Te joilla on autolainaa! Paljonko maksatte sitä kuukaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Opel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis öö..
Meillä on ollut rahoituiksella aika paljon erilaisia autoja ja lyhennykset kuussa on ollut 150-800?.
Kaveripariskunta lyhentää reippaasti yli 2000? autoaan.. Eli riippuu käsirahasta, auton hinnasta ja maksuajasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Laina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aika isoja summia te pystytte autoon "sijoittamaan" :)

En ikinä ottaisi lainaa vehkeeseen, jolla kuljen pisteestä a pisteeseen b. Jos ei käteinen riitä, kulkisin mieluummin muutoin.

Asut varmaan jossain kaupungissa/taajamassa jossa palvelut on lähellä ja julkinen liikenne toimii?!

Tämä tuo esiin sen asian jonka olen tiennyt pitkään mutta harvat tietävät. V8 jenkki voi olla edullinen kokonaiskustannuksiltaan, vaikka kuluttaisikin bensaa paljon. Uusissa autoissa polttoainekulut ovat murto-osa kokonaiskuluista. Lisäksi vanhoissa jenkeissä arvo ei laske toisin kuin uusissa autoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja DixieChick:

En ikinä ottaisi lainaa vehkeeseen, jolla kuljen pisteestä a pisteeseen b. Jos ei käteinen riitä, kulkisin mieluummin muutoin.

Asut varmaan jossain kaupungissa/taajamassa jossa palvelut on lähellä ja julkinen liikenne toimii?!

Lähimpään kaupunkiin on kyllä matkaa 28 km, enkä edes omista ajokorttia. Auto meillä kyllä löytyy, mutta ei todellakaan lainaa.

Mä olin ennen samaa mieltä. Meni pitkään ennen kun hankin edes ajokortin. No, sitten muutettiin pikkasen syrjemmälle ja huomasin auton olevan välttämätön. Meidään perheessä on miellytty uusiin/uudehkoihin autoihin ja niitä ei ihan käteisellä osta...Toki voisi käteisellä ostaa jonkun vanhemman auton, mutta siinä on sitten äkkiä korjauskuluja ja saa miettiä lähteekö se käyntiin. Se on vähän mihin haluaa rahansa laittaa...

Yhteistyössä