Te joilla on tatutointi - ois kysyttävää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Otin maanantaina tatuoinnin ja olen tehnyt ihan ohjeiden mukaan eli postin kelmun muutama tunti kuvan ottamisen jälkeen, kävin suihkussa ja rasvasin (bebanthenilla). Sen jälkeen olen useita kertoja päivässä taputellut isommat rasvat pois vauvojen kosteuspyyhkeillä ja laittanut uutta rasvaa päälle. Kotona ollessa olen ollut koko ajan topissa eli kuva on saanut hengittää rauhassa, mutta jos olen jossain käynyt niin on ollut pakko pistää paita tietysti päälle.

Ekana yönä kuvan päällä oli kelmu ja tämäkin siis tatuoijan ohje. Sanoi, että ei ainakaan ota uusi kuva paitaan kiinni, jos siitä vuotaa kudosnestettä.

Nyt olen jatkanut tuota eli päivittäin taputtelen kosteuspyyhkeellä rasvaa pois ja laitan uuden rasvan ja iltaisin käyn suihkussa. Öisin ei tietysti enää mitään kelmua ole.

Eilen olin ekan kerran spinningissä hikoilemassa, koska tatuoijan mukaan sille ei ole mitään estettä. Sanoi, että joku vapaapaini tms. on asia erikseen, mutta tuon tyyppiselle urheilulle ei ole estettä.

Tatuointi on tosi siisti mielestäni. Siinä näkyy ehkä vain hyvin häivähdys jossain kohdin jotain minkä oletan olevan rupea. Se ei ole kutissut yhtään eikä muutenkaan tuntunut mitään, ei kirvelyä tai arkuutta.

Eli nyt on siis neljäs päivä menossa. Onko paraneminen hyvässä vauhdissa vai onko tässä tiedossa jotain isompia kutinota tai muita juttuja lähipäivinä? Miten pitkään jatkan tuota ahkerampaa rasvausta?

rasvailua nyt ja se kutina alkaa lähipäivinä, on merkki paranemisesta. Kutinaa voi hillitä taputtelemalla tatuointia ja jääkaappikylmä rasva helpottaa kans hetkeksi.

Muistaakseni rasvailin noin viikon verran. Saunassakin sai käydä, kun kuulemma hikoilu tekee jopa hyvää! Mitään kelmuja en pitänyt missään vaiheessa. Tosi hyvin ja nopeasti kyllä parani!

Mulle tatuoija sano, että hikoilu ei haittaa eli urheilla saa, kunhan se ei tosiaan ole mitään sellaista urheilua jossa kuva saa hankausta. Mutta saunakielto perustuu kai siihen, että siellä on paljon pöpöjä kun on lämmin paikka ja näin ollen hyvä kasvualusta pöpöille.

Hyvin taitaa parantua :) Miulla se kutisi ihan hitosti ja rupea tuli paljon mutta tatska on aika iso.. Rasvailin pari kertaa päivässä siihen asti kunnes sitä rupea ei enää ollut ollenkaan. Kannattaa rasvailla jatkossakin sillon tällön vaikka tatska on parantunut :)

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23431361:
Tunnollista hoitoa, hyvä hyvä.

Mulla on aina ollut viahe kun kutisee ihan mielettömästi, paranemisen loppuvaiheessa.
Tosin mä olen vähän huonomuistisemmin hoitanut.....:ashamed:

Etkös sä ole muuten ottanut imetysaikana tatuoinnin? Muistanko nyt oikein... Itse en ole maanantaiaamun jälkeen imettänyt ja mietityttää, että uskaltaudunko. :D

mitä enemmän rasvaa, sitä nopeammin paranee. ite oon uusia tatskojani rasvannut monta kertaa päivässä, ja ne on aina parantuneet tosi nopsaan. mutta vaikuttais sullakin paranevan. jatkat vain rasvailua.

