Te, joilla ollut supistuksia jo raskauden puolivälissä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja edina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

edina

Vieras
...niin miltä ne tuntuu?
Mulla oli esikoista odottaessa, ns. harjoitussuppareita jo monta viikkoa ennen LA:aa, mutta niihin ei koskaan liittynyt minkäänlaista kipua, ainoastaan maha kovettu joksikin aikaan. Esikoinen syntyi suunnitellusti sektiolla, enkä koskaan ehtiny kokea minkäänlaisia kivuliaita supistuksia.

Nyt odotan toista rv 21 ja etenkin liikuntaa harrastaessa alkaa alamahassa tuntua kipua n. 30s-1min kestoisia kerrallaan.. En osaa oikein kuvailla kipua, ehkä vähän menkkakivun tuntosta, mutta jotenkin repivämpää.. Mutta silti ei tunnu samalta kuin repäisykivut, jotka tulee esim aivastessa tai jos äkillisesti vaihtaa asentoa.. Se liikunnasta aiheutuva kipu on jotenkin tasaisempaa.. Eli voiko ne olla supistuksia vai jotain harmittomia raskauteen liittyviä? En haluais liikuntaa lopettaakaan, jos ovat harmittomia..

Kiristää alavatsaa tulee kova paineen tunne,välillä menkkajomottaa saamaan aikaan.

Ja jos liikunta aiheuttaa,pitää miettiä jotain muuta liikuntamuotoa.
Kevyempää tms.

Voi olla. Mulla on supistellu tosi paljon kaikilla kerroilla ja oon joutunu jättään liikunnan pois ja muutenkin ottaa rauhassa. Sun kannattas kokeilla jotain muuta liikuntaa. Jos kroppaan sattuu niin se on mun mielestä merkki siitä, että pitäs ottaa rauhallisemmin.

Mulla alkoi supparit jo rv 17. Koko vatsa kovettui ylhäältä alkaen, vatsa on siis aivan kivikova, eikä sitä saa itse loppumaan. Kestää just ton 30s-1min. Sairaslomalla olen ollut nyt jo 6 vkoa tän takia. Jos supistuksia tulee paljon päivän aikana, ne saattavat jo kypsyttää kohdunsuuta ja lyhentää kohdunkanavaa. Kannattaa käydä näytillä!

Mulla oli supistuksia jo raskauden puolivälissä, joskus oli todella tuskaisat supistukset ja pelkäsin että synnytys käynnistyy liian aikaisin. Olin sitten sairaslomalla 8 viikkoa ja palasin sen jälkeen töihin äitiyslomaan asti. Lääkäri kielsi ja varoitti tekemästä mitään liikoja, ihan kevyttä työskentelyä vaan. Onneksi sain pidettyä lapsen sisällä leikkauspäivään asti :) Lääkäritkin onnittelivat että hyvin tuli kestettyä :D

Supistuksilta kuulostaa! Mulla tuli niitä raskauden puolivälistä alkaen, joskus aika kivuliaitakin, ja juuri jumppatunnilla, reippaasti kävellessä jne. Ihan harmittomia olivat mun kohdalla, vähän ehkä pehmensivät kohdunsuun tilannetta raskauden loppua kohti mentäessä, mutta sehän on hyvä niin. Jos kovin alkoi supistamaan, hiljensin vaan vähän tahtia. Jos lepo lopettaa supistelun, niin silloin on käsittääkseni asiat yleensä ok...?

Yhteistyössä