Esikoisella oli kamala koliikki ja itse masennuin sille tasolle, että harkitsin jättäväni miehen ja lapsen. Onneksi jotenkin taisteltiin homma läpi. Koliikin jälkeenkin oli jokseenkin vaativa vauva, ei esimerkiksi halunnut syödä juuri mitään, asiaa itkettiin koko ensimmäinen vuosi. Kuitenkin haluttiin toinenkin lapsi ja kappas vaan, koliikkihan silläkin oli. Uudella kierroksella vaan osattiin suhtautua asiaan eri tavalla ja masennuksilta vältyttiin.
Tietty tässä sivussa esikoinen on leikattu synnynäisen vaivan takia 4 kertaa 3 vuodessa, on astaa, on liki-sokea toinen silmä ym ym. Näitä riittää. Mutta valtava onni on ollut saada se pienempi sisarus tähän kuvioon. Koliikin jälkeen on sairastanut 2 korvatulehdusta ja ollut todella helppo lapsi.
Tosi paha mieli tuli kun joku tuttu kysyi, että eikö oo ihanaa kun toinen on terve kun se toinen on niin sairas. Ei se ole ihanaa. Samaa hyvää sitä haluaisi kummallekin. Ja tietty pelkää jääkö kuopus isoveljensä sairauksien varjoon. Mutta ei sitä niin saa ajatella. Mun tehtävä on aikuisena kasvattaa nuo tasa-arvoisesti. Ja mitä tahansa voi olla edessä. Se helppo kuopus voi osoittautua vielä vaikka miksi ja sairas esikoinen muuttu vaikka miten helpoksi.
Sillä pitää mennä mitä sydän sanoo ja kaipaa. Mä halusin kaksi ja rankkojen aikojenkin jälkeen olen tosi onnellinen kun pidin pääni.