[QUOTE="-p-";23431386]mitä enemmän rasvaa, sitä nopeammin paranee. ite oon uusia tatskojani rasvannut monta kertaa päivässä, ja ne on aina parantuneet tosi nopsaan. mutta vaikuttais sullakin paranevan. jatkat vain rasvailua.[/QUOTE]

Olen joo tosiaan rasvannut monta kertaa päivässä... Ainakin joku 8 kertaa päivässä varmaan. :)

[QUOTE="alkup";23431377]Etkös sä ole muuten ottanut imetysaikana tatuoinnin? Muistanko nyt oikein... Itse en ole maanantaiaamun jälkeen imettänyt ja mietityttää, että uskaltaudunko. :D[/QUOTE]

oho. suomen parhaat tatskarit eivät edes tee tatuointia imetysaikana, koska aina on olemassa infektioriski. ja tiedän tämän faktana, koska ystäväpiirissä on paljon tatuointien tekijöitä. mutta heti kun on lopettanut imettämisen, niin ei ole mitään estettä.

[QUOTE="alkup";23431377]Etkös sä ole muuten ottanut imetysaikana tatuoinnin? Muistanko nyt oikein... Itse en ole maanantaiaamun jälkeen imettänyt ja mietityttää, että uskaltaudunko. :D[/QUOTE]

Otin. Imetin alvariinsa, ei se siihen vaikuta :D

Raskaus on asia erikseen, tulehdusriskin takia (tulehdus'aineet' aiheuttaa lisääntyvää keskenmenon riskiä nimittäin, jos pahasti pääsee tulehtumaan ja raskaus nyt on muutenkin poikkeutila kaikkeen).

mä kyllä välttäisin hikoilua koska tatuointi on verrattavissa avohaavaan eikä hikoilu ainkaan hyvää tee.. saunaan erehdyin kerran mennä kun kuvan paraneminen kesken, tuntui kun käsi olisi ollut tulessa ja kiireellä pois! ja mitä kutinaan tulee niin mullakin loppuvaiheessa kutina armotonta, saanut läpsiä itteäni milloin mihinkin kohtaan kuvan päälle :D

[QUOTE="-p-";23431408]oho. suomen parhaat tatskarit eivät edes tee tatuointia imetysaikana, koska aina on olemassa infektioriski. ja tiedän tämän faktana, koska ystäväpiirissä on paljon tatuointien tekijöitä. mutta heti kun on lopettanut imettämisen, niin ei ole mitään estettä.[/QUOTE]

Oho. Yks suomen parhaista sanoi ettei ole imetysaikana haittaa, eli riippuu ihan tekijästä....
Yks parhaista nimittäin antoi opit siskolleni, hän kysyi ja varmisti että onko ok tehdä imetysaikana.

Mä edelleen uskon että raskaus on eri juttu, mutta jokainenhan toki tekee harkintansa mukaan.
Siksi mä neuvonkin aina kysymään siltä omalta tekijältä, miten hän toimii ja suosittelee.

[QUOTE="-p-";23431408]oho. suomen parhaat tatskarit eivät edes tee tatuointia imetysaikana, koska aina on olemassa infektioriski. ja tiedän tämän faktana, koska ystäväpiirissä on paljon tatuointien tekijöitä. mutta heti kun on lopettanut imettämisen, niin ei ole mitään estettä.[/QUOTE]

Outo yleistys tuo. Kirjotin vastuupaperin missä mainitaan erikseen, että raskausaikana ei tehdä. Imetyksestä siinä ei puhuttu. Tatuoija itse sanoi, että se on jokaisen oma asia ja että toiset ei tee, hän tekee mutta asiakkaan oma päätös. Itse tutkin asiaa todella pitkään ja hartaasti, soitin teratologiseen tietopalveluun jne ja päädyin siihen, että uskallan ottaa koska riski saada tulehdus on täysin minimaalinen. Ja tuo imetettävä täyttää ensi viikolla 3v. Ihan pienen vauvan imetysaikana en olisi ottanut, mutta nyt imetystä on siis ollut enää maks. kerran piävässä ja nyt en ole tosiaan tuon tatuoinnin jälkeen imettänyt kertaakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23431434:
Oho. Yks suomen parhaista sanoi ettei ole imetysaikana haittaa, eli riippuu ihan tekijästä....
Yks parhaista nimittäin antoi opit siskolleni, hän kysyi ja varmisti että onko ok tehdä imetysaikana.

