tuota ehkä ilmenee. Meillä tytöt keskittyy leikkeihin enempi, ja leikkivät rauhassa. Hoitavat nukkeja yms. Pojat paukuttelevat, pamauttelevat, ajavat kolareita ja muutenkin leikit vauhdikkaampia ja ainakin äänekkäämpiä :)
Mutta jos on yleistä riehumista ( siis sitä kun väsyneinä juostaan päättöminä ympäriinsä) niin kyllä meidän tytöt ainakin säntäilee siinä missä pojatkin. Ehkä ovat hiukan varovaisempia, eivätkä niin helposti tuohon lähde.[/QUOTE]

Ja sukupuoliko määrää mitä leikkejä pojat vs tytöt leikkivät? Eiköhän tuo ole ihan kasvatuksen ja ympäristön vaikutusta.

Yhteistyössä