TE, JOILLA ON 5-6 LUOKKALAISIA JA SITÄ VANHEMPIA LAPSIA HUOM

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Hormonitoiminta alkaa osalla jo varhaisessa vaiheessa, viidennellä luokalla jopa.
Koulussa työskennellessäni olen kiinnittänyt huomiota miten jotkut lapset haisee kitkerästi hieltä.
Opettakaa lapsenne peseytymään ja käyttämään vaikka hajustamatonta rollonia kainaloihin joka aamu, ottakaa se samanlaiseksi tavaksi kuin hampaidenpesu vaikkapa.
Lapset eivät itse välttämättä huomaa löyhkää , mutta toiset lapset ovat armottomia. :/

Eikös myös opettaja voisi tästä aiheesta tunnilla ihan yleisesti jutella? =)

Mun lähipiirissä on 6lk tyttö, joka haisee todella kitkerälle välillä. Joskus olen ohimennen muun asian yhteydessä vihjannut deodorantin käytöstä(tyttö ehkä vähän ihailee mua, esimerkkiä olen yrittänyt näyttää) mutta tyttö ei halua/ei tiedosta itse pahaa hajua. :\|

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 22:24 Jätkä kirjoitti:
No hei :xmas: jos luokassa on noin 25 oppilasta, kaikki about 14-15 -vuotiaita ja suurinosa poikia(sällejä, isoja siis).
Haiseehan se luokka väkisinkin.

:xmas:

No näin epäilemättä on.Siksi JUURI sieltä kotoa voisi sitä vinkkiä jo antaa heti ala-asteelta lähtien, että hygienia ja itsestä huolehtiminen kuuluu ihan jokaiselle eikä sen tarvitse olla aikaavievää ja vaivalloista :) .

No joo, ei ole itsellä tuon ikäisiä.. mutta hikeähän se "vaan" on? Meinaan että tarviiko tuosta sen suurempaa numeroa mennä tekemään. Enkä siis sano etteikö hygieniasta huolen pitäminen olisi tärkeää tai ettei esim hieltä haiseminen olisi kiusallista. Mutta koetan toki muistaa tämän kun oma neiti alkaa olemaan tuossa iässä, kun kyllä kait koulussa kiusataan vielä mitättömämmistäkin asioista..

Hormonit, hiki ja finnit kuuluvat murrosikään ja aina ei dödöt ja clearasilitkaan auta ja aina ei varmasti ole kyse siitä etteikö ihminen kävisi pesulla säännöllisesti ja vaihtaisia vaatteita, suvaitsevaisuutta siis peräänkuullutan, kun hikeähän se vaan tosiaan on.. ;)

Yhteistyössä