Mä edelleen uskon että raskaus on eri juttu, mutta jokainenhan toki tekee harkintansa mukaan.
Siksi mä neuvonkin aina kysymään siltä omalta tekijältä, miten hän toimii ja suosittelee.

no juu, tietty riippuu. mutta jos tatskari haluaa varman päälle ottaa ja välttyä ns. amerikkalais-tyyppisiltä oikeuskanteilta tms.

[QUOTE="alkup";23431449]Outo yleistys tuo. Kirjotin vastuupaperin missä mainitaan erikseen, että raskausaikana ei tehdä. Imetyksestä siinä ei puhuttu. Tatuoija itse sanoi, että se on jokaisen oma asia ja että toiset ei tee, hän tekee mutta asiakkaan oma päätös. Itse tutkin asiaa todella pitkään ja hartaasti, soitin teratologiseen tietopalveluun jne ja päädyin siihen, että uskallan ottaa koska riski saada tulehdus on täysin minimaalinen. Ja tuo imetettävä täyttää ensi viikolla 3v. Ihan pienen vauvan imetysaikana en olisi ottanut, mutta nyt imetystä on siis ollut enää maks. kerran piävässä ja nyt en ole tosiaan tuon tatuoinnin jälkeen imettänyt kertaakaan.[/QUOTE]

Jatkan viel, että luin erään tatuoijan nettisivuiltakin ohjeita ja siinä hän oli selittänyt myös ne syyt miksi monet ei imetysaikana tee tatuointeja ja että hänkään ei tee. Syyt oli juurikin noita teoreettisia riskejä jne. Mutta lopuksi totesi, että omaa vaimoaan on kyll tatuoinut ilman ongelmia imetysaikana.

[QUOTE="alkup";23431458]Jatkan viel, että luin erään tatuoijan nettisivuiltakin ohjeita ja siinä hän oli selittänyt myös ne syyt miksi monet ei imetysaikana tee tatuointeja ja että hänkään ei tee. Syyt oli juurikin noita teoreettisia riskejä jne. Mutta lopuksi totesi, että omaa vaimoaan on kyll tatuoinut ilman ongelmia imetysaikana.[/QUOTE]

niin, kyse onkin juuri siitä varman päälle ottamisesta. jos asiakkaita riittää muutenkin, niin ei ole myöskään tarvista tatuoida imettävää.

Näyttäs olevan paranemassa hyvää tahtia. Mutta muista että liiallinen rasvaus myös haalistaa kuvaa, ohut kerros bebanthenia riittää. niin että tatska säilyy vaan kosteana, mutta hikoilua/saunaa ei suositeltu mulle koska hien mukana erittyy mikrobeja eli pöpöjä ja jotain muita kuona aineita, jotka oivat saaha aikaan tulehduksen koska onhan tatuointi avohaava! :)

Näyttäs olevan paranemassa hyvää tahtia. Mutta muista että liiallinen rasvaus myös haalistaa kuvaa, ohut kerros bebanthenia riittää. niin että tatska säilyy vaan kosteana, mutta hikoilua/saunaa ei suositeltu mulle koska hien mukana erittyy mikrobeja eli pöpöjä ja jotain muita kuona aineita, jotka oivat saaha aikaan tulehduksen koska onhan tatuointi avohaava! :)

ööh, ei se rasvaaminen kyllä haalistumiseen vaikuta. haalistumiseen vaikuttaa kaikista eniten käytetyt värit ja väriaineet. ohje on, että "tatuointia ei voi rasvata liikaa".

[QUOTE="-p-";23431527]ööh, ei se rasvaaminen kyllä haalistumiseen vaikuta. haalistumiseen vaikuttaa kaikista eniten käytetyt värit ja väriaineet. ohje on, että "tatuointia ei voi rasvata liikaa".[/QUOTE]

Rupeaminen vaikuttaa- koska sitä väriä irtoaa silloin enemmän, siksi pitää rasvata ettei kuivu liiaksi ja tee sitä rupea.

Kuulemma.

Yhteistyössä