Te joilla on beta-mies - Kadutteko koskaan valintaanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pessimisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pessimisti

Vieras
Kaikki tietää sen miestyypin, josta Nylon Beatkin laulaa biisissään viimeinen. Sellainen vähän välimallin jätkä, joka ei oikeastaan ole hyvä missään. Ei ole välttämättä ruma, mutta ei komeakaan. Ei atleettinen, ei musikaalinen, ei taiteellinen, ei verbaalisesti kovin lahjakas jne. mutta tulee kuitenkin toimeen. Käy töissä ja maksaa laskut. Sellainen "ihan kiva" perus jamppa, joka myös betauroksena tunnetaan. Harmittaako teitä ikinä, että valitsitte itsestäänselvän parhaan mahdollisen sijaan noin niinkuin esim. jälkikasvun geeniperimää ajatellen. Tuskin tulee mitään Wayne Gretzkyjä betamiehen sukusoluista.

Ihan vain näin mielenkiinnosta kyselen, tällainen välimallin jätkä kun olen itsekin.

Naiset luulevat että öyhöttävä gorilla on alfa, ei se niin ole. Ehkä luolamiesaikoina, mutta parhaita geenejä et tälläisiltä miehiltä saa, älyllä on isompi merkitys jos haluaa lapsensa pärjäävän.

Kaikki on hyviä jossain ja jos tuntuu, ettei ole, on aika korjata itsetuntoa.
Ruma ja komea - aikamoista mustavalkoisuutta, suurinpa osa taitaa sijoittua siihen välimalliin. Sitä paitsi, niin kliseiseltä kuin se kuulostaakin, kauneus on katsojan silmissä.

Beta-mies-ilmiö tuli tutuksi vasta nyt!

En kadu. Valitsin hänet, koska hän valitsi minut. Eikäpä näitä niin sanottuja beta-miehiäkään mun avuillani niin vain napata, pakkejakin napsahti mulle matkan varrella.

Olen varmaan itsekin joku maanantaikappale. Mutta yhdessä kun ollaan, niin tuo vaikuttaa ihan siltä alfaurokselta ja minä missiltä. Toistemme silmissä siis tietenkin. Ulkopuoliset kattoo, että Pena ja Pirhojan ne siinä. Meillä on hauskaa yhdessä.

• Tykkää
Reactions: 9MM
Mä meinasin vastata että ei kaduta toi beta mutta luettuani oletuksen että ei betamies Gretzkyjä siitä niin perun puheeni.

Vaikka toi muuten ehkä onkin betamiehen oloinen niin sen jälkikasvu on alfaluokkaa, menestyjiä. Eli on sitten alfa tai beta niin en kadu. :)

Naisten parinvalintaprefenssit muuttuvat hitaasti, mutta trendihän on jo nyt nähtävissä. Äly on monille tärkeämpää kuin öyhöttävä apina. Toki se on syvällä naisten geeneissä, että se apina kiihottaa mutta se on pikkuhiljaa muuttumassa. Sitä mukaa kun maailma kehittyy, luolamiehille on yhä vähemmän käyttöä. Sodatkin tullaan tulevaisuudessa käymään kuin tietokonepelit konsanaan, jenkeillä on jo nyt iso armeija nörttejä, jos heitä nörteiksi voi kutsua jotka valvomoista ohjaavat lentokoneita ja sotaa. Lisäksi tulevaisuuden visiossa robotit tulevat korvaamaan rivimiehiä, kehitys on ollut huimaa tälläkin saralla.

Naisten parinvalintaprefenssit muuttuvat hitaasti, mutta trendihän on jo nyt nähtävissä. Äly on monille tärkeämpää kuin öyhöttävä apina. Toki se on syvällä naisten geeneissä, että se apina kiihottaa mutta se on pikkuhiljaa muuttumassa. Sitä mukaa kun maailma kehittyy, luolamiehille on yhä vähemmän käyttöä. Sodatkin tullaan tulevaisuudessa käymään kuin tietokonepelit konsanaan, jenkeillä on jo nyt iso armeija nörttejä, jos heitä nörteiksi voi kutsua jotka valvomoista ohjaavat lentokoneita ja sotaa. Lisäksi tulevaisuuden visiossa robotit tulevat korvaamaan rivimiehiä, kehitys on ollut huimaa tälläkin saralla.

No ei öyhöttävä apina mikään alfa ole eikä älykäs nörtti ole beta, noiden pessimistin kriteereiden mukaan ainakaan.

Onkohan minun mies beta? Minä en tunnista sitä tuosta kuvauksesta, siis että olisi keskinkertainen "kaikessa", mutta jos alfa on joku rälläävä pelimies, niin ei se sellainenkaan ole. Ehkä mieheni on jotakin kolmatta luokkaa? Älykäs se ainakin on.

Alkuperäinen kirjoittaja vihreäomena;29934181:
Kaikki on hyviä jossain ja jos tuntuu, ettei ole, on aika korjata itsetuntoa.
Ruma ja komea - aikamoista mustavalkoisuutta, suurinpa osa taitaa sijoittua siihen välimalliin. Sitä paitsi, niin kliseiseltä kuin se kuulostaakin, kauneus on katsojan silmissä.

Beta-mies-ilmiö tuli tutuksi vasta nyt!

En ole varma ymmärsitkö väärin ton mustavalkoisuuden. En yrittänyt sanoa, että beta on välttämättä jonon häntäpäässä, mutta jos kuvittelet asian vaikka diagrammina. Keskellä on suurin määrä miehiä ja kummallakin puolen keskustaa vähemmän. Betat on häntäpäässä ja keskikohdan alussa kun taas parempi materiaali diagrammin toisessa päässä. Lahjakkaat versus lahjattomat.

Älykkyys on luonnollisesti alfan ominaisuus. Menestyjiä on monenlaisia ja kukin käyttää niitä avujaan, jotka luoja on suonut. Toisilla niitä on enemmän kuin toisilla ja siinä se ero betan ja alfan välillä nähdään.

Omani on varmaan omega, ruma, sosiaalisesti täysin lahjaton samoin verbaalisesti. Ainoastaan työssään hyvä, ikäänsä nähden erittäin arvostettu ja haluttu työntekijä. Enkä kadu "valintaa", enkä aio vaihtoonkaan laittaa. Vaikka onhan nuo tuolla vihjaillu ett parempaaki ois tarjolla...

No toivottovasti jokainen löytää sen omansa, olipa se nyt mikä hyvänsä mörkö. Pitäisi oikeasti määritellä ensin mikä on beetta, alfa jne..ne kun ei ole kaikille samoja, tuskin päästäisiin edes yhteisymmärrykseen tästäkään.

Minä en esim pidä niinkuin moni muu sitä öyhöttävää apinaa alfana. Yllätävän paljon tälläisellä latvalaho gorillalla on vientiä.

Yhteistyössä