Olen 33v. koko ikäni kärsinyt vähemmän ja ikää kertyessä enemmän niveltulehduksesta joka on nyt pahentunut tänä talvena todella pahaksi. oma lääkäri puhui että se on nivelreumaa ja teki verikokeet ja röntgen kuvattiin taas.
ja sanoi laittoi lähetteen reumapolille. ja uskon että jokin nivelsairaus diagnoosi sieltä tulla paukahtaa ihan pelottaa. mulla täsmää niin moini oire.
minulla tämä sairaus on sormissa ja päkijöissä.
monta niveltä turvonnut ja kipeät liikuteltaessa. aamujäykkyys kestää yhteen-kolmeen iltapäivällä. mulla ei ole kipua levossa mutta käveltäessä ja jos käsillä tekee jotain sattuu ja ovat jäykät.
lääkitystä vaihettiin n3viikkoa sitten kun edellinen ei enää tehonnut.
lääkkeenä on nyt celebra 200mg 1-2kapselia/vrk.
ja sitä otan kuurina tarvittaessa.
yleensä on riittänyt kun on syönyt 2-3viikon kuurin mutta nyt tänä talvena tää paheni niin olen syönyt tulehduskipulääkkeitä koko talven.
kyl tää elämiseen vaikuttaa masentaa ja välillä olen niin jäykkä etten pysty poikaa kunnolla pukemaan ja se sattuukin käsiin.
helmikuun olin koko kuukauden sairauslomalla.
ja nyt pari viikkoa sitten sain lopultakin vakituisen työpaikan niin nyt on vaan jaksettava ja kyettävä töihin en halua tätä paikkaa menettää.
en osaa lohduttaa mitenkään toivon vaan että pääset sinuiksi sairautesi kanssa ja pystyt elämään mahdollisimman kivutonta elämää.
itselläni on kans paljon painittavaa tän sairauden kanssa ja ei paljon lohduttanut kun oma lääkäri puhui jo siihen malliin kuin oisin kehäraakki hyvä ettei ollut työntämässä työkyvyttömyyseläkkeelle
eikä tää ollut moite omaa lääkäriä kohtaan vaan elämää kohtaan kuinka se onkin näin epäoikeuden mukainen.
haluan vielä vuosia tehdä työtä enkä jäädä eläkkeelle kuin joku ikä loppu.
no teen työntäni niin kauan kuin pystyn ja that's it.
voimia sinulle :hug:
unohin ton lääkkeen yhteydessä mainita kun kysyit tehoaako tulehduskipulääkkeet niin ei tehonnu se edellinen ja ei hirveesti tää uusinkaan. onko sit 3vk liian lyhyt aika saada tehoa siitä tai sit se ei vaan tehoa.<br><br>