Te, joilla on paljon leluja. Mitä teette niille kun lapset eivät leiki enää?

  • Viestiketjun aloittaja "ihmettelijä"
  • Ensimmäinen viesti
"hmm"
Mutta meillä on omien vanhempiemmekin säilyttämät legot ja briot tallella, ja halutaan ostaa lapsille omiakin leluja. Eikä mun vanhemmat ainakaan kato edes hyvällä jos niillä meidän vanhoilla leluilla leikitään. Nehän vois vaikka hajota ;)


[QUOTE="vieras";22202947]Osa leluista vietiin päiväkotiin. Osa annettiin naapurin lapsille. Legot ja Brion rautatiet säilytettiin tuleville polville.[/QUOTE]
 
[QUOTE="ihmettelijä";22202912]Viettekö kaikki kirpparille, annatte sukulaisille vai mitä?[/QUOTE]

Joskus tein niin että pidin vain puolet leluista esillä ja sit vaikka 3kk päästä laitoin kaappiin ja otin toisen puolen esille, ne oli taas niinku uusia.
Nyt poikani tietää että uusia leluja ei saa jos ei jostain vanhasta luovu jolla ei enää leiki. Ja 5-vuotias on ymmärtänyt rahan arvon, keräilee parin kuukauden välein kaapista ylimääräisiä ja sit laitetaan ne huutonettiin. Poika itse kuvaa ja mietitään kuvausta siihen ja minkä kuntoisia ne ovat.
Lapselle on hyvä opettaa myös luopumista. Yhdessä viime keväänä lajittelimme kolme jätesäkillistä leluja, vaatteita yms tavaraa hyväntekeväisyyteen. Oman kaupungin lastensuojeluun olen myös paljon vienyt tavaraa.
 
"Cairni"
Mä säästän joitakin ja loput olen antanut pois sille joka tahtoo (duunikavereille, netcycleriin tms.). Mä en ikinä saa aikaiseksi mennä kirpparille taikka laittaa huutonettiin. Kaikki pyytää kuvia eikä mulla ole kameraa ja kännykänkin piuha on kateissa. Enkä mä jaksa tai viitsi muutaman euron takia tehdä sitä härdelliä.

Ehkä sitä rojua on just noista syistä on kertynyt. "ottaa taas miljoonannen kerran itteään niskasta kiinni"
 
gtrdf
Jep, niitä leluja kannattaa piilottaa välillä, niin hetken kuluttua tuntuvat taas uusille. :) Me ei olla laitettu mitään kiertoon, kun lapsia on tulossa lisää... Saa nähdä sitten joskus, että mitä niillä tehdään. Hölmöimmät varmaan myyntiin ja rakkaimmat säilytykseen. :)
 
Meillä on lähinnä leluina noita "ikuisia". Brion junarataa, legoja (vähän vielä legoja, pikkaisen vielä legoja ja ihan hirveästi vielä legoja) ja esim brion builder sarjaa. Kaikkien noiden "siemen" on mun omasta tai mua vanhempien sukulaisten lapsuudesta. Joten eihän niitä voi minnekään antaa ikinä. Toivottavasti lapsi aikoinaan saa jälkikasvua :whistle:

Pikkuväkeen mulla ei oo ihan samaa tunnesidettä ja tuolla onkin jo jätesäkillinen varastossa ja toinen kasa mummolassa. Niissä olen ajatellut, että muutamat kivoimmat säästän mahdollista mummuaikaa varten, osan annan varmaan kavereiden muksuille jotka ovat kohta sopivassa iässä ja loput pistän takaisin kiertoon kirpparille. Palapeleistä ja vauvapeleistä osa onkin jo mennyt kiertoon jo.

Mutta tän jälkeen ei oo enää paljonkaan muuta lelua kuin pikkuautoja. Aikanaan ne varmaan muksu saa itse myydä pihakirpparilla tai lahjoittaa eteenpäin. Ai paitsi toi leikkikauppa. Ei kai sitä ikinä henno pistää kiertoon - ainakaan puuruokia. Jugurttipurkit menee roskiin...
